Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, papertiger skrev:

Hmm, greit å høyre. Får stikke innom de ein dag, som du seier - greit å dokumentere det. Og forstår godt at de tørker ut først, kan ikke være billig å bytte hele lykta.

Koster oppunder 20 pr stk for mine adaptive LED lys🤑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jokkis skrev:

Koster oppunder 20 pr stk for mine adaptive LED lys🤑

Hæ?! Gudhjelpeossvel, får håpe ikke de ryker etter garantien har gått ut 😂 hadde de bilen inne lenge for uttørking eller venta du bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, papertiger skrev:

Hæ?! Gudhjelpeossvel, får håpe ikke de ryker etter garantien har gått ut 😂 hadde de bilen inne lenge for uttørking eller venta du bare?

Eg veit ikkje kor lang tid dei brukte. Bilen var levert før åpningstid å fikk melding klokka 10.00 mandag at bilen var klar. 

F298D9CA-E60E-40B5-B6F9-5C6699124419.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Gorg skrev:

Åh fine hjul!! 😃

 

32 minutter siden, sveigis skrev:

De så meget fine ut ja :)

Takker :) de er tilnærmet strøkne, noe som ikke er så verst etter snaue 3 år. Må si jeg faktisk liker samme Style 442M i single color (jeg har bi-color Ferric Grey) bedre, da de gir inntrykk av litt «feitere» eiker. Men enda bedre liker jeg 598M hjulene på 3GT, og er faktisk på utkikk etter et sett slike. De har et litt lavere innpress som passer F30/1/2/3/6 som hånd i hanske. De har også et mer konkav design.

Lånt bilde fra bimmerpost av en nydelig Tanzanite Blue F31 med disse: 

B68D1AD5-9288-4DC2-AC5C-37A4E4FB30ED.thumb.png.bb676752e02f6ddef856e82989caa072.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Gorg skrev:

Det passet helt perfekt!! 😲😃

Ja de er nydelige når de er hele. Forrige eier var desverre litt borti noen asfaltkanter.. 

Ja passer veldig bra! Det er litt av det som er utfordringen med disse felgene med diamond cut front, må jo lakkere hele felgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Minien fikk litt etterlengtet TLC idag - full vask med Prickbort, SurfexHD, Nerta i Skumkanon før avspyling...

2A71D457-3E12-4EB0-87D2-9F0380C589D6.thumb.jpeg.08eb885bbb9e91ba0af695b92fb6f301.jpeg

...riktig farge på det som kommer av :) 

Brukte MYE tid på underspyling med underspylingslansen fra Nilfisk idag - setter stor pris på den! Den spylte ut sikkert et hengerlass med sand, saltblanding og svart vann fra undersiden av bilen samt understell og hjulbuer. Stod å flusha hjulbuene helt til vannet som rant ned ble klart.

FD4465A7-8C12-4804-A75F-1E4FA7E79199.thumb.jpeg.cb5bff49b3a2b2adafeac28586ce9d40.jpeg

Så MG’s Nxt car shampoo i bøtta, før et lag med Wetcoat på til slutt. 

F62F0A6E-9AD1-4443-8895-F925DCDD0011.thumb.jpeg.3dfb4a4a8df115c4ece46531dd457a52.jpeg4CD2A6BE-4C19-4ADD-9AFB-5170515F85A7.thumb.jpeg.676ce4e4fb44051353cc1187d41894f0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, sveigis skrev:

Fin tråd med fine biler .:).

Og vedlikeholdet du gjør ,er jo midt i blinken for meg :)

 

21 timer siden, Gorg skrev:

Som om jeg skulle sagt det selv :) 

 

Takker så mye! Skjer ikke så mye med bilene for tiden utenom bruk. 

Jeg må bytte en o-ring på charge pipen (norsk navn på dette?!) mellom IC og innsug på Minien da den svetter olje - selv om det i utgangspunktet ikke skal være olje der er det ikke uvanlig på slike motorer.

Hadde F36'en inne hos Bavaria på lyktesjekk forrige mandag, ser ut som de ender opp med å bestille 3 nye lykter på garanti - 1 bak og begge foran. 

Når det gjelder felger, har jeg moderert meg litt på sommerfelger. Etter å ha studert litt på bimmerpost tror jeg at jeg kommer til å ende opp med følgende: ACS fjærer + spacere 12mm framme/15mm (H&R eller Eibach) sammen med de originale Style 442M felgene som står på bilen. Det blir en del rimeligere enn nye felger + dekk. Felgene ser jo veldig bra ut, de har bare litt for lavt innpress.

Det skulle se noe slikt ut (hentet fra bimmerpost - den på bildet har xdrive, ACS fjærer + 10mm/15mm spacere).

attachment.php?attachmentid=1242187&stc=1&d=1436561417

Så vil jeg få alt dette godkjent hos BT- etter å ha lest hva @danskiii fikk til på sin, samt at jeg har gått gjennom TÜV papirene på Eibach spacere, ser jeg ikke det som noen umulighet.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Ja få det godkjent. Måtte ta det i en 2-gang men absolutt verdt å ha i vognkort :)

Hva var egentlig grunnen til at du måtte ta det i en to-gang? Burde ikke tilgjengelig info (TUV) være tilstrekkelig for godkjenning første gangen?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...