Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

På 9.10.2018 den 16.23, ogee1 skrev:

Det finnes to typer slitasjevarslere. Begge to har null motstand når de er nye, og brudd (uendelig motstand) når klossen er nesten nedslitt. Den ene typen har i tillegg et mellomstadium der den har 470 Ohm i motstand som systemet kan bruke til å forbedre estimatet på hvor mye klossene er slitt.

Takk for info :)  er den siste typen noe som har kommet på senere modeller, eller har alle blitt slik nå?

22 timer siden, Amistad skrev:

veldig bra leserbrev :) Tipper mange fikk lyst til å ta turen :)

Takk! Bare til å hive seg i sølvpila å peke ut kursen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Takk for info :)  er den siste typen noe som har kommet på senere modeller, eller har alle blitt slik nå?

Takk! Bare til å hive seg i sølvpila å peke ut kursen :D 

det er ikke mange år siden vi tok oss en tur. Kjørte Norge Danmark Tyskland Belgia Luxemburg Italia tilbake via Tyskland Etc, og det i en Burgunder 1997 modell Toyota Avensis 1,6l bensiner haha. Den tok oss hele veien med både stil og sjarme. Ikke et feilskudd, bortsett fra at vi måtte holde "trailerfeltet" på motorveien i Tyskland, da bilen ikke likte mer enn 90 km/t. 

Ps Sølvpilen har det bare bra, og føler seg i fin form.

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Amistad skrev:

det er ikke mange år siden vi tok oss en tur. Kjørte Norge Danmark Tyskland Belgia Luxemburg Italia tilbake via Tyskland Etc, og det i en Burgunder 1997 modell Toyota Avensis 1,6l bensiner haha. Den tok oss hele veien med både stil og sjarme. Ikke et feilskudd, bortsett fra at vi måtte holde "trailerfeltet" på motorveien i Tyskland, da bilen ikke likte mer enn 90 km/t. 

Ps Sølvpilen har det bare bra, og føler seg i fin form.

Imponerende tur i en slik bil! Men som regel må disse bilene kjøres bak låven og skytes om en skal få gjort ende på de - har hatt et par gamle japanere (Galant 4x4 og Primera SRi) og det var aldri et feilslag på motoren. De bare går og går.

Godt å høre den har det bra - og bedre nå med nye dekk forstår jeg :D 

6 timer siden, awt skrev:

Fin beskrivelse av en fin tur. :)

Forstår ikke helt hvorfor du gidder å ta ferje fra/til Kristiansand, men det er en annen sak. 😛

Takk :) Den saken er ganske enkel - turen til Hirtshals tar 6 timer hjemmefra i stedet for 12, og det kostet vel 1/3 - kun ene veien - å ta båten fra Kristiansand denne gang kontra å ta den fra Tananger. Andre helger derimot var forskjellen mindre. Jeg har tenkt det samme andre veien - hvorfor gidder awt å ta ferje til/fra Tananger 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..fordi man er fremme 07:00 om morgenen, ferdig uthvilt, uansett hvilken vei man skal. :)

Skal jeg ta fra Kristiansand må jeg ha en overnatting i en av endene, så da forsvinner de timene man «sparer» og vel så det. :)

I tillegg er ikke veien ned til Kristiansand så veldig spennende å kjøre. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt siden du har noen ekstra timer reise sammenlignet med herfra :) Denne gang var vi heldige og overnattet hos en kompis i KRS som bor 3min fra terminalen, ellers hadde det nok blitt veldig tidlig å kjøre fra Stavanger ca midt på natta og deretter kjøre 90 mil på Autobahn 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, papertiger skrev:

Takk for info :)  er den siste typen noe som har kommet på senere modeller, eller har alle blitt slik nå?

Det har jeg ikke klart å finne ut av. En vill gjetting er at alle BMWer har hatt typen med tre nivåer en stund og at det er uoriginale sensorer som har to nivåer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daniel. skrev:

Så ut som en kjekk tur 😊

Flott bil også, liker 4GC ganske godt! 

Det var det så absolutt :) 

og takk! Blir mer og mer glad i den, digger den lave silhuetten kombinert med bredden, coupélinjene, hoftelinjen og hvor praktisk den er med kombikupébakluka :) Krysser fingrene for at den i kombinasjon med NX premium-takboksen vi kjøpte i sommer kan fungere som familiebil i mange år fremover også om vi en gang blir flere enn oss to. 

Når det er sagt, så savner jeg E91, og jeg kunne gjerne tenkt meg en med sekser en gang slik du har. Det må være den ultimate 3-serie. Kraftig motor i et glitrende chassis. Det er med F36’en jeg innser hvor moderne E9x er for alderen - spesielt LCI.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minien fikk litt etterlengtet oppmerksomhet idag. DCN-style vask, avsluttet med et lag Fusso, samt Gtechniq T1 på all plast og RainX på alt glass. 

Regnet konstant idag, så greit å kunne stå under tak, selv om det dreiv inn til tider.

2CC71EC3-2E38-44EA-AC89-49F6A5B605ED.thumb.jpeg.2692db4a33c3d5a1a50069c0224ff702.jpeg

Denne blindpassasjeren har vært med på reisen siden vi kjøpte bilen. Tror den skal få være med litt til, ser ut som den trives godt inni baklykta.

E8ECDCA5-B7C3-4067-8811-23AB9934BB79.thumb.jpeg.5fd4f7d66133c0a68a651f542bb55a15.jpeg

Var visst enda flere som ville ombord i Minien aka Noahs ark idag. Rette dagen.

08996677-0006-4C4A-9BEB-E9767A621BC8.thumb.jpeg.d2d958e14e8ffe81842b03be546e00bf.jpeg

Ferdigbilde:

9EB63EB4-384A-4A94-BDCD-77F5D747B40E.thumb.jpeg.9b472cee018eb70542ad90ce96233eed.jpeg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

O,49 er fint forbruk det uten tvil :).

Må si jeg misunner dere med nyere Bmw og infoskjerm som står i de .

Følte at når jeg kjøpte e61en og med Idriven der ,var det som en ny bil ,men det er det hvertfall ikke :).

Er som et gammelt Sega spill i forhold .

Tvillingbil betyr jo at personen har god smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er absolutt kjekt med nyere BMW - håper denne forblir i vårt eie i mange år :) med skiboks liggende klar ligger vertfall forholdene til rette for det. Men har ennå sansen for E61 og E91 - det er virkelig modeller som holder seg bra ! 

Var passe imponert over forbruket ja, det var uten at jeg gikk inn for økonomisk kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar med nr. 2 på vei fikk, etter litt anbefaling fra oss, øynene opp for 3GT og kjøpte seg et nydelig eksemplar av en 320d xDrive med B47-motoren og masse utstyr :) det ble middag og besiktigelse i dag og dermed verdens første #bimmersofsuldalmeet 😛 

Begge bilene var like gravskitne og bar xDrive-betegnelsen med rette :D 

95A8D5DB-15A6-4839-AC2B-5873E56476D6.thumb.jpeg.1635e85e7e81b8a510c8dddb9bff4074.jpeg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...