Gå til innhold

Transmission fault ved oppstart på E60


sico
 Share

Anbefalte innlegg

Halla folkens...

når jeg starter bilen får jeg en advarsel der set står 'Transmission fault' føler den kommer opp i det bilen strever litt for å få startet.

Hade den på BMW og de byttet starter på den mente på at den gamle trakk for mye strøm i det man startet bilen.

det holdt seg en stund men nå har den meld. begynnt å komme igjen.

Bilen går helt fint meldingen har aldri kommet under kjøring kun v/ oppstart av bilen..

fant en på Youtube som har samme problemet.

bilen er en 525D 2004 mod. E60

kan noen hjelpe her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...snakket med bmw og de mente at jeg skulle teste batteriet først.... testet det når bilen sviver da viser den 14.7V da jeg slår av bilen viser den 12.5V....i det jeg åpner døra og lar tenningen stå på radio osv....etter 4 min...viser den 11.7V men i det jeg skal starte bilen så starter den litt tungt og så får jeg feilmld. igjen...

Batteriet er ikke så gammelt heller... i det jeg starter bilen så kommer den feilmeldingen. sist jeg var hos bavaria byttet de starter så jeg begynner å lure på om det kan være glødeplugger... siden denne feilmld begynner å komme når det er kaldt ute...

må bilen være ganske gald for at den glødelampa vises i displayet i det man vrir på tenningen...for den lampa har jeg ikke sett på lenge..hehehe... har noen peiling om det er vanskelig og mye jobb å bytte glødepluggene på en 525D???

har aldri gjort det så vet ikke helt hvor de er eller hvordan man gjør det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å lade batteriet? Du kan også ta en test å¨batteriet, det kan du gjøre alle steder de selger batterier, da tester de med et apparat og belaster batteriet. Ikke kjøp nytt bare for å kjøpe, test det skikkelig først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e sitter å ser på Youtube der samme biler starter i -26 å strever skikkelig for å starte uten at de får noe feilmelding...så e tror nok e må ringe bavaria og få tatt en prat med de...synes de har gjort en dårlig jobb....de sjekker feilkodene og sier at de ikke finner noe og that's it...får ta en prat med de...det kan være noe med den sensoren til girkassa som gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor lyser ikke glødelampen i det jeg setter på teningen...den skal vell lyse hele tiden....for den feilkoden kommer opp i det bilen strever litt for å starte tenkte hvis glødepluggene er gåene så vil nok starteren bruke øitt mere strøm for å starte bilen...men e skal få sjekket batteriet oxo...takker fokens ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk...det er ikke barebare å bytte batteri...den MÅ kodes inn...

Kun vist batteri størrelsen blir endret ;)

Batteribytte skal meldes ifra uansett med BMW tester. Når batteriet blir dårligere går ladespenningen opp. For at det nye batteriet ikke skal bli ødelagt må byttet meldes ifra slik at den kjører på med normal ladespenning igjen. Gjør man ikke dette ødelegges det nye batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...