Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

OK - this is it :D : 

BAA7DAC1-4135-4A66-9E82-647026D20ADE.thumb.jpeg.13c868aabdc0bde6cfb4cbc3529ab32b.jpeg

Er stort sett det eneste bildet jeg har fra etter overtakelse, tatt på en pit-stop hos en kompis i Kristiansand før vi kjørte videre til Stavanger. 

Kort fortalt: 2015 420d xDrive med B47 motoren på 190hk. Mer info og mer bilder kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, papertiger skrev:

OK - this is it :D : 

BAA7DAC1-4135-4A66-9E82-647026D20ADE.thumb.jpeg.13c868aabdc0bde6cfb4cbc3529ab32b.jpeg

Er stort sett det eneste bildet jeg har fra etter overtakelse, tatt på en pit-stop hos en kompis i Kristiansand før vi kjørte videre til Stavanger. 

Kort fortalt: 2015 420d xDrive med B47 motoren på 190hk. Mer info og mer bilder kommer!

Ingen 3GT, men flott bil 👍 😁 gratulerer med kjøp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Ja, så ble det ingen 3GT som vi hadde planer om, da min bedre halvdel falt helt for Gran Coupé-designet etter at jeg viste henne en annonse på en. Vi fant ut at 4GC var riktig bil for oss. Det ble ikke akkurat den bilen vi først såg på, men endte opp med en som var et halvt år nyere, kjørt halvparten, og har den nye B47-motoren med 190 hk. Bensin var det ikke å oppdrive innenfor vårt budsjett, men jeg kunne godta Euro-6 diesel. 

Hadde noen kriterier før valg av bil: comfort access, adaptive lys, navipro, M sport, ryggekamera, og ikke svart bil. Så da enda vi selvfølgelig opp med en helsvart bil :D Når det er sagt var det stort sett svarte F36'er å velge mellom.

Var å henta den i Oslo igår - vi fløy bort og tok det som en road trip hjem igjen. Bilen bærer preg av godt vedlikehold og lite bruk. Vi er 4. eier, men det er det helst tilfeldigheter som gjør, da første eier fant ut etter et par uker at han ikke hadde råd å ha den, og han vi kjøpte den av skulle flytte til New York. 

Kan først nevne det den ikke har av utstyr: Adaptive M suspension, M sport bremser, hengerfeste, Surround View, varme i baksetet. Alt dette klarer vi oss uten, men mulig det blir ettermontering av originalt hengerfeste en gang i fremtiden. Dette er en bil vi skal ha lenge. :) .

Foreløpige planer:

  • Senkefjører. Hun som bruker den til daglig sier den er alt for myk og krenger for mye, sammenlignet med E91'en. :P Noen som har anbefalinger her? Vurderer ACS. 
  • Flytte bombrikken opp i det skraverte feltet med speilet. Jeg lakkerte brikka sort, men skal skjules ytterligere.
  • Bytte ut 17" OEM vinterfelgene med OEM M sport felger, f.eks. 18". Følger med på finn.
  • Til vinteren og skisesong: Svarte takbøyler (Whispbar Flush eller Thule Wingbar) med skiholder. Evt en brukt, svart lavtliggende takboks.
  • Fargekodede reflektorer i bakfanger - sannsynligvis matchet med karrosserifargen.

Litt specs er på sin plass:

Spoiler
Model 420d Xdrive - EUR
Development Code F36
Chassis COUPE
Steering LL
Doors 5
Engine B47O
Displacement 2.00
Power 140
Drivetrain ALLR
Transmission AUT
Color Black Sapphire Metallic - 475
Upholstery Leder Dakota/schwarz - LCSW
Production Plant DINGOLFING
Production Date 2015-03-19
 

Utstyrslista:

