Gå til innhold

Bmw e30 m3 1988, vurderes solgt. eventuelt innbytte i stv.


faint
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer og selge bilen min.

Det er en 1988mod bmw m3 e30, som nylig er pusset opp og lakkert rød.
Det sitter en e36 m3 3,2 motor i den med carboninnsug.
Motoren er ikke godkjent og kan ikke godkjennes i bilen før om 4 år, pga at bilen er importert til Norge i 2006 fra England. Det er nyopptrekt interiør i bilen, og masse nye deler. Har vel brukt omtrent 100.000 på den de siste 2 åra. Alt av elektronikk fungerer som det skal, og har heller ikke hatt noe særlig problemer med den siden jeg kjøpte den.
Den har bare stått inne på verksted eller i garasje, er ikke kjørt i snø eller regn mens jeg har hatt den.
Har det meste av kvitteringer på det av deler som er kjøpt, lakkeringen er gjort hos Toyota Sulland Hamar.

Ved spørsmål og flere bilder, send PM.
Kom med bud, skambud ignoreres.
Selger ikke under 200.000..

Glemte og skrive at det som står igjen er og sette inn en takluke, men det kan gjøres før eventuelt salg. Har bare ikke stressa no med det ettersom den bare har stått innelåst;)

Stefan Nilsen


Noen bilder fra oppussing, og noen så og si montert.
49wth0fftesoq6484cye.jpg

1tptgghlv1j2z8i5ozya.jpg

g3ljk84s5nob5jg4w9c6.jpg

9runtmejlxaq2zrciu0i.jpg

1n1af7zg2m2a4ntqyji3.jpg

ne7n30l33ijyyw6r3t2t.jpg

781ijkbyhs6wax3s9boa.jpg

xn035prq0hn05ohu0zro.jpg

fbp2dia9oph9jkqiuyfy.jpg

asosbc3hpllzx5cot9ik.jpg

cor3jj842obi3jqxh5k1.jpg

cjpne3ihymz3dvaewtf3.jpg

a703hmcmkyo5sr8d1ak8.jpg
post-53450-0-03757500-1395129551_thumb.j

 

post-53450-0-79832700-1395129628_thumb.j

 

post-53450-0-44713600-1395129679_thumb.j

 

post-53450-0-99594800-1395130103_thumb.j

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bilen og motorkombinasjonen som står i nå som ikke kan godkjennes, eller er det bilen sjenerelt? følger originalmotor med? kan den godkjennes med originalmotoren? du sier den er importert fra england, er den høyrestyrt?

Har du alt av dokumenasjon som må til for å godkjenne den med E36 motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bilen og motorkombinasjonen som står i nå som ikke kan godkjennes, eller er det bilen sjenerelt? følger originalmotor med? kan den godkjennes med originalmotoren? du sier den er importert fra england, er den høyrestyrt?

Har du alt av dokumenasjon som må til for å godkjenne den med E36 motoren?

Jeg tar meg friheten til å svare på noe;

Så vidt jeg forstår trådstarter så er det skilt på bilen p.d.d. Bilen og motorkombinasjonen kan godkjennes som han skriver, men bare når bilen har vært i Norge i ti år(derav fire år frem i tid).

Selv om den er importert fra England så er det lite trolig at den er bygget om til 'RHD', da det ikke ble laget noen eksemplarer som RHD fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke godkjent i og med at den har stått på verksted og blitt pusset opp, skal kjøres på e.u før salg.

Som evenol skriver, så er det sånn at motoren kan ikke godkjennes i bilen før den har vært i Norge i 10 år. Bilen er ikke høyrestyrt.

Orginalmotor følger ikke med, og fulgte ikke med når jeg kjøpte bilen heller.

Papirer på motor kan jeg skaffe før eventuelt salg, jobber på bmw så skal være null problem.

Flere spørsmål, send PM;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Som evenol skriver, så er det sånn at motoren kan ikke godkjennes i bilen før den har vært i Norge i 10 år...

Kan vel godkjennes fordi, men man må betale effektavgift. Stor forskjell på det...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...