Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

Går å sysler med tanker om å bytte ut et sett felger på Minien, da vi nå har to like sett (17" R105 Crown style) gitt at det lar seg gjøre rimelig nok. Liker å ha litt forskjell fra sommer og vinter, og de som står på nå passer egentlig bra som vinterfelger da de er forholdsvis enkle å holde rene.

Hva tror folket om R112 JCW felger?

Lånt bilder fra NAM og instagram:

mini4_zpsc87284ca.jpg

Capture.JPG.d88b1e218ea01fc75d486175b04ee424.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være originalt?

MINI passer mye forskjellig synes jeg. OZ av forskjellige ***leggeramodeller er jo bankers

Færre eiker passer også synes jeg. 

9852995516_acb6cee22d_c.jpg

Mini_GP_FS_B12.jpg

 

BBS LM funker jo på så og si alt med 4 hjul :D

BBS_LM_Silver_PYUGALA.jpg

RS 

1-parts4vws_117.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Hehe. Det er iokke Fifteen52 men Bola B10 billigfelger :P

Nr. 2 jeg postet er Bola B12. Grisetøffe hjul.

Jaujau, lookalike da :D

MEN de har Fifteen52-logoen i senter så jeg må hatt litt rett :D:D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig rå de felgene dere postet @StigJ og @Marius2002! Likte best Bola B12 og BBS LM, men alle disse krever noe senk, noe jeg ikke har planer om. Dessuten er jeg avhengig av å kunne kjøpe brukt, da jeg ikke ønsker å svi av mye penger på dette. Fant et sett OEM R112 til 6 lapper og prutbare på Finn i går som jeg viste bilde av ovenfor, men det var plutselig borte.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En aldri så liten oppdatering på tampen av måneden:

Lite som har blitt gjort her, har mange prosjekter på gang i hage og i hus, så blir lite tid til andre ting. 

Noe har jeg da fått gjort;

BMW'en har fått nye skiver og klosser foran, originale BMW-deler montert av Bavaria, da de hadde kampanje på Value Line Service. Bare delene kostet nesten det samme som hele jobben, så fornøyd med det.

Minisommerfelgene har blitt vasket grundige og fått et lag med Autobahn samt et lag med Gtechniq T1 på dekk; 

IMG_0830.thumb.JPG.0343616174cc4a77e5b1d891d15c4cc7.JPG

Så etter mye knoting med hjulboltene som var overtrukket noe så vanvittig, og låsebolter som satt fast og mønsteret ble ødelagt, måtte jeg inn på verksted med bilen for å få løsnet de to siste låseboltene . For å si det sånn - 4 nye normale bolter ble kjøpt inn fra Bavaria, de låseboltene skal aldri på bilen igjen og gikk rett i søpla.

Til slutt fikk jeg skiftet over til sommerdekk - ser dere forskjellen? 😀:

IMG_0869.thumb.JPG.c5272153a6caa8cf11ca066168b903d4.JPG

IMG_0870.thumb.JPG.3728d1d86b57c410edb4d9ef2581368e.JPG

Minien har også fått seg en langtur til Kristiansand i forbindelse med 17.mai-feiring. 

Forrige fredag hadde jeg fri, og tok et raid på bilene. Vi hadde også svigers sin bil denne uken, så jeg fikk vaska den også med det samme.

IMG_0902.thumb.JPG.a1f183242bcac3a42d0de1f9cb6983ff.JPG

Dødssynd - vasket bil i sol. Men fikk tørket over hvert panel etter vask så det gikk greit :)

IMG_0903.thumb.JPG.a44b8a35b7f95b09c7c286f557e9e1b9.JPG

IMG_0904.thumb.JPG.cc4a6617b4d3bc31f549be0d6069f925.JPG

Dette er det som opptar tiden min om dagen - utvidelse av terrasse:

IMG_0921.thumb.JPG.10e3bde7ae1ecee80fc50923cf9153f4.JPG

 

Nye felger til Mini har nå blitt vekkprioritert til fordel for optimalisering av BMW'en. Sitter nå å venter på at de skal sette tilbake ECUen igjen :D 

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekter :) 

Det med hardt sittende bolter hadde jeg på min etter bremseskift hos Bavaria, jeg klarte da å vri i stykker forlengeren når jeg skulle løsne bolten. 

Hvor mye hk og NM snakker vi her? 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte til med et par meter momentarm for å klare å løsne de :P men gikk til slutt! 

Ca 390Nm for å spare automatkassen, effekt som normalt for steg 1 på disse bilene :) .

Ble anbefalt å skifte veivhusventilasjonsfilter hver 30k km for å minske mottrykket på turboen - er dette noe som er enkelt å gjøre selv på N47?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg måtte til med et par meter momentarm for å klare å løsne de :P men gikk til slutt! 

Ca 390Nm for å spare automatkassen, effekt som normalt for steg 1 på disse bilene :) .

Ble anbefalt å skifte veivhusventilasjonsfilter hver 30k km for å minske mottrykket på turboen - er dette noe som er enkelt å gjøre selv på N47?

Det med veivhusventilasjonsfilter tror jeg er på en måte selvrensende, hvis jeg har forstått det rikitg. Beste å spørre i diesel tråden her inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ahj skrev:

Det med veivhusventilasjonsfilter tror jeg er på en måte selvrensende, hvis jeg har forstått det rikitg. Beste å spørre i diesel tråden her inne :) 

OK - det får jeg gjøre :) takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, papertiger skrev:

Jeg måtte til med et par meter momentarm for å klare å løsne de :P men gikk til slutt! 

Ca 390Nm for å spare automatkassen, effekt som normalt for steg 1 på disse bilene :) .

Ble anbefalt å skifte veivhusventilasjonsfilter hver 30k km for å minske mottrykket på turboen - er dette noe som er enkelt å gjøre selv på N47?

På tide 😃 

Fått testet ut forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...