Spoiler
1CA Selection Cop Relevant Vehicles  
2PA Locking Wheel Bolts  
2TB Sport Automatic Transmission  
2VB Tyre Pressure Indicator  
2VL Variable Sports Steering  
21C 19"m Lt/a.w.do.sp.442 M Bicolor Orb  
230 Eu Specific Additional Equipment  
248 Steering Wheel Heating  
258 Runflat Tyres  
3AG Backup Camera  
316 Automatic Tailgate Operation  
320 Model Designation, Deletion  
322 Comfort Access System  
337 M Sport Package  
4AD Interior Alum. Lengthwise Fine  
4AE Armrest Front Retractable  
4DL High.trim Fin. Black High-gloss  
403 Glas Roof, Electric  
420 Sun Protection Glazing  
423 Floor Mats, Velour  
428 Warning Triangle  
430 Interior And Exterior Mirror Packa  
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d  
465 Through-load System  
481 Sport Seats F Driver/front Passenger  
493 Storage Compartment Package  
494 Seat Heating F Driver/front Passenger  
5AC Autom. High-beam Headlights Control  
5AG Lane Change Warning  
5AL Active Protection  
5AS Driving Assistant  
5DA Passenger Airbag Deactivate  
5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct.  
502 Headlight Washer System  
508 Park Distance Control (pdc)  
521 Rain Sensor  
534 Automatic Air Conditioning  
552 Adaptive Led Headlight  
563 Lights Package  
575 Additional 12v Power Socket  
6AC Intelligent Emergency Call  
6AE Teleservices  
6AK Connecteddrive Services  
6AM Real Time Traffic Information  
6AP Remote Services  
6NS Enhanced Telephony With Extended Sm  
6UH Traffic Information  
6WA Instrument Cluster W. Extended Cont  
609 Navigation System Professional  
610 Head Up Display  
654 Dab Tuner  
688 Harman/kardon Surround Sound System  
698 Area-code 2  
710 M Leather Steering Wheel  
715 M Aerodynamics Package  
760 Individual High-gloss Satin Chrome  
775 Individual Roof-lining Anthracite  
8AW Norwegian / On-board Documentation  
8A7 Language Version Norwegisch  
8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months  
8SM Vin, Visible From Outside  
8TG Anti-theft System  
8TH Speed Limit Info  
842 Cold Climate Version  
850 Add Fuel Tank Filling For Export  
9AA External Skin Protection  
993 Model Year Code
   

Fikk tatt en god og kjapp vask i kveldinga før det ble for mørkt. Flere interiørbilder kommer senere. Beklager mobilbildene, men kamerabildene jeg prøvde meg på ble uklare.

IMG_1619.thumb.JPG.b9e0a0236e239a06da79f19c6d7a763e.JPG

Etter å ha blitt vant til beading fra Fusso-voksen var dette sørgelige greier. Vannet låg helt flatt :P 

IMG_1620.thumb.JPG.e1621c4d997032954aeb7f5af11e79cd.JPGIMG_1624.thumb.JPG.bc3bf287e1622915398d9f9d6c0cecb9.JPGIMG_1625.thumb.JPG.4e26221992349cdba66d6085e63d28b7.JPGIMG_1626.thumb.JPG.002530751b7d4129f22daedd57097096.JPGIMG_1629.thumb.JPG.9a784abfde9ecafab09017eb2138b547.JPG

Oppdatert carport:IMG_1630.thumb.JPG.d71970e7f764c28181fb22c255bf5282.JPG

Edit - Førsteinntrykket etter noen timer på veien: En utrolig behagelig men samtidig svært kompetent og sportslig bil - perfekt for vårt behov :D Det jeg likte aller best var adaptive cruise og head up. E91'en hadde nok noe mer sprut i toppen enn denne etter chipping, men denne er nok noe kjappere. Men RFT bråker akkurat så forferdelig mye som jeg husker fra 1'eren. :P 

Endret av papertiger
Oppdatert planer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo absolutt ikke feil den, gratulerer! :D

Føler du det er stor forskjell fra e91-en?

Ang. bombrikken så har jeg kjørt uten siden jeg kjøpte bilen. Det blir jo registrert på skiltet uansett, men har den liggende i bilen sånn i tilfelle (det går egentlig mest på latskap da skal sies...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med rålekker skute! Fin bil, og godt at du vurderer senk, da kommer den enda mer til sin rett. Jeg kan i alle fall varmt anbefale ACS - det blir ikke altfor lavt og bevarer komforten, men fortsatt sportslig og greit.

