Gå til innhold

1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35


henfjel
 Share

Anbefalte innlegg

På 4.1.2014 den 10.57, Lillert skrev:

Her gåes det på med godt pågangsmot må jeg si! har lest igjennom hele tråden din, og det var hyggelig og interessant lesing! :)

 

Definitivt :) Hyggelig å høre at noen setter pris på det som legges ut!

 

På 4.1.2014 den 11.53, Ole.Jordan skrev:

Tøff e34 :) Den passet faktisk med chromen rundt dører og i grill! Håper du får motoren i orden, så du får kjørt med den igjen :-P

 

Takk! Jepp, hadde faktisk tenkt å bytte til shadowline etter hvert men jeg har etter hvert innsett at den kler chrome veldig godt! 

Satser på å få motoren opp å gå i løpet av januar/februar ;)

 

Får ta en liten update i samme slengen!

I dag har jeg ikke gjort så voldsomt mye, men har fått gjort en del småting som jeg trengte å få unna.

 

Jeg har tatt ut alle eksosventilene HELDIGVIS er ingen av dem bøyd, alle er rette og tette :D Det kommer til å spare meg for mye arbeid og penger. Som dere kan se på bildene under her har jeg også fjernet de gamle ventiltetningene (som var i ganske dårlig stand) og presset på nye :)
50822958642_a68ff08eec_b.jpg

50822958752_2b71623859_b.jpg

 

Alle ventilene ute :)
50822113543_7ebaed7580_b.jpg

 

Ellers har jeg rengjort og preppet en del flater for nye pakninger, blant annet bunnpanna, toppen, diverse deksler og jeg har begynt å rengjøre blokka der toppakningen skal være! Gleder meg så vanvittig til å få begynt å skru sammen neste gang jeg skal skru! Må bare få tak i de ventilene jeg må bytte og få slipt de som kan fikses.
50789011706_44b00c320d_b.jpg

50788253663_ea1b3fbc65_b.jpg

 

Har ikke så mye mer en dette å vise i kveld, men om 2 uker skal jeg forhåpentligvis begynne å montere sammen igjen! Over og ut :D

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se dette var en finfin tråd! Begynte på første side og måtte bare bla videre og videre. Du er som meg, småting som ikke er i orden, skal være i orden. Emblemer, klips, nips og naps. Flott å se slike som deg med stort pågangsmot, samt at du virkelig ønsker å ta vare på bilen. Hatten av for deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har variert litt, men som regel har den vært bra.

Hvis de har alt på lager, er det raskeste jeg har opplevd på dagen en uke fra jeg la inn bestillingen til den kom i posten. Det lengste jeg har ventet er 3-4 uker, men da var det mye problemer med at mange av delene mine viste seg å være NLA fra BMW, og jeg var mye frem og tilbake på hva jeg skulle bestille o.l. Kunne nok fått dem til å ordne det på et par uker men jeg var uansett på ferie så de kom i posten hjemme før jeg kom dit. Nå var dette som sagt mye min feil da, jeg er kresen og vil som regel kun ha originale BMW-deler, he he..

Ellers har de rett og slett fantastisk kundeservice. Hvis du sender dem en mail med et spørsmål om en del, leveringstid o.l. får du svar og hjelp fort, og det virker som de virkelig bryr seg om deg som kunde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt MASSE deler, så nå er jeg snart klar for å få i gang denne skranglekassa neste helg :)

 

Har bestilt slipesett, nesten alle pakninger og tetninger til toppen og diverse, en del skruer, klips, foringer, pærer, simringer til girkassa, nylonforinger og foring til girspak-mekanismen, rullene til multireima og en original chrome rørhale til eksosen min. Er spent på hvordan det blir! Har også lagt inn bud på originale hjulkapsler til de dritstygge rustne stålfelgene mine :P Har jo splitter nye vinterdekk, så måtte nesten dekke det til, haha!

Gleder meg skikkelig til å få orden på ting nå! 

 

post-62240-0-66319300-1389275152_thumb.p

post-62240-0-08508300-1389275165_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Ble en del ting.. Moroa begynner jo når jeg får alle delene og må begynne å søke opp delenr. for å få oversikt over og finne ut hva alt faktisk er til :P

Greit å få på plass litt sånne småting! Jeg bruker GS sin ETK jeg. Syns den er enkel å bruke, og så kan jeg bruke reg-nr. for å finne de riktige delene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Updaate! Helgen nærmer seg med stormskritt og jeg er så og si klar og har handla alt jeg trenger :D

Og i dag fikk jeg da noe av det siste jeg mangler!

 

Bolter som holder toppen til timing-dekslet
50789012351_1c224c97bd_b.jpg

 

To "guider" som sørger for at toppakningen sitter helt rett på når toppen skal på
50789118182_09f1a88ed5_b.jpg

 

Ikke helt relatert til det jeg har holdt på med i det siste, men likevel: Pakning og skruer til dekslet i bagasjerommet hvor man kommer til bensinpumpa. Mangler flere skruer og de er rustne..
50789118237_4e471388c9_b.jpg

 

Div klips jeg har ødelagt rundt radiator + radiatorklemmer
50789118302_3e814633cf_b.jpg

 

Alt nytt til veivhusventilasjon! Mistenker at den jeg har nå kan være ganske tett, så skader ikke å bytte uansett :)
50788253963_09a3e57560_b.jpg

 

OEM Strekkbolter til toppen!
50789118412_6074e1ed9d_b.jpg

 

Fjæra til kjedestrammeren. Disse blir som regel komprimerte og kortere enn de skal være etter noen år, så er spent på å se hvor mye mindre den jeg har i der nå er :P Når man først har strammeren er det lurt å bare bytte den, så slipper man problemer med at kjedet ikke er så stramt som det skal være som igjen kan føre til unødvendig slitasje på register, plastguider og liknende! :)
50788254213_e7e145225e_b.jpg

 

Og til slutt slipesett! Ventiltetninger, toppakning, toppdekselpakning, alle pakninger og o-ringer på innsuget+innsprutning, eksospakninger og diverse :D  :D
50789012991_1063105c0a_b.jpg

 

Nå blir det snart bil folkens!  :bounce:

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • henfjel changed the title to 1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...