Gå til innhold

Astri sin 98' E39 520It (vinterbil)


Astri
 Share

Anbefalte innlegg

Jauda, då havna eg her igjen da... Gikk til innkjøp av en 98' e39 touring som vinterbil/bruksbil.

Veldig fornøyd med kjøpet, om en ser bort fra kalde morgener med frøsne dører og sentrallåser... :roll:

Ellers e bilen utstyrt med svart skinninteriør (uten varme :cry: ), klima og alt det greiene der. relativt lite rust, men har jo seff det typiske på baklukå da... Bilen e cosmosswartz metalic, noen riper her og der som eg polerte vekk ellers godt holdt. Inni set den jo ikkje ut som den har vært i bruk i det hele tatt.

Planen e jo å få den nærmere bakken etterhvert, litt større sommerfelger, kanskje en m-fanger, AE i prefaceliftlyktene og ny bakluke. Har skifta trekantruta på høyre bakdør da den var knust og luftbelgen som går på LLM for den va full i hull. Rutene blir nok tona ned. Må og skifte noen foringer bak, et par bremserør og noen småting.

Legger ved noen bilder eg sånn for gammalt av...

Sånn ser den då ut:

zz8i4xclwo2zzqcq1tn8.jpg

Før polering altså:

i5wti6va5ttm7mwkxr86.jpg

bx0gua0ozb4voo1dhmoy.jpg

Innvendig:

049by095uh3f56uncxjz.jpg

e9uy80kezr55q085bmia.jpg

8dgjpienm8tpz7d21wpg.jpg

a3cdash504ybd6vnlr8y.jpg

hifnbk1mgluzm6sg1ktd.jpg

zetypyxdl2fx0ux44m7j.jpg

Knust trekantrute:

mprvl8m9dg5gh2th0z01.jpg

Ny rute:

oq9tdz8kbx3y8areop6l.jpg

lxq3b0lpn7upuweq6zu5.jpg

Oida, blei jo mørk den:

80q3b5jelpdigqng61i7.jpg

Jaja limes på plass:

ipm31r95y2ojj46dg60g.jpg

Gav motoren en liten shining med microfiberklut og litt silikonspray:

ifieoxs9o7y3qtwm8eqx.jpg

Ganske ripete, de fleste plasser:

4im3vglhk84mtuuflccu.jpg

Håper dette e rett bilde, uten riper etter polering:

kmlzp0qy17lspq51178w.jpg

Syns finishen blei ganske bra, bieln fekk tebake glansen i alkken, ripene blei borte og effekten på vann virka slik den ska!

h8nssumk2nv18fnauf8s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en kompis som har en sort E39 520i med sort skinninteriør som skulle selge bilen sin nå.

Den var godkjent til 2014. I tillegg jobber han på Odfjell Well Services som eg ser du har teipen på bakruten fra. :)

Tror også den har en B i regnr..

Var bare mange tilfeldigheter til ikke å være den bilen :)

Men du vet jo best hvem du har kjøpt den hos :wink: Jeg bare gikk ut fra det måtte være den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe den blir like bra som e34 du hadde da..

Det tar eg som et kompliment ;) Det ska legges littegranne i denne og, men hovedsaklig så e det Suburban' min som blir prioritert.

Men eg e ikkje interessert i å kjøre rundt i en helt original e39, så den ska nok bli finere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en morsom detalj som passer til denne:)

midtarmlene i sort skinn med bmw telefon. skal være alt du trenger for å få den til å funke tilogmed :) ligger på deler selges :)

Hehe neitakk, har allerede armlene i skinn og den telefonen er nok bare i veien og ikkje i bruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er planene for chevyen då?

Først og fremst få den på norske skilt og godkjent med 454cbb maskin, så da innebærer det å bygge om understellet til 5 bolt, skivebremser, 2 krets brems, servo, sikkerhetssler etc etc. Etter det kommer det mer gøy som skal på ;) Men den har eg tråd om på www.frantzenracing.com og på facebook sida mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...