Gå til innhold

Batterilampe lyser!!. e39 523 - M52B25


m-mann
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg var på vei hjem i dag begynte batterilampa å lyse, og lyser fortsatt! Og det første jeg tenkte var drivreima, så stoppet ved første bensinstasjon og sjekket den, men der var allt stramt og fint å dynamoen svivet rundt uten noen ulyder. Tok da sjangsen på å kjøre de resterende 4-5 milene til ferga jeg må ta for å komme meg hjem. Når jeg kom ombord på ferga, lånte jeg meg et multimeter og målte spenninga på batteriet og ladespenning. Ladespenninga lå på rundt 14.1 V, noe som jeg konkluderte med som akseptabelt. Så da regner jeg med att det ikke er selve generatoren i allefall.

Batteriet er også helt nytt så det er også tipp topp.

Men det nye batteriet er på 100 A, og orginalt var det vel 72 eller 75 eller noe, kan det ha trigget fram noen feil? Det er ca. 1 mnd siden jeg byttet batteriet, så litt rart att det skulle pluttselig kommet etter så lang tid.

Har som sagt kjørt ett stykke siden lampa bynte å lyse, og startet og stoppet bilen en 3-4 ganger siden det, og er plenty med støt.

Men det er likevell frustrerende med den lampa som lyser, og det kan jo være noe som kommer til å slå meg i fjeset om en liten stund hvis jeg ikke gjør noe med det!

Noen som har noen tanker om hva det kan være? Hvis f.eks det er en form for jordfeil, vil batterilampa lyse da? Eller er det dynamoen som begynner å ta kveld?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min umiddelbare tanke er at når du måler batterispenning på over 14 volt og lampa lyser, så har du instrumentfeil.

For å få 14v har du lading, og ved korrekt systemoppførsel kan ikke lampa begynne å lyse. Derfor tror jeg på instrumentfeil.

Batteriet ditt har forøvrig ingenting med dette å gjøre. Bare øk størrelsen så mye du orker, ingen slike uvaner kommer av det.

mvh Frode Neergård.

sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hørest egentlig ikke usansynlig ut! fordi det er ikke noe annet som tyder på at det er noe feil med det elektriske. spørs om jeg ikke bare må krype til korset å ta meg en tur på verksted likevell. :P

Nei, jeg kunne egentlig ikke skjønne at batteriet hadde noe med det å gjøre jeg heller, men slengte det jo med i tilfelle det skulle være at noen har opplevd noe lignende når de har puttet i et større batteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...