Gå til innhold

Registerkjede problemer - N47 motor - Kjent problem?


quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Åh, hva er det da? Samme lyd som i videoen som SanjinRed la ut ihvertfall.

SanjinRed skrev "Er det denne?" Ergo han har ikke peiling. Og krisemaksimerer, basert på hva han selv tror.

Registerkjedelyd vil oppfattes som rasling, eller banking visst det banker mot kjedekassen. Ofte på turtall mellom 1500-2500rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klakkelyd er en bedre beskrivelse ja! #-o

Lurer på om jeg vil innom en tur til BMW da ja, har jo fått helt noia etter alt jeg har lest! Bedre å være føre var :P

Edit: Var på BMW nå, og de sa det var et lager i enten dynamoen eller noe i multikjedet (?). Fikses på reklamasjon til mandag :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er redd for havarier med dyre utlegg, tegn utvidet kasko med motorskade.

Svogeren min er svært glad de tegnet det på X3 2.0d. 4 turbohavarier på 2 år, toppen var slugga ned. :(

Min erfaring med slakke kamkjeder (generelt) er mest rasling på lavere turtall på vei ned, for å bli stillere på tomgang. Men da er det strammerne som ofte er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hva er det da? Samme lyd som i videoen som SanjinRed la ut ihvertfall.

SanjinRed skrev "Er det denne?" Ergo han har ikke peiling. Og krisemaksimerer, basert på hva han selv tror.

Registerkjedelyd vil oppfattes som rasling, eller banking visst det banker mot kjedekassen. Ofte på turtall mellom 1500-2500rpm.

Er ikke noe jeg tror ut av det blå og panikken var vel begrunnet. 80-100k hvis du ikke har garanti. Fikk dt bekreftet av BMW at det var den lyden men at jeg skal få det på garanti hvis det blir ille. De har hatt et par tilfeller her på vestlandet. Så om folk kan skaffe seg garanti før det skjer er jo positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...