Gå til innhold

Leif´s e28 Alpina B7 turbo prosjekt "Byttet bakskjermer, ferdig"


duff
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Da er det vell på tide å fortelle litt om prosjektet jeg skal begynne på.

Jeg begynner fra begynnelsen. Jeg var så heldig å være på rett plass til rett tid og spurte nok det rette spørsmålet. så enden på den visa var at jeg endte opp med en e28 Alpina B7 turbo fra begynnelsen av 80 tallet, fikk denne hjem og planene var klare. men jaggu var garasjen jeg allerede hadde for liten til et slikt prosjekt. bilen som står mildt sagt i 2000 deler er allerede ferdig rust sveiset og mye arbeid er lagt ned. fikk bilen i deler og planene videre blir og ribbe bilen fullstendig og bygge den opp igjen til så å si orginal stand, men med noen små endringer for å få den slik jeg vil ha den. men først måtte ny garasje til så det ble første pri, så nå når bilen har fått et nytt hjem så kommer det til å bli mange sene kvelder for å få bilen tipp topp. har ikke satt noe tidsfrist på dette prosjektet, bare at jeg skal ta meg nok tid til å få bilen slik jeg vil ha den. legger ut noen bilder av det som er gjort til nå.
iji6of6i4bxm55rffjxz.jpg
fic2rgem5oab7p4pbky0.jpg08bkvacgpef6wpwl2afx.jpgeqjzoz04kmekieg1fupd.jpg
grhszhl083atvd19sdra.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt om det som skjedde videre.

6iwhmrsrruy1u2n37r50.jpg

x5v6aphb5t8daynwgj58.jpg5q53ymdy5jxvo45p0pcr.jpgdcs457qb68jpi1dgt3ex.jpg6lm17wzxl22hloau16si.jpg

Så da er det jo bare og fortsette arbeidet, jobber jo i nordsjøen så oppdateringer kan komme litt i hytt og gevær, men ha tolmodighet gutter dette skal gå rett vei :)

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble kjøpt på karmøy. det som er med den er at den har skjøtet bagasjerom og dermed ikke registrert som alpina, men godkjent ombygget. alle serienr. fra Alpina står i motorrom men ikke i vognkort :( litt surt men slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, har jo hele bilen komplett, men må vente til forige eier kommer hjem fra sjøen slik at jeg kan få hentet dem å gå igjenom hva som er av nye og brukte deler. Blir jo som en liten unge på jul aften når slike ting skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er med den er at den har skjøtet bagasjerom og dermed ikke registrert som alpina, men godkjent ombygget. alle serienr. fra Alpina står i motorrom men ikke i vognkort :( litt surt men slik er det bare.

Ombygd eller ei..

Denne bilen er så sjelden i seg selv at den er nok mye verdt uansett!

Så lenge alle Alpina delene ble brukt da den ble bygget om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en original Alpina B7 turbo, men er nok skjøtet en gang i tiden det var lov å gjøre det for å slippe unna avgifter. Så det uroer jeg meg ikke for. bilen er en drøm som går i oppfyllelse. og er dessuten bil nr 81 som ble laget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, endelig fikk du fingen ut, Leif Otto!!!

Godt å se bilen komme seg i rett garasje.

Som vi har snakket om før, meg og deg, ikke hold fokus på lakkering og fullførelse. Sett deg delmål, og vips så er du der allikevel.... Om en riktig god stund selvsagt :)

Gleder meg til å stå side-by-side med deg, det vet du jo ;)

Jeg tar turen en kveld etter at du har hentet delene hos Christian, så kan vi ta å drøøøøse om gamledager og good ol' Retrodays! Husker godt fliret på deg da jeg kom med Alpina B9en min ut på verkstedet hos Frank Arild - og dere såg ut som fornøyde drittunger som hadde fått 10 kilo godteri hver etter prøveturen.... Det var vel i '99 det :)

EDIT: Hvis du endrer tittelen på tråden, vil det være både mer utfyllende og lettere å søke opp. Du kommer nok til å få en rimelig bra gjeng som vil følge deg her (meg inkludert), så tittelen er nok veldig "viktig" her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja good ol`times :) det begynner å bli en stund siden det. her er de første delmåla allerede satt, og dette kan ta tid, for det skal ikke bli satt sammen bare for å bli ferdig, men en bil jeg skal være stolt av når den en gang blir ferdig.

Klarer jeg å nærme meg det du har gjort med din så skal jeg være fornøyd, siden jeg har sett den "live" så vet jeg hva som skal gjøres, og det er ikke lite :)

Reiser på sjøen neste uke. så får håpe at deler og utstyr kommer på plass i november en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...