Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

On 28.9.2017 at 0.14, Walkabout skrev:

Gratulerer med rålekker skute! Fin bil, og godt at du vurderer senk, da kommer den enda mer til sin rett. Jeg kan i alle fall varmt anbefale ACS - det blir ikke altfor lavt og bevarer komforten, men fortsatt sportslig og greit.

LED-frontlyktene gjør så utrolig masse med denne bilen. Er det noe du skal oppgradere etter hvert så må det vel bli om du skulle ramle over heldigital instrumentpanel eller LCI baklykter til en overkommelig pris :) Ellers er jeg jo fan av grillen med doble riller, samt foliering/lakkering av reflekser bak. Blir spennende å følge med videre her :) 

Såg plutselig jeg hadde glemt å svare deg på et par ting her :P

Ang senk er såvidt brukte ACS fjører kommet i hus - gjenstår bare montering. :) det blir spennende! 

Helt enig ang LED lyktene - de gjør alt på disse bilene, spesielt i mørket. Var et absolutt krav på 4GC, men de fleste til salgs hadde det.

Heldigitalt instrumentpanel - tja. Mange liker det, og det ser fancy ut, men jeg har faktisk mer sansen for det vanlige. Er noen »science fiction» over det som jeg ikke helt klarer å få taket på. Kanskje bare jeg som er old fashion :P LCI baklyktene ser veldig bra ut, men de er nok ikke billige antar jeg. Grillen (OEM M performance) blir som den er av hensynet til å komme til mellom rillene ved vask :P men fruen stussa også på refleksene bak her om dagen, så de står på lista. Lurer på om det er like billig å kjøpe nye fra IND eller noe som å lakkere? Hva tror du ang farge - samme som fanger eller diffuser?

Endret av papertiger
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, papertiger skrev:

Såg plutselig jeg hadde glemt å svare deg på et par ting her :P

Ang senk er såvidt brukte ACS fjører kommet i hus - gjenstår bare montering. :) det blir spennende! 

Helt enig ang LED lyktene - de gjør alt på disse bilene, spesielt i mørket. Var et absolutt krav på 4GC, men de fleste til salgs hadde det.

Heldigitalt instrumentpanel - tja. Mange liker det, og det ser fancy ut, men jeg har faktisk mer sansen for det vanlige. Er noen »science fiction» over det som jeg ikke helt klarer å få taket på. Kanskje bare jeg som er old fashion :P LCI baklyktene ser veldig bra ut, men de er nok ikke billige antar jeg. Grillen (OEM M performance) blir som den er av hensynet til å komme til mellom rillene ved vask :P men fruen stussa også på refleksene bak her om dagen, så de står på lista. Lurer på om det er like billig å kjøpe nye fra IND eller noe som å lakkere? Hva tror du ang farge - samme som fanger eller diffuser?

Litt hipp som happ med fargen på refleksene, begge deler blir nok bra, men jeg ville nok gått for bilens farge :) Det billigste alternativet er vel å kjøpe noe folie på eBay til en femtilapp, poppe ut refleksene og legge på folie. Tviler på noen ser forskjell på sort blank og bilens farge. Men vil du ha det helt 100% så er nok å kjøpe fra IND det greieste, for tror det koster en del å lakkere (pga. dyr oppstart på lakk), selv om det er lite flater. I tillegg kan refleksene være litt kinkig å få ut (kan bli skade eller sprekk i det som du eventuelt demonterer). Hvis jeg ikke husker helt feil, så betalte jeg i overkant av 1500 kroner for lakkerte reflekser og deksler til sideblinklys fra IND i 2015, da inkl. både frakt og mva. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo dele noen erfaringer jeg har gjort meg etter halvannen uke med bilen og en dagstur på vestlandsveier innover Ryfylke. 

1. Elektrisk servostyring: Jeg var noe avventende til den elektriske servostyringen (og VSS) etter første turen hjem fra Oslo. Konklusjonen etter tur på landevei er at styrefølelsen og tilbakemeldingene gjennom rattet er en god del bedre på E91, som har en skikkelig godt vektet styring etter mine preferanser. Men det var som forventet. Vi har statisk understell, så Sport mode endrer tyngden på styringen samt gassrespons og giring. Etter litt prøving fant jeg ut at mitt favorittoppsett på landeveien var Sport mode med kun endring av chassis (altså Sport styring med Comfort giring), det gav bedre vektet styring og best flyt i kjøringen. 

2. VSS (Variabel sportsstyring): denne har jeg lært meg å like. Rattutslaget som trengs ved aktiv kjøring på svingete veier er veldig lite, og bidrar til smilet. :D har lest meg til at utvekslingen endrer seg ved 90 grader utslag fra senter begge veier. Det gjør den veldig enkel å manøvrere ved parkering - lettstyrt. 

3. Understell: bilen er egentlig utrolig kapabel på landeveien selv med standardunderstell, og det går som på skinner. Men i lange, litt krappe svinger, samt i type rundkjøringer merker jeg at den krenger litt mer enn jeg liker. Det samme gjelder «steiling» og «dykking» ved pådrag og oppbremsing. Komfortmessig er den skikkelig bra. Men så er den jo for høy. Men ved å montere ACS fjørene vil den vil få utseendet både jeg og fruen er ute etter. Har snakket med folk som har hatt samme bil med ACS fjører, og det høres jo veldig betryggende ut med tanke på å bevare komforten i tillegg til å gjøre den mer sportslig å passe lav, men ikke for lav.

Ellers fungerer bilen utmerket, som forventet :) har lagd meg konto på ConnectedDrive, og fått bilen opp på appen, men skjønner meg ikke helt på Apps enda - har ikke lest meg opp heller. Må mobilen være tilkoblet bilen via USB ved bruk av Spotify på Apps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.10.2017 at 9.56, Kenny_ skrev:

Liker det du skriver. Her i huset er det kun farge på bilen som kan diskuteres, alt annet er irrelevant.

Hehe jeg anser meg selv som heldig sånn. Var faktisk noe av det første vi ble enige om - bilen må litt ned. Angående farger; vi såg egentlig etter en Melbourne Red M sport F34, men fant kun to, og ingen av de hadde påkrevd utstyr, og enten for høy km eller for høy pris. Det samme gjaldt en Alpine White F34 M sport med Coral Red skinn som ligger for salg - råstilig kombo men kom til kort på utstyr. Svart på svart var ikke førstevalget, men når det nå ble det er vi begge svært fornøyde, da den er HELT svart - nyrer, lister og alt. Blir bare mye mer vasking enn jeg er vant til :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite bilde fra torsdag i Stavanger sentrum etter jobb.

Da det er online dekktrykksmonitorering på denne bilen, oppdaget vi en aldri så liten lekkasje i venstre bakhjul. Stakk innom Bil og Anleggsdekk på Forus i lunsjen der de avdekket lekkasjen i en såkalt «Biltemaplugg» som allerede var satt inn. Ble revet ut og erstattet med en skikkelig paraplyplugg, så nå holder de bedritne RFT-dekkene enda en sesong og to... :P . God og kjapp service - som alltid!

238C078A-EE0B-4AD6-81B2-2B9EE6963DE5.thumb.jpeg.6896e19ea4d102e3ef25c940080278f7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gorg skrev:

Nydelig!!!!

Takk 😀 tok ikke felgene denne gangen, skal vel bytte til vinterdekk etterhvert. Men hva syns du om Ferric Grey fargen på dine? Skjuler dritt, men da ser en ikke når de er rene heller :P  Og rene felger er jo 😍

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Takk 😀 tok ikke felgene denne gangen, skal vel bytte til vinterdekk etterhvert. Men hva syns du om Ferric Grey fargen på dine? Skjuler dritt, men da ser en ikke når de er rene heller :P  Og rene felger er jo 😍

Har vel et elsk hat forhold til fargen 😂 

På lang avstand ser man ikke forskjell på rene og skitne felger.. 

Skal man ha det på hele felgen og ikke bare inni blir det veldig mørkt, og forsvinner kanskje litt når man har mørk bil også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marius2002 skrev:

Ferric Grey er gull :D Ellers fortsatt en nydelig 4GC :)

De style 598M felgene på 3GT synes jeg ser skikkelig bra ut, men må si at jeg liker style 442M som står på vår bil bedre uten ferric grey i tønna og i kantene av eikene. Føler ikke hele felgen kommer til sin rett. Jeg TROR du har en annen Ferric Grey farge på dine felger, men jeg må si at de passer veldig godt til den svarte bilen din. :D 

18 minutter siden, Gorg skrev:

Har vel et elsk hat forhold til fargen 😂 

På lang avstand ser man ikke forskjell på rene og skitne felger.. 

Skal man ha det på hele felgen og ikke bare inni blir det veldig mørkt, og forsvinner kanskje litt når man har mørk bil også. 

Helt sant - jeg liker de men liker de uten Ferric Grey bedre. Synes nesten strukturen i felgen forsvinner litt, at den maskinerte fronten er det eneste som synes. Syns faktisk 598- felgene er penere her. Tror de hadde gjort seg veldig bra på vår bil :D 

Får legge ut et instagramredigert bilde også i samme slengen; 

DCDBC447-D2CA-4C4D-BCBC-8A25673AE003.thumb.jpeg.dcb349eece916045976b6bdfc6379f68.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...