LED-frontlyktene gjør så utrolig masse med denne bilen. Er det noe du skal oppgradere etter hvert så må det vel bli om du skulle ramle over heldigital instrumentpanel eller LCI baklykter til en overkommelig pris :) Ellers er jeg jo fan av grillen med doble riller, samt foliering/lakkering av reflekser bak. Blir spennende å følge med videre her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, awt skrev:

Var jo absolutt ikke feil den, gratulerer! :D

Føler du det er stor forskjell fra e91-en?

Ang. bombrikken så har jeg kjørt uten siden jeg kjøpte bilen. Det blir jo registrert på skiltet uansett, men har den liggende i bilen sånn i tilfelle (det går egentlig mest på latskap da skal sies...).

Takk! :) For å være helt ærlig er det ikke så stor forskjell. Det jeg har merket best er utvikling i teknologi, infotainment, støttesystemer (denne har alle 3 knappene), og ikke minst girkasse. Og kjørekomfortmessig er den mykere - for myk egentlig. Men når jeg tenker tilbake på det har E91 (vertfall den vi hadde) holdt seg ekstremt bra på alle måter, og kommer nok til å savne den lenge!

Ang. bombrikken - ja har tenkt tanken selv, får se hva det blir til. Noen tips til å fjerne lim fra borrelåsen i ruta?

7 timer siden, BimmerFan! skrev:

Gratulerer med råfin bil! Gleder meg til å følge med på denne bilen også :) 

Takk! Syns den er en svært linjelekker bil, og enda bedre; en ser de ikke på hvert gatehjørne :)

7 timer siden, Walkabout skrev:

Gratulerer med rålekker skute! Fin bil, og godt at du vurderer senk, da kommer den enda mer til sin rett. Jeg kan i alle fall varmt anbefale ACS - det blir ikke altfor lavt og bevarer komforten, men fortsatt sportslig og greit.

LED-frontlyktene gjør så utrolig masse med denne bilen. Er det noe du skal oppgradere etter hvert så må det vel bli om du skulle ramle over heldigital instrumentpanel eller LCI baklykter til en overkommelig pris :) Ellers er jeg jo fan av grillen med doble riller, samt foliering/lakkering av reflekser bak. Blir spennende å følge med videre her :) 

Takk! :) Ja har sett noen bilder (også her på bimmers - @Lars S brukte vel ACS på sin 435 GC?) - ser meget bra ut. Ja håper og tror at komfortnivået bevares noe med ACS kontra andre merker, da jeg vil ha noe igjen for at de koster ca det dobbelte av Eibach/H&R :P Skal sjekke litt priser rundt omkring på hva de tar for montering og etterkontroll. Har fått pris fra importøren av ACS på fjører + montering + hjulstilling, men det er i Ski. Og hjulstilling må vel tas et par uker i etterkant når de har satt seg? De opplyste at de tok det samtidig.

56 minutter siden, Gorg skrev:

Gratulerer masse med flott F36!! 

Trenger man ikke beinplassen i GT’n eller bagasjeromsplassen til F31 så er jo F36 helt ypperlig 😃✌🏻

Takker! GT er jo helt eksepsjonell når det kommer til benplass, men bagasjeromsplassen er faktisk ganske så bra, og lett å utnytte pga hatch'en. Får ikke høyden til F31, men ta vekk de "hattehyllene" i luka og en kan laste ganske høyt om det trengs.

Et knippe bilder fra annonsen: 

_775690653.thumb.jpg.195a3393eec5c892a414029f9f143b93.jpg_2030940848.thumb.jpg.b333e5061dcde37624cac59dbc658fba.jpg_759985225.thumb.jpg.171c46725bb169d3ee06e26eda8c4047.jpg_1538482577.thumb.jpg.dcf7956740cb1fcf29fb5bc454fbe77b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...