Gå til innhold

e30 tic's biler.


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg ville lage en ny tråd ettersom prosjekt tråden til Twin turbo E30en har blitt ganske så rotete.
Og siden bilene mine nå kan anses som "ferdige" så legger jeg denne under Show-off

E30 329tt

Litt rask info, bilen er godkjent ombygget og forsikret med høyere effekt.

1983mod så den er veteran i år 8)
Facelift fangere,lister og frontplate.

Motor:
M20b29 med 2stk garret gt 2560r. 391whp 550wnm@1.1bar BF95.

Drivverk:
Zf tds girkasse, e36 328 mellom aksling, sachs race clutch, e28 535 diff. Svikstålakslinger

Understell:
H&R justerbart understell, e36 m3 tannstang, e30 M3 bærearmer i alu. Wilwood 4 stempla calipere, alpina hovedcyl.

Felger:
Bbs rs 8,5x16. bane 7x15 med gateslicks

Noen bilder ifra i sommer

7it0zh2ou6ivncsymnfo.jpg

gqpc97yb1qfjv3g2prjm.jpg

Rudskogen E30 Meet

aajz5zm2u327r4s8unur.jpg


E30 325IX

Fikk en lys idê om at jeg ville ha meg E30 om bruksbil. :lol:

Hva er vel mer fornuftig enn å velge en som har trekk på alle 4, hengerfeste, automat, oppvarmede speil/dørlås/dyser og AC. Skikkelig Cruise bil 8) med full historikk og lite kilometer..

Med fare for å skryte sitt eget opp i skyene så er dette den E30'en den som er klart best å kjøre av alle jeg har hatt. Hadde helt glemt hvor fine originale E30'er faktisk er å kjøre til daglig.
Sikkert noen som får vondt i sjela av å se en såpass pen E30 bli brukt i saltlaken som vi har i vinter men jeg kan da forsikre om at jeg gleder meg til våren for da skal den på bukker og rengjøres skikkelig, den er også nylig antirust behandlet på skikkelig vis i alle krinkler og kroker :D

vpomgqukg27hqmvpgdmy.jpg

Det er kaldt på vestlandet og da må man ha ved, og ja den er fin å dra henger med på glatta :)

a13iefjwhf2mjhsz354l.jpg

s1sqkkaf379bje6izhoe.jpg



Valgte å ta bilde av dette når jeg var på tur idag tidlig :wink:

71v1r7a2pax9r5nreysd.jpg


E39 528

Bruksbil, bleiefrakter, trekkvogn osv osv.. brukes til det meste.

Noen bilder etter en runde med poleringsmaskinen i sommer.

fge75ofu5s1ozlvoo1xx.jpg

i0lkmtlg55wftufrizbu.jpg

cl54w2pc56xrcudzzn0h.jpg

m52b28 med manuell kasse
c3guvpx568fvd1pycx0u.jpg

Endret av e30 tic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bilpark dette mr :)

heftig utstyrsliste på ixen, den så veldig bra ut :)

Takker, Ix'en har ikke så mye utstyr, den mangler jo El vindu og cruise control bla.. men kan ikke få i pose og sekk :) Bilen er veldig hel og pen den. lurer på om BBS RS hjulene passer på 8)

Her må det følges med :) har litt fine biler du :)

Prøver å holde bilene pene, men di som har sett 5 serien live vet at bilder kan lyve :lol: Den er nok ikke like strøken som det ser ut til. Begynner å komme en del lakk rust på dører og slikt selv om både dører og bakluke er skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS felgene hadde vert win på ixen :applause:

Er litt i tvil hvordan rs hjulene passer på ix? Skal teste når jeg har fått satt i nye skruer i hjula.

Om de passer mtp på innpress så lurer jeg på om det ser litt rart ut med høy bil og lav profil dekk.

Uansett har jeg en backup plan på hjul, fikk kjøpt tilbake et sett med 3 delte image wheels som satt på turbo touringen Jeg hadde i fjor. De Er bygd for å passe Ix.

Er ikke så ille din heller Jørgen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...