Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

Meget pen bil! :)

Tideliggere så likte jeg ikke 1 serien noe serlig, men likte dem bedre jo mer jeg så på bilene. Men den siste modellen synes jeg at ser veldig bra ut! :D Har også hørt rykter om at dem skal være vanvittig gode å kjøre..

Har du noen planer for bilen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil! :)

Tideliggere så likte jeg ikke 1 serien noe serlig, men likte dem bedre jo mer jeg så på bilene. Men den siste modellen synes jeg at ser veldig bra ut! :D Har også hørt rykter om at dem skal være vanvittig gode å kjøre..

Har du noen planer for bilen? ;)

Takk takk Magne ;) Den gjør seg veldig med M sport pakka, syns den blir litt rar i fronten uten den.. Og så gjør det ikke noe at den blir 10mm lavere og litt stivere med M sport ;) Vanvittig god bil å kjøre! Kan ikke huske å ha vært borti en bil i denne klassen som er så sportslig og kontant, men samtidig komfortabel. Du får komme å prøve en dag som jeg lovte deg sist! :)

Ingen planer for bilen. Vurderte en stund M performance nyrer, for å ta vekk det siste av chrome, men vet ikke helt hva det blir til. I og med at det er en leasing bil, vil jeg holde den mest mulig original og fin ;) Gleder meg til å få på 18" til sommeren, med 225/40 framme og 245/35 bak ;) det gjør seg både utseendemessig og kjøremessig!

Var det denne jeg møtte på veg mot Lillehammer for to dager siden eller noe? Var ihvertfall en 1-serie som må ha vært estorilblau, utrolig blikkfang! Uansett, nydelig bil du har :)

Takk! Jeg holder til i Stavanger, så må nok ha vært en annen du har sett. Ser på forskjellige forum at det blir flere og flere i estoril blau der ute! Det er bra, vi trenger litt andre og sprekere farger enn de vanlige svart, grå og hvit. Det som er morsomt med denne fargen er at den endrer karakteristikk etter hvilket lys det er. Spesielt når det har regnet og er klart ute, framstår den som veldig klar og skarp i fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

På plass med en liten update!

Ble vask og montering av sommerhjul på 2.påskedag, i finværet i Stavanger.

or6w3ip702c2cabxgfbe.jpg

p077fgwzhauxpbimugsc.jpg

Etter en prøvetur ble det klart det jeg mistenkte:

Selvfølgelig støyer sommerdekka (Bridgestone S001) mye mindre en Hakka 7 piggdekk, men til å være sommerdekk støyer de for mye etter min mening. Dette skyldes nok at det er Run flat, som ennå ikke er på høyde med vanlige dekk. Nå har ikke jeg prøvd en F20 på denne dimensjonen uten RFT, men mistenker mindre støy. M135i leveres f.eks. med Michelin Pilot Super Sport non-RFT, som visstnok skal være helt ekstreme hva grep angår. Samme dimensjon som de jeg har på min, 225/40-18 foran og 245/35-18 bak.

Uansett, føles som den har uendelig med grep, og ble skikkelig morsom å kjøre! Nesten som det kjennes ut som jeg kan entre svinger med hvilken som helst hastighet, og bare styre der jeg vil, så

lystrer bilen! Helt utrolig balanse i bilen, og hvordan den mestrer kombinasjonen sport/komfort, til tross for forholdsvis "aggressiv" dekkdimensjon og M sport understell, imponerer meg hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du ikke er fornøyd med RF dekkene, men det gav i alle fall et skikkelig løft på utseende!

Mangler bare å få lagt på et lag med Blau-Weiss nå ;)

Er forsåvidt fornøyd med dem (sammenlignet med de dekka jeg har hatt på bilene mine tidligere, som var billige søppeldekk), men sett i lys av at det er en helt ny bil, av premium merke, så mener jeg det burde vært mindre hjulstøy. Om dette kommer av dekka eller av manglende støydemping, det vet jeg ikke. Men det er ikke jeg henger meg veldig opp i, og koser meg med bilen hver eneste dag, og angrer ikke 1 sek på denne bilen, den er en fantastisk snerten, leken og morsom bil!

Ang. dekka, så synes jeg ikke de er noe harde å kjøre på, så komfortmessig har jeg ingenting å si på de!

Har du samme dekka på dine sommerfelger?

