Gå til innhold

Registerkjede problemer - N47 motor - Kjent problem?


quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

jeg har en 118d som er inportert,2008 model. har ikke hørt noe fra denne lyden hittil men er de noe jeg bør få sjekka ut siden de er mange som har hatt problem me dette? hvordan stiller de seg med garanti når bilen er inportert? kilometerstanden er forøvring 101000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Hei! Jeg har akkurat fått fikset min 2008 e90 318d for denne feilen. Bilen hadde gått 98 500km når dette skjedde. 

 

Hadde kraftig rasling/banking ifra kjede ved alle turtall, tok en tur innom den lokale bmw sjappa og fikk en mekaniker til å høre på det. Lyden var så kraftig og fæl at jeg ikke fikk kjøre noe mer med det. Så jeg måtte faktisk sette igjen bilen. 

 

Jeg hadde motorhavariforsikring som dekte dette. De måtte skifte hele registeret + veivakslingen. Det hele kom på 70 000kr, jobben ble utført på Brages bilforetning.

 

Har nå kjørt 2000km etter det ble fikset og alt fungerer som en drøm  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Tar opp igjen denne litt jeg.

Vurderer nå å kjøpe en BMW 1-serie første generasjon med dieselmotor.

Ser at de aller fleste har N47 motor, så da ble jeg veldig skeptisk

 

Lest litt om det på nettet og virker som det er et vanlig problem med registerkjedet på disse. Så om ikke selger kan finne noen dokumentasjon på at feilen er utbedret bør en styre unna disse bilene??

 

Og gjelder det også bensinutgaver rundt samme årgang?

Endret av Tiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp igjen denne litt jeg.

Vurderer nå å kjøpe en BMW 1-serie første generasjon med dieselmotor.

Ser at de aller fleste har N47 motor, så da ble jeg veldig skeptisk

 

Lest litt om det på nettet og virker som det er et vanlig problem med registerkjedet på disse. Så om ikke selger kan finne noen dokumentasjon på at feilen er utbedret bør en styre unna disse bilene??

 

Og gjelder det også bensinutgaver rundt samme årgang?

Nei det gjelder hovedsaklig 2007-2008modellene med N47 motor. Dog går mange av disse langt over 200 000km uten problemer, så du kan ikke generalisere slik du gjør. Du må avgjøre selv hva som er passende "risiko" for deg. Tom 2006modellene så har de M47TU2 motor.

Gjelder ikke bensinmotorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei

 

Tar opp denne igjen, kjøpte en 2009 318d (registrert i slutten av 09 så det står 2010 noen plasser når jeg søker på skilt nr) for ca 6.mnd siden med forhandler. Viste ikke om denne svakheten på motorene da. Synst det har kommet en rasle lyd fra registeret, men den kommer og går litt.. Kontaktet forhandler, han ba meg ha den på et verksted som han viste om i nærheten av meg. Det sa de ikke fant noen lyd, så jeg måtte betale regningen selv. Lyden hører jeg fortsatt fra motoren..Hva bør jeg gjøre?

Har motor/gir forsikring i DNB men den går ut i 2017 for da er bilen "8" år..

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verksteder er ofte elendig på å finne lyder. Men det kan kan jo være gåent/dårlig reimhjuls lager fra f.eks servo, dynamo, vannpumpe? Jeg ville sjekket det først.  Ellers må du av med dekselet til register kjeden og sjekke selv om det er slakk. Men kjeden sitter vel bak mot torpedoveggen på denne motoren, så det er jo litt arbeid med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saucebaoss skrev:

Har også fått denne lyden i min 2008 520D.  Går dette under garanti fra bmw?

1. Du vet ikke med sikkerhet ref. den andre tråden din. 

2. Du har ikke garanti på en 2008 modell.

3. Visst du har flaks får du _kanskje_ noe dekt via goodwill, men ingen her er synsk. Så ta kontakt med nærmeste BMW forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tar opp denne tråden igjen.

kjøpte for 1 måned siden en BMW 320D Xdrive 177hk 2008. 130 000km ca
Det er type motorkode: N47-D20C

Det står noen plasser at det er en 2009 modell på enkelte nettsider når jeg søker med regnr.

Har ikke merket noe til ulyd fra motorrommet, har ikke hørt skikkelig nøye etter heller da jeg ikke va klar over dette var et problem for disse motorene.

Men nå har jeg fått litt panikk har at jeg har kjøpt et stort problem.

Har jeg en motor med disseproblemene??


Gi meg tips på hva jeg kan gjøre først og fremst?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, beendiik skrev:

Hei!

Tar opp denne tråden igjen.

kjøpte for 1 måned siden en BMW 320D Xdrive 177hk 2008. 130 000km ca
Det er type motorkode: N47-D20C

Det står noen plasser at det er en 2009 modell på enkelte nettsider når jeg søker med regnr.

Har ikke merket noe til ulyd fra motorrommet, har ikke hørt skikkelig nøye etter heller da jeg ikke va klar over dette var et problem for disse motorene.

Men nå har jeg fått litt panikk har at jeg har kjøpt et stort problem.

Har jeg en motor med disseproblemene??


Gi meg tips på hva jeg kan gjøre først og fremst?
 

Jo nyere jo bedre(Hovedsaklig 07 og 08), og C motoren er heller unntaket en regelen. Visst du sjekker produksjonsdatoen på bilen din, så ser du om den teknisk sett er en 09 modell.

Visst jeg var deg ville jeg ringte nærmeste BMW og spurt om din bil er omfattet av aksjonen som var med bytte av kjedestrammer. Og satt meg til ro visst de ikke har noe negativt å meddele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg vurderer å gå til anskaffelse av en e90 318d, var jeg innom Bilia i dag for å høre litt angående dette problemet.

Visstnok skal BMW ha hatt en "aksjon" mot denne feilen, slik at de bilene som har vært berørt av feilen skal ha fått innkallelse for å få utbedret dette. Men må si jeg stiller meg litt kritisk til det, for virker som om det er en del som har havarert allikevel. Men nå får vel kanskje ikke import biler dekket dette etter garantien på 3 år (?) er utgått?

Feilen skal visstnok ha vært på biler produsert i 07 - til og med 09.  Bilen jeg har kikket på er en sein 09, så mest sannsynlig er denne berørt av denne feilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...