Gå til innhold

Freakshow's E39 530Dat Individual.


Anbefalte innlegg

Da fikk jeg en liten oppdatering fra @Djwik , det kommer ikke diesel fra HT pumpa fram til trykkrør eller dyser... men en annen mekanikker fra jobben hans skulle komme innom ila uka og sjekke. sånn at de begge er 100% sikker på at det er det som er feil.

i tillegg til at han fant noen spon biter i diesel filter. så det vil da si at HT pumpa må byttes og Føde pumpa under fører stolen må også byttes. så må ringe vestfold Elektro diesel i morgen og høre på pris. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, DanielStance skrev:

Nå ryker pengene! :P

Neida, men kjekt at du/dere nærmer dere et svar så du får skuten i gang igjen :P Vært garagequeen alt for lenge nå :lol:

det er helt riktig, nå ryker pengene.. ikke at jeg har råd til det heller -_- bah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, DanielStance skrev:

Selg 330en så har du peng til deler til 530en :P Skal nok klare å få LITT for den selv om den ikke er EU godkjent. Er jo litt verdi i motoren :D

hadde ikke 330´n vært full av lån så hadde det vært så enkelt :P men den tiden den sorg :) får se hva som skjer framover :)
må bare få konstantert 100% at det er HT pumpa som er gåen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å skrive så godt at du fant utav det ,selv om det kanskje ikke er det mest lukerative feilen..

Uansett ,så har du hvertfall en pekepinn på hva det er.

Er dette deler som kan brukes fra bruktmarkedet eller må der nytt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sveigis skrev:

Holdt på å skrive så godt at du fant utav det ,selv om det kanskje ikke er det mest lukerative feilen..

Uansett ,så har du hvertfall en pekepinn på hva det er.

Er dette deler som kan brukes fra bruktmarkedet eller må der nytt ?

hehe ja greit og vite hva som er gærnt! :) hadde det ikke bare vært så forbanna dyrt xD
du veit jo selv, en vil jo helst ha helt nytt ;) men overhalt fra tyskland er jo godt over halv pris så er nok ganske enkelt hva det blir.
i tillegg så har jeg funnet verksted i svergie som bytter den rimelig billig for meg. men skal uansett se hva Vestfold elektrodiesel sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gode nyheter" fra Vestfold elektro