Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, ahj skrev:

Mye forskjellige priser ute å går tydligvis. Betalte 750,- per mine biler på Bavaria her borte 🤔

Merkelig at Bavaria skal ha forskjellige priser rundt omkring..? 🤔

 

Tok en runde på baksetet og dørsidene med SW forte kitet. Dette setet har stort sett vært ubrukt siden bilen var ny, men det trengtes en oppstrekk! 

Etter leather cleaner:

IMG_1320.thumb.JPG.b9352d8e6b86501f738119e0fc53916b.JPG

Renset vs ikke renset nakkestøtte:IMG_1321.thumb.JPG.2ae0ad24f7a5da5f8b911bff3b12b962.JPG

Ble for mørkt til ferdigbilder, men leather milken må uansett stå til i morgen for så å bli tørket av, glinser litt for mye nå.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg var medlem i NAF når jeg hadde MC (veihjelp), men meldte meg ut nå - brukte ikke fordelene nok, og veihjelp har vi gjennom forsikringen. Tidligere hadde jo NAF uavhengige verksted uten kommersielle interesser, noe som var bra for å få en objektiv EU-kontroll. Nå har de jo begynt med verkstedtjenester, så den fordelen er borte.

Til opplysning er BMW-oljen Shell-olje nå, ikke Castrol lengre :P jeg har kjøpt Q8-olje for etterfylling på både BMWen og Minien, den oppfyller alle BMW sine krav (står skrevet på flaska), koster meg halvparten av BMW sin med jobbrabatt. 

Jeg fikk NAF-boka, ikke værst bare det. Jeg prøver i ett år, så ser jeg om det er lønnsomt eller hur. Medlem uten veihjelp. Synes EU-kontrollene jeg har hatt på NAF her har vært objektiv. :)

At BMW har byttet olje-leverandør har jeg ikke fått med meg. Ikke alt man får med seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg fikk NAF-boka, ikke værst bare det. Jeg prøver i ett år, så ser jeg om det er lønnsomt eller hur. Medlem uten veihjelp. Synes EU-kontrollene jeg har hatt på NAF her har vært objektiv. :)

At BMW har byttet olje-leverandør har jeg ikke fått med meg. Ikke alt man får med seg :D

Ja vi fikk også den, kjempekjekk å ha! Men trodde kanskje de hadde sluttet med den i papirformat?

En liten digresjon ang kart - vi skal på langhelg i Toscana om noen uker, leie bil å kjøre litt rundt. Så jeg fant ut at Michelin lager guider og kart for salg, kan være kjekkere med fysiske kart enn GPS av og til. Som sagt så gjort; kart over Toscana, Veibok over Italia, og Green guide med kjøreruteforslag, restaurantforslag etc. Dette blir spennende!

IMG_1323.thumb.JPG.053eafb36c4b149309c0e467b9f383f6.JPG

 

Sålenge en er fornøyd med servicen der er vel det grunn god nok til å fortsette å bruke det, enten det heter MECA eller Mekonomen eller NAF eller Bavaria :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt resten av interiøret igår kveld, dvs  forsetene, dørsidene foran, girspak, håndbrekk og mansjettene til disse. IMG_1325.thumb.JPG.07c3aa01214bfdb0e0bbdc5e1ab17027.JPG

For ikke å snakke om rattet, ingen 50/50, men her er venstre side av kringla renset med cleaneren, høyre sida er noe blankere :P hvit klut for å forhindre produktplassering.

IMG_1326.thumb.JPG.3e5a2189e0de763fb2ac6194ab2f99d7.JPG

Etter noen runder på rattet kom det seg betraktelig. IMG_1327.thumb.JPG.a5401118e60a3ed571972b1746c35c2f.JPG

I dag tidlig trengtes det bare en rask runde med frottéklut noen steder det det var litt overskudd, før avgang til jobb. Det var rett og slett en fryd å kjøre idag tidlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, awt skrev:

Blir spennende å se hva resultatet av dette blir. :)

Har du noe i kikkerten siden den "plutselig" kom for salg?

Ja dette blir spennende..:) nei har tenkt på det en stund og gjort den "klar for salg". Vi har jo Minien som vi klarer oss med i en overgangsperiode, dvs vi vil selge før vi kjøper. Så tar vi det derfra. Er ikke gitt at biler i dag er lettsolgt med mindre de heter Porsche... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gabz skrev:

Lykke til med salg! Så utrolig velholdt og pen ut :) Spent på hva neste blir. 

Takk! Har prøvd å holde den så clean og fin som mulig, så håper det resulterer i noe. Jeg er også spent! Men får vi ikke det vi vil ha for den så beholder vi den :) vil egentlig ikke selge, men ser at det kan være lurt så mye som vi kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Marius2002 skrev:

Jasså, du har tatt steget til Finn.no :o Jeg blar gjennom bildene, det bektefter bare hvor fin E91 lci er! Å holde en bil vedlike vil du helt klart ha igjen for. 

Ja fant ut det var bedre enn å bare sitte på gjerdet. Selv om bilen er kanongod og vi er kjempefornøyd med den, ønsker vi en nyere bil som er gått mindre, og som vi dermed kan ha lengre. 

12 timer siden, fupsaker skrev:

Blir spennende å se hva som blir resultatet, ikke tvil om at eventuell ny eier overtar en strøken E91!

Takk, blir spennende å se hva utfallet blir her :) kan som nevnt fort ta litt tid å selge bil, men har ikke hastverk da vi ikke kjøper ny bil før denne er solgt. Takk for det, har sjekket en del andre av samme årsmodell som ligger ute, det er svært stor spredning i pris og utstyr og ikke minst tilstand, så ser ut som vår ligger i det bedre sjiktet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sveigis skrev:

Det ble knall med renset skinn uten tvil.:).

Huff ,kjedelig du skal selge ,likte denne tråden så godt .

Uansett lykke til med salg av en utrolig fin bil .:).

 

Ja ble veldig fornøyd med interiøret etter behandling. Brukte totalt ca 5,5t på hele interiøret, inkludert litt pauser med prating med forbipasserende som lurte på om det hadde klikka for meg da jeg stod andre kvelden og gnikka :P  Neste gang har jeg lyst å prøve Rupes sitt kombiprodukt.

Tråden består den, har fått klar beskjed hjemme om hvilken bil som ønskes i carporten neste gang :) . Men først må vi nå få solgt E91'en. Takk, håper det blir noe respons på annonsa etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var BMW'en solgt - litt (ganske) vemodig, den har behandlet oss særdeles bra! Møttes på halvveien i Bergen og ble overlevert til nye eiere der på torsdag, på den betingelsen at bilen skulle bli tatt like godt vare på i tiden framover.

Fra før avreise, nyvasket både inni og utenpå, med skiboksen på taket og vinterdekka i bilen. 

IMG_1596.thumb.JPG.4b7d7048077ba2420bac901604540bb3.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...