Ja tenkte å prøve meg på en detailing jobb, men får ta det utpå sommeren når vi har flytta inn i nye huset og jeg har tilgang på vaskeplass og vann rett utforbi inngangsdøra mi :D Høyglans shadowline-listene på B-stolpen må også poleres opp, for de er allerede blitt ripete og littegrann misfarga noen plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har RF dekk ja, men har ikke satt de på bilen enda da jeg fant en skade på den ene felgen når jeg skulle klargjøre de. Satser på at bavari bytter den siden jeg ikke har kjørt en meter med de hjula på bilen.

Har dere garasje på det nye huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kjempetøff bil og riktig farge! Nyt den masse og del masse bilder med oss =)

Tusen takk! ja kommer nok flere bilder, mest sannsynlig i nye settinger og omgivelser ;)

Har RF dekk ja, men har ikke satt de på bilen enda da jeg fant en skade på den ene felgen når jeg skulle klargjøre de. Satser på at bavari bytter den siden jeg ikke har kjørt en meter med de hjula på bilen.

Har dere garasje på det nye huset?

Aah, det var synd! Ja det må de jo da, du får bare presse på! ;) Swisswax autobahn som skulle på da eller?

Ja, eller carport, på fellesplass 50m bortenfor huset. Men har en smal vei ned til huset og litt plass i "oppkjørselen". Har også vannuttak der, så det burde bli en fin vaskeplass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kjempetøff bil og riktig farge! Nyt den masse og del masse bilder med oss =)

Tusen takk! ja kommer nok flere bilder, mest sannsynlig i nye settinger og omgivelser ;)

Har RF dekk ja, men har ikke satt de på bilen enda da jeg fant en skade på den ene felgen når jeg skulle klargjøre de. Satser på at bavari bytter den siden jeg ikke har kjørt en meter med de hjula på bilen.

Har dere garasje på det nye huset?

Aah, det var synd! Ja det må de jo da, du får bare presse på! ;) Swisswax autobahn som skulle på da eller?

Ja, eller carport, på fellesplass 50m bortenfor huset. Men har en smal vei ned til huset og litt plass i "oppkjørselen". Har også vannuttak der, så det burde bli en fin vaskeplass ;)

Autobahn som blei lagt på ja. Vinterhjula ble veldig lette å holde rene så fungerer kjempebra med felgvoks!

Det høres jo kjempe ut.. Slippe å kjøre rundt på disse selvvaskene med egen bøtte osv hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Redigert - rydder opp i dette innlegget litt.

Da F20'en skal leveres inn i november/desember når leasingavtalen går ut, måtte vi ha en ny bil. Begynte å kikke for 1-2 år siden allerede, og har vurdert alt fra ny leasing av F31, kjøpe E61, E91 pre-lci xdrive og F11, peilte jeg meg til slutt inn på E91 320d xDrive som låg mer innenfor rimelighetens budsjett. Etter å ha fulgt finn.no det siste året på disse modellene, ser jeg at prisene ligger generelt høyere nå enn hva de gjorde tidligere i vår.

Henta denne i slutten av juli på Voss:

Hoveddata:

2010 (prod. 09/09) 320xDAT 163hk

Farge: Titanium silver

Interiør: Sort dakota skinn med finslipte aluminiumslister

Hartge senkefjører godkjent i vognkort.

Solgt ny i Norge hos Brages, fullt servicehefte hos merkeforhandler. Vi er tredje eiere.

Gått ca 129 000 km ved kjøp.

Service og EU utført på 128 000 km uke før kjøp.

Skiguard 850 skiboks i bilens farge montert på originale BMW takbøyler

Bilen er helt fantastisk god å kjøre, ligger svært bra på veien, ingen ulyder, ikke for stiv. Merkbart tyngre på rattet enn F20'en.

Felger:

Vinter: Style 285 17"

Sommer: GS Split 18" nye i vår. - solgt.

Utstyrsliste:

  • S249A Multifunction f steering wheel
  • S321A Exterior parts in vehicle color
  • S520A Fog lights
  • S548A Kilometer-calibrated speedometer
  • S1CAA Selection of COP relevant vehicles
  • S1CBA CO2 package
  • S1CDA Brake Energy Regeneration
  • S203A 4-wheel drive
  • S205A Automatic transmission
  • S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
  • S230A EU-spezifisch Extra package, EU-specific
  • S255A Sports leather steering wheel
  • S258A Tire with run-flat functionality
  • S2KUA BMW LA wheel, V-spoke 285
  • S2PAA Lug bolt retainer
  • S320A Deleted, model lettering
  • S322A Comfort access
  • S386A Roof railing
  • S3ACA Trailer coupling
  • S3APA Windshield with grey wedge
  • S402A Electric panoramic roof
  • S428A Warning triangle and first aid kit
  • S431A Interior mirror with automatic-dip
  • S441A Smoker package
  • S464A Ski bag
  • S481A Sports seat
  • S488A Lumbar support, driver and passenger
  • S493A Storage compartment package
  • S494A Seat heating driver/passenger
  • S4AEA Armrest front, retractable
  • S4B9A Interieurleisten Alu Feinschliff
  • S502A Headlight cleaning system
  • S508A Park Distance Control (PDC)
  • S521A Rain sensor
  • S522A Xenon Light
  • S534A Automatic air conditioning
  • S540A Cruise control
  • S563A Light package
  • S609A Professional Navigation system Professional
  • S620A Voice control
  • S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
  • S698A Area-Code 2 for DVD
  • S6FLA USB/Audio interface
  • S6NFA Music interface for Smartphone
  • S761A Individual sunshade glazing
  • S775A Headlining anthracite
  • P7RRA Dynamic Package
  • P7RSA Package Comfort
  • S842A Cold-climate version
  • S843A Power reduction
  • S850A Additional Export tank filling
  • S853A Language version English
  • S863A Retailer Directory Europe
  • S888A On-board vehicle literature Danish
  • S8SPA Control unit COP
  • S8TGA Thiefproofing device

Små planer fremover:

  • Bytte dørhåndtak høyre side framme da Comfort Access sluttet å fungere - utført.
  • Nye (brukte) sommerfelger OEM, Alpina eller Hartge 19" - utført (brukte OEM BBS Style 230).
  • Fire nye sommerdekk pga. xDrive og rulleomkrets - utført.
  • Få flushe og byttet filter på automatkassen, da dette ikke har blitt gjort til nå så vidt jeg vet - utført.
  • Kjøpe mobilitetskit (kompressor, dekkskum etc. helst OEM BMW).
  • Nye OEM gummimatter - de originale er utslitte.
  • Polering før vinteren - utført
  • Kjøpe stoffmatter - utført (Hartge stoffmatter kjøpt).
  • Skifte endestuss på eksos - utført (Hartge eksos med dobbel utblås montert).

Planer på lengre sikt:

  • Bytte askebegeret i midtkonsollen med solbrilleholder/oppbevaringsrom - utført.
  • Oppgradere kart i navigasjon (mulig jeg venter til 2016-utgavene kommer).
  • Montere Combox for bluetooth streaming av musikk (noen andre goder også fra dette?).- utgår, Tune2Air montert.
  • Montere Alpine retrofit anlegg (det originale er noe svakt, men bedre enn jeg hadde fryktet til daglig bruk).
  • Montere DAB+, så usynlig som mulig og så integrert med iDrive som mulig. - utgår, Tune2Air montert - streaming av nettradio mulig.
  • Bytte gitteret i midten på frontfangeren da det er et lite hull i det (steinsprut?).
  • Bytte frontruta - den er slitt etter 6 år på norske veier. - utført.
  • Full detailing av de som kan det.
  • Motoroptimalisering

På vei hjem fra Voss, tungt lastet med 2 sett dekk:

post-73261-0-58032700-1441208447_thumb.j

Stopp innom svigers - ser at E91'en er noe lavere både fysisk og designmessig enn F20'en!

post-73261-0-65460700-1441208466_thumb.j

På kjøretur over Røldalsfjellet dagen etterpå:

post-73261-0-15356700-1441208479_thumb.j

Endret av papertiger
oppdatert planer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Innvendig vask trengtes sårt! Fikk tatt av aluminiumen i midtkonsollen og fjerna en mynt som hadde lagt seg mellom askebeger og lokk (har ikke bilde av det).

post-73261-0-54266000-1441207682_thumb.j

 

post-73261-0-66614900-1441207691_thumb.j

 

post-73261-0-39278100-1441207703_thumb.j

 

Utvendig berøringsløs kattevask før hyttetur til Lyngdal:

Surfex HD + Autofoam + høyttrykk avspyling. Polering/voksing blir tatt før vinteren.

post-73261-0-51083200-1441207734_thumb.j

 

post-73261-0-33525300-1441207757_thumb.j

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å skrive, men liten update:

 

Takboksen som fulgte med har kommet opp i taket der den hører hjemme alle årstider utenom vinter - genialt enmannssystem med takboksheis og markisesveiv!

post-73261-0-08533100-1441375552_thumb.j

 

På grunn av at det kun var stålbjelker i taket og ingen festematerialer der takboksen skulle, måtte jeg lage en egen patent på opphenget, så resultatet ble slik:

post-73261-0-96413000-1441375641_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...