Gå til innhold

-Roger-'s E90 og E30, Senk og sommerfelger på E90 :)


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Lakkerte nyrene på e90'en sort med plastidip i dag.

Dette var første gang jeg prøvde plastidip og det var grei nok matt finish etter 4strøk.

Så brukte jeg klarlakk etterpå og da ble finishen heller dårlig.

Man ser det jo bare om man studerer på kloss hold, men fikk ikke helt til det med med klarlakken altså :/

En annen ting jeg ikke ble så imponert av var at jeg tipper jeg har sikkert brukt 75% av den sorte sprayboksen så jeg ser for meg at man trenger en del lakk for å lakkere større flater.

Om det ble penere med sort enn krom har jeg rett og slett ikke klart å bli helt enig med meg selv på enda :?

Dårlige bilder pga Mobilkamera og lite lys.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Og i dag løsnet plasten og jeg måtte fjerne den, så da blir det back to chrome....

Jeg handla sortblanke originale Bmw Performance nyrer til min, kosta meg c.a 650kr :)

Kan fjerne bildet om du vil.

[ Bilde ]

Takker for tipset :)

Da blir det slike!

Har du evnt delenummer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker :) 1080kr inkl frakt fra Koed hvertfall :/

Og det ser ikke ut som jeg kan søke på delenummer på GS sin side...

ebaaaaay!

prøv å søk opp enten delenr. eller "bmw performance kidneys e90" elns.. kan være litt å spare der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå bestilt FK Highsport Coilover kit til E90, satser på det blir bra! (E90'n er en Sport Edition modell med bortfall av M-sport understell :roll: )

Så lurer jeg på om noen kan hjelpe meg å estimere verdi på Speilene og felgene jeg har på E30'n.

DTM Speilene er originale men det følger ikke med pakning på de :? Yngve (forrige eier) har brukt et slags pakningstoff på de og det funker jo det da, men regner med de egentlig skal ha egen pakning.

De er ikke elektriske.

Så vurderer jeg om jeg skal selge felgene om de er verdt nok penger.

Må nok ut med ca 10 lapper for nye, så hvor mye kan jeg regne med å få for mine? (Jeg har ikke snøring)!!

Det er 4 stk 9*16 OZ Futura med ikke så gode dekk. 2 er vel så og si klar for utskifting pga kantslitt og de 2 andre holder nok en liten stund til.

Noen som har tips, evnt noenlunde peiling, eller vil gi bud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge de fine felgene? Hva tenker du at du skal ha nå da?

Verdi, realistisk er vel 3-4-5 tusen?

Årets morsomste kommentar! 7-8-9 tusen er de i alle fall verd, siden nyoppussende går for 12-15.000,-

Du kommer ikke langt med 10.000kr for nye OZ hjul da de ikke selges nye mere.. EI vokser de på trær sånn generelt.. Så om de er i bra stand med OK dekk kan du nok få rundt 10-12.000kr for de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å bli mange som har kjøpt oss FK Highsport II nå ;) blir spennende å se når alle har kjørt med det en sesong, om alle er fornøyd :)

Jeg er hvertfall spent :)

Selge de fine felgene? Hva tenker du at du skal ha nå da?

Verdi, realistisk er vel 3-4-5 tusen?

Årets morsomste kommentar! 7-8-9 tusen er de i alle fall verd, siden nyoppussende går for 12-15.000,-

Du kommer ikke langt med 10.000kr for nye OZ hjul da de ikke selges nye mere.. EI vokser de på trær sånn generelt.. Så om de er i bra stand med OK dekk kan du nok få rundt 10-12.000kr for de..

Ble litt paff da jeg leste 3-4-5.. da hadde jeg hvertfall beholdt de uansett.

Om jeg får 8-9000kr går jeg nok for salg tror jeg...

Håpte selv at verdien var oppi der, men følte at det blir for dumt å ligge de ut og så få vite at realistisk verdi er ca 4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine for 9-9,5x16" for 7000kr i Tyskland, pluss frakt. Har flere kontaktpersoner i Tyskland som sa at det var billig! Så som sagt, er de i noenlunde stand, uten kantkjørte ytterringer, og får seg kanskje en shine, så kan du nok forlange over 10.000kr for de ja :)

har du planer om å legge de ut til 4k, så kan du spare deg tiden med annonseskriving og heller sende meg PM med konto.nr :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje litt kjapp i prisanslaget ja - men er jo bare å slenge de ut for salg - så ser man fort om de er verdt det du vil ha.

Det jeg mente med realistisk pris iforhold til stand (dekk, riper, kantkjøring osv) - og om du var intr å bli kvitt de fort.

Legger du de ut for 10-12 så må du nok vente på en spesielt interessert (e30 geek'r)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geek eller ei, saken er jo at det er felger som ikke vokser på trær, og som er tredelte, ikke jallafelger. Da blir de gjerne litt mere ettertraktet, og man kan forlange litt mere. Så enkelt er det :)

Om de har riper, er kantkjørt og har dårlig dekk, så er fortsatt 3-4-5 lapper et godt stykke unna hva man kan få for de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agreed.

Dessuten er 4x100 en tricky boltsirkel å finne feite hjul til, om det er VAG, E30, JAPS osv. så tendensen vil være at de er høyt priset når det er ekte 3pc, "sjeldene" hjul, og ikke minst med litt bredde.

Til sammenligning forlanges det jo raskt 10k for Keskin KT1 som er replica felger av disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...