Gå til innhold

E30 2jz banebil. Ferdig Bremset :)


djon9
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo det Jørgen, men når eksosen går ut i 5" for så å få en "brems" på 3,5" etterpå føler jeg at det kan oppstå unødvendig varmgang i 5"eren... Og siden 5" spiser mye plass, er det mye strålevarme rundt der også... Just my .02 cent...

Brems?Hehe.Neppe. Varme bli det alltids, derfor skal downpipe'en pakkes i titanium eksos bandasje :) men om det blir et problem, er det bare å lage en ny downpipe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brems? Hehe.Neppe. :)

Nå skal ikke jeg dra dette for langt ut, det blir det bare OT av - men hvis du sier at det ikke blir noen brems... Ja, da har du for lite eksos som går igjennom der - og den 5"eren vil stå i utgangspunktet som unødvendig. For hadde du hatt en eksosflow til å mette opp mot 5", så ville 3.5" blitt en restriktor.

Men for all del, det er vel litt show i å ha en 5" Downpipe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt er det flere som legger inn en slags "kulp" i downpipen for å ta unna den værste varmeekspansjonen rett etter Turboen før det når eksosen. Men om dette stemmer skal ikke jeg stå å hardnakket påstå. Hehe. Men er som sagt derfor den er laget i den dimensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brems? Hehe.Neppe. :)

Nå skal ikke jeg dra dette for langt ut, det blir det bare OT av - men hvis du sier at det ikke blir noen brems... Ja, da har du for lite eksos som går igjennom der - og den 5"eren vil stå i utgangspunktet som unødvendig. For hadde du hatt en eksosflow til å mette opp mot 5", så ville 3.5" blitt en restriktor.

Men for all del, det er vel litt show i å ha en 5" Downpipe... ;)

Nei den vil nødvendigvis ikke være en restriktor da eksosen er ekstremt varm i det den forlater turboen og tar mye plass. Du som er downpipe ekspert, vet sikkert at eksos kjøler seg veldig fort ned, ergo tar fort mindre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen å være nesevis, for jeg er ingen downpipe-ekspert. Men at eksosen kjøler seg så fort ned (at du kan ha et 5"ers kjølerom, før den går over til 3,5" vanlig eksos), høres bare litt usannsynlig ut for meg. Men skitt au, jeg har verken fagbrev på dette område eller noe særs kompetanse på akkurat det området. I min verden (les: ikke eksos), så gir normalt sett større diameter rør lavere hastighet enn mindre diameter rør - så sant det ikke er mottrykk.

Merk, dette er ikke for å kverulere, kun debattere.. HVIS det er helt korrekt det du skriver, så har jeg lært noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen å være nesevis, for jeg er ingen downpipe-ekspert. Men at eksosen kjøler seg så fort ned (at du kan ha et 5"ers kjølerom, før den går over til 3,5" vanlig eksos), høres bare litt usannsynlig ut for meg. Men skitt au, jeg har verken fagbrev på dette område eller noe særs kompetanse på akkurat det området. I min verden (les: ikke eksos), så gir normalt sett større diameter rør lavere hastighet enn mindre diameter rør - så sant det ikke er mottrykk.

Merk, dette er ikke for å kverulere, kun debattere.. HVIS det er helt korrekt det du skriver, så har jeg lært noe nytt.

Jeg sier verken det ene eller andre er riktig. Alt er bare teori til det er utprøvd.Hva vet vel jeg..Jeg kjenner et par andre med lignende oppsett med mindre dimensjon på downpipe.. Får ta en termisk sammenligning til sesongen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på denne bilen når den er ferdig!

Hehe :D skal prøve å få lagt ut en liten oppstartsvideo i løpet av de første dagene :) ble også ferdig med PPF's "skuddsikkre" bakstilling i går, skal få lastet opp noen bilder av det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den her må eg følge med på, må sei eg fekk veldig lyst på 2JZ sjølv når eg såg kor riktig det var i motorromet...Hadde sett for meg att det blei mindre plass enn det er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...