Gå til innhold

DIY - Digitalt Speedometer i BC Display - BMW Koding


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Vet du om det går ann å kode frem hastigheten som croise controll er satt til. Det savner jeg i min -06 E87. Digital speedometer har jeg ikke bruk for, men cruise controll hastighet hadde vært fint.

 

Jepp det går ann! :D Du tenker sånn at det kommer opp i displayet når du enten setter cruise controllen til lagret hastighet/ aktiverer den til gjeldene hastighet eller endrer farten med spaken? :)

Min viste ingenting i displayet før, men bare bytt "TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER" fra "wert_01" til "wert_02" i KOMBI modulen ;)

 

Da får du informasjon om cruise controllen i displayet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Akkurat det jeg savner. Må kanskje kjøpe meg en slik kabel jeg også.. :)

Jepp det går ann! :D Du tenker sånn at det kommer opp i displayet når du enten setter cruise controllen til lagret hastighet/ aktiverer den til gjeldene hastighet eller endrer farten med spaken? :)

Min viste ingenting i displayet før, men bare bytt "TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER" fra "wert_01" til "wert_02" i KOMBI modulen ;)

 

Da får du informasjon om cruise controllen i displayet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe spess man kan gjøre på e46 med INPA? 

 

Med INPA kan du jo utføre diagnose på bilen da, sjekke feilkoder, verdier osv :)

Du har jo omtrent de samme mulighetene som på andre modeller!

Og med NCS Expert kan du jo kode som du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt uklar..men mente å spørre om spess koding.

Veit at det er diagnose tools :P

Noe spesielt du ønsker å kode da? :)

Du kan utføre masse koding med NCS Expert på E46!

 

Og hvis du synes den er for komplisert så bør du prøve BMW Scanner 1.4.0, den er ganske genial og den kan du kode masse på E46 med veldig enkelt! Bare ved å huke av i bokser på hva du vil ha og ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser jo kult ut,men funker vel ikkje på e39 frå 2003 reknar eg me sia e46 ikkje kunne..

 

Nei desverre, visse ting må man ha nyere biler for å kunne kode! :) E60, er vel den tidligste bmw'n som kan kode dette om jeg ikke tar helt feil :) 

 

Ja som "lagunilla" sier så går det an men det betyr at du må "unlocke" det hver eneste gang du starter bilen da om du vil ha det synlig ;)

Men selvfølgelig, hvis du bare vil ha det inniblant så er det bare å få fram secret menyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...