Recommended Posts

5 minutter siden, papertiger skrev:

Og felgene «limer» seg ikke til nav/anleggsflate? Mulig det kan bli litt grisete med kobberpasta, men prøver å bruke så lite som mulig. 

Ja antar også det - det pleier å bli oppgitt hvilke smøremidler som er brukt i tilfelle.

Synes de henger mindre fast etter at jeg begynte med rengjøring i stedet for kobberpasta.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On 15.11.2017 at 23.12, E.H.D skrev:

Synes de henger mindre fast etter at jeg begynte med rengjøring i stedet for kobberpasta.

Well noted :) Tror også en skikkelig rengjøring hadde hjulpet ja, selv om jeg pleier å dra over alle anleggsflater med papir og rensemidler for å få vekk evt. sandkorn og slikt som ligger der. F3x har jo også en dårlig patent i form av en plastkopp som dekker senter av navet. Det slipper ikke ut fuktighet, så inni der er det masse overflaterust. @danskiii gjorde jo en jobb her som ble ganske bra. Har enda ikke opplevd rustvann på hjula, men mulig jeg gjør samme jobben til våren, så ser det i det minste litt finere ut.

17 timer siden, Gorg skrev:

Kobberpasta er noe herk..

På 325n så fikk jeg ikke det bort før bremsekitet ble montert :| 

Er jo ikke så vanskelig å få bort? :P uten at jeg har prøvd - bremserens funker på mye :) 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, papertiger skrev:

Well noted :) Tror også en skikkelig rengjøring hadde hjulpet ja, selv om jeg pleier å dra over alle anleggsflater med papir og rensemidler for å få vekk evt. sandkorn og slikt som ligger der. F3x har jo også en dårlig patent i form av en plastkopp som dekker senter av navet. Det slipper ikke ut fuktighet, så inni der er det masse overflaterust. @danskiii gjorde jo en jobb her som ble ganske bra. Har enda ikke opplevd rustvann på hjula, men mulig jeg gjør samme jobben til våren, så ser det i det minste litt finere ut.

Er jo ikke så vanskelig å få bort? :P uten at jeg har prøvd - bremserens funker på mye :) 

Måtte bruke masse tid på det, kom på felg, inni bolthullene på felg, inni festene til boltene på bremseskive osv, var veldig mye smurt på.. så ikke så lett å få vekk.. 😅

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer