Gå til innhold

E92 335i monster prosjekt , trenger garasje i Bergen


tinnsoldaten
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Hallaien 

 

Jo , snekret sammen bilen nå nettopp etter å ha stått i deler 1 år pga familiærere komplikasjoner . Motoren fikk ihvertfall full service.

 

Toppen og turboene står i  boden enda , siden eg skal bytte kassen til gen 2 utgave og flashe med Alpina software. Så skal til Polen hente en blokk og kasse , så planen er å bygge i jig å setter rett i bilen når alt er klart . 

 

Men har hatt meg en liten test tur , en smule kjappere en før. 

 

Hadde en rens på innsuget på toppen og , mye gjevnere tomgang nå , mye graps inni der :)

 

Nå skal bilen på lakkering  , rette opp i litt dårlig arbeid osv , må ha den 100% strøken.

 

Men siden du "bare" skal bytte turboer , så kan eg si det er fullt mulig enten på bukker eller lift .

 

Løsne ned stabstaget foran , fjern kjøleslanger og snorkel inn til turbo .

 

Sett slepekroken i blokken der med filter huset og bruk jekkestropp til å feste i skjermen på førersiden , til å holde motoren i posisjon når du løsner motorfester og dette under for bedre tilgang.

 

Sjekk på e90post forumet og , er noen gode guider til bytte der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 7 months later...

Var på kontroll på biltilsynet idag , med bilen i "orginal" stand , dvs eksos med alle katter på plass og kun remus eksospotter med TUV papirer. 

 

Bilen er med stock map og helt road legal utifra min målestokk. 

 

Dette mente fantastene : 

 

5. Aksler, hjul, dekk og hjuloppheng - 5.3 Hjuloppheng - 5.3.1 Fjærer og stabilisator - Feilaktig reparasjon eller modifisering: Forevist for godkjenning av senkesett med mer.
Fremlagt dokumentasjon stemmer ikke med senkesett som er montert på bilen. Det må fremlegges riktig dokumentasjon til senkesett som er montert, for så å fremstille bilen for ny kontroll.

6. Understell og understellsutstyr - 6.1 Understell eller ramme og utstyr - 6.1.9 Motoreffekt - Ulovlig modifisering av motoren: Det er mistanke om at det er gjort endringer for å øke
motoreffekt. Jeg har oversendt saken for uttalelse til spesialistgruppen for ombygging, sveisnummer: 2015xxxxxxx.

6. Understell og understellsutstyr - 6.2 Førerhus og karosseri/påbygg - 6.2.9 Annet innvendig og utvendig tilbehør og utstyr - Annet tilbehør eller utstyr er ikke i samsvar med
kravene: I forbindelse med kontroll av bilen, ble standstøy målt til 95 dbA ved trafikkstasjonen. Standstøy skal i hht. vognkort være 88 dbA.

 

Greit nok , eg hadde feile papirer til fjærene , men på kontrollen sa de at eg måtte ha TUV på demperene også. Selger settet og kjøper meg et Ohlins sett. Det er samme oppsett og TUV på alt.

 

Men det andre pisset de kom med fikk det til å koke.

 

De påsto at vanninnsprøyting var ulovlig effektøkning , noe jeg tviler sterkt på med vanninnsprøyting alene. De kicket pa at det sto alcohol injection på tanken baki bagasjerommet, prøvde å forklare at det til mitt behov bare ble brukt vann , men ja systemet kan brukes til å bruke vann/methanol også. Men nå er vi jo inne på NRK lisens filosofi...

 

Og er støyen målt , 95 db over 88 som er i vognkortet noe gjøre med ? Bilen er ikke høylytt med dobble katter på hvert eksosutløp. 

 

Så det var min dag.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må følge med her.

Toppen skal ikke være ekstremt vanskelig å skifte selv, bare finn/ring din lokale forhandler, å spør om du kan får alt av moment osv + fremgangsmåter på mail. :)

 

Har bibelen på denne bilen , så har alt av momenter og den slags , men har ikke garasje enda... 

 

Må først skvise den gjennom hos biltilsynet nå. Som mener vanninsprøytning er ulovlig trimming av motor... :) Noen som vil kjøpe mitt jic cross coilover sett ? Får det billig siden eg må ha TUV på mine for å få skiltene på igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...