Gå til innhold

Varsel lys + 4x4 slutter å virke - BMW X3


GordonGekko
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en BMW X3 2007mod som tuller seg for tiden. Etter at jeg har kjørt bilen i 5 min, så begynner 4x4 varsel, håndbrekk varsel, ABS varsel og airbag varsel å lyse. Når dette skjer, så fungerer ikke firehjulsdriften på bilen.

Navigasjonsenheten på bilen er også defekt. Hadde den inne på verksted og de kunne ikke finne ut av det, men mente at dette kunne ha sammenheng med at navigasjonsenheten var defekt! Jeg forstår ikke koblingen mellom disse!?

Er det noen her på forumet som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av styringen av elektronikken ligger vel i navienheten.

Det meste i nyere Bmw styres på samme måte som på en pc. alt henger sammen.

Instrumentpanelet i bilen din f.eks. Den Har bare en kontakt på baksiden med noen få ledninger, i motsetning til eldre biler som har en enkelt ledning til hver funksjon. I din bil styres dette med frekvenser. I teorien så kan du får både navi, instrumentpanel og alt annet til å fungere med kun å benytte en USB kabel. Derfor har kan Navi ha sammenheng med feilene som oppstår i bilen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulik dimensjon kan gi både ulik og lik omkrets.

Så forskjellig dimensjon (som du sa) treng ikkje å vere noko problem, men omkrets ER det. :wink:

Spurte om dette for å kartlegge evnt feil. Enkelte kan ha feil dim uten og vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere lest tråden? Når Verkstedet ikke får lest ut feilkoder pga feil i elektronikken, tror ikke dere at det da at det er en elektronisk feil? Hva har dekkdim si her? Trådstarte sier han kjører på orginal dekkdim? Hvorfor skulle det da være problemet i dette tilfellet? Trådstarter sier navienheten ikke funker, dette har helt sikkert en sammenheng med at man ikke får lest av feilkoder og at det kommer opp div feilmeldinger...

All elektronikk henger sammen i disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...