Gå til innhold

Hvordan ser din moderne BMW drømmemotor ut?


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er så gjennomført nitrist med disse nye tupperware plastmodulene med strikkmotorer laget av porselen og universallim.. samme f*** om den gjør 0-550km på 0,7 sekunder.

Hvis man spør seg hva som er fantastisk med en rekkesekser, og kjører BMW, da er det på tide å pakke sammen for godt altså!:P

beste svare noen sinne 1000 like på denne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi jo N52 og N53 som har tatt M50 serien videre.

Synes de er mye kvassere enn M54 osv.

Så og si ingen feil / mangler med de heller. Hvertfall ikke enda.

Vi har også N54 med direkte innsprøytning, rekke 6er og twin turbo. Musikk i mine ører

Det er vel bare å vente til dette blir aktuellt for mannen i gata. Da tror jeg ikke det blir så mye snakk om M50 lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gjennomført nitrist med disse nye tupperware plastmodulene med strikkmotorer laget av porselen og universallim.. samme f*** om den gjør 0-550km på 0,7 sekunder.

Hvis man spør seg hva som er fantastisk med en rekkesekser, og kjører BMW, da er det på tide å pakke sammen for godt altså!:P

beste svare noen sinne 1000 like på denne :P

Enig med den .

Eksosen skal ut bak bilen og IKKE inn i motoren flere ganger .

Kravet fra eu blir at den luften kommer ut av røret bak skal vere renere enn det den suger inn .

Verden er gal og norge skal redde den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har helt klart gromme motorer, men jeg stusser på den enorme fasinasjonen for M54B22. For "mannen i gata" oppleves den bare som svak når man vet den har 170hk. For entusiasten så skjer det ikke så mye på turtall heller, så da sitter man igjen med ok lyd og fin gange. Fint det, men heh...

+1..

Aldri vært så skuffet i hele mitt liv etter at frua kjøpte en slik 320i.. Det skjedde ingen ting, ingen ting også skjedde det bittelitt.. At den går mykt hjelper ikke når den ikke har noe skyv og rapphet, så følelsen man får er at den er "koblet fra" bilen og driver bilen ved hjelp av vindkraft..

I z4 derimot er oppleves den forskjellig med litt mer lyd, og det at av den forventes det litt mer turtall.. Og ikke minst langt lavere vekt..

6cyl 3.0+ liter og pustehjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært borti litt forskjellige BMW-er og kan med hånden på hjertet si at M20 lager finest lyd, helst i B25-utførelse.

M50 er hakket "kvassere", men bruker desverre altfor mye suppe iforhold til effekten.

M40b18 i E30 er en ganske så flott kombinasjon, til tross for lav effekt. Veldig gøy bil, da man faktisk må tyne bilen hele tiden :cool:

Så jeg ser faktisk overraskende positivt på de små turbo-motorene til BMW, men er 110% enig i at de burde ha et alternativ også... Slik som Fredrik('ene) allerede har sagt: 320i/4 og /6

Per dags dato er jeg aldeles fornøyd med en M54B30 som nå får litt pustehjelp fra ESS.

Hvorfor har ikke BMW kommet med dette før? :roll:

Konklusjonen min: BMW trenger en 3-liter i6 med Kompressor :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...