Gå til innhold

"Hva heter felgen(???) tråden" Oversikt over BMW-hjul s.1


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter på noen 18" Alpina replica felger jeg er usikker på ET og hvilke mod disse passer til?

Av opplysningerjeg finner bak på felgen er "690kg" "18x8 OJ". Det er 2 forskjelige dim på dekk 255 35 18" og "225 40 18 ". Sist nevnte har jeg lagt på ei plate med vater oppe på og for å måle bredden med dekk 236mm. Ytterkant dekk inn til felg 5mm og ytterkant dekk inn til nav 158mm.

Om disse opplysninger ikke ga noen mening er det noen som kan gi meg formelen på utregning av ET? Har prøvd å google, men fant ikke noe jeg helt kunne skjønne fordi jeg da havner etter disse tegningene på ET 3.5 noe jeg syntes skurrer.

På forhånd takk :-).

a5mqlg2oiusanw8sxflj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand fra bakkant av felg til nav minus senterlinja (bredda delt på 2) er lik innpress.

Hvis vi trekker fra dekket (5mm) får vi talla 153-113 (226:2) dvs 40 noe som stemmer bra iom at du har 3-serie dekkdimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan dette være 3-delte Scmidt th-line skal tro? Se bort i fra Alpinamerkene, de hører nok ikke til disse felgene.

cv2oeceuy1x3sage3ntn.jpg

hnwqgbe3ad6qn5mk9rah.jpg

xe6qkq0w5fvwpaqeh16u.jpg

rs3utuszhj0hl9wntr1i.jpg

f9t77ldio4q5vvacxdhg.jpg

Er hvertfall 8 og 9x14" med polert alu.kant, festet med 18 bolter. Sparsomt med info på felgene desverre. Greide å tyde følgende: 96 42-01. Kan det være fabrikasjonsår, fabrikasjonsuke eller noe sånt?

Hva slags kjennetegn skal man se etter på eldre Schmidtfelger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gromme hjul er det i hvertfall :)

dine ?

Tja, kan vel si det sånn ja :wink:

Mangler en ytterring, men siden ingen har innvendinger mot at dette er Th-line tar jeg sjansen på å bestille en ny fra Tunershop :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snodig det ikke står noe info på eikene bak, gjorde det på mine gamle 16".. Tenkte kanskje på Compomotive som ett alternativ, men er nok TH Lines, 15" og mindre skal ha 18 bolthull.

Står div. info på anleggsflaten, men det er litt vanskelig å tyde. Skal skrape bort litt lakk for å se om det dukker opp andre kjennetegn. Evt. ta et bra bilde å legge ut. Er forskjellige symbol der jeg ikke drar kjensel på.

Verdi på noe sånt i god stand da Anders, du som sikkert har litt greie på dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...