Gå til innhold

E46 Touring og Powerflex - pros & cons?


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Som jeg også har skrevet et annet sted i forumet må de store bakre svingarmsforingene på vår E46 Touring byttes. Dette er ikke helt overraskende etter 312000 Km, men allikevel kjedelig når det først dukker opp. Del nr. 4 på dette bildet:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

Har noen evt. et par gode tips vedr. hvordan man sparer tid når disse foringene skal byttes?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare så på de ble byttet på min bil men her de tips jeg beit meg i. Ha tilgjennelig par jekker. løsne arm. Kjøp powerfleks foringer, ha drill og for bore ut og der etter elektrisk sag for kappe imellom gummien, slik at gummien slipper hylsen i foringene. Ha tilgjennelig par tvinger for presse foringen på plass.

da har jeg åpnet tråden din så kommer vel de proffe gutta og komenterer ;-):-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Glenno, men det er dessverre mye "støy" og stor konkurranse i denne tråden... :)

Jeg er bekymret for estimert tidsforbruk når det gjelder å skifte disse foringene på et verksted (2 x 3-4 timer). Kan man spare noe tid på å montere Powerflex foringer istedenfor?... :?

http://www.powerflex.co.uk/product-deta ... h/703.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 timer per side er ekstremt, og såvidt jeg husker ikke i nærheten av hva ksd sier. Husk dog at du må ta hjulstilling etterpå, og da må alle foringer være i bra stand.

1. Løsne de tre boltene, da får du armen langt nok ned. Fjern bolt og beslag.

2. Ta en drill og drill i stykker selve gummien slik at kje rna kommer ut.

3. Frem med meisel og gå løs på ytterringen, denne går da relativt lett ut.

4. Ny foring inn. Powerflex er veldig enkelt, men original er ikke vanskelig og krever kun ei klubben og litt vilje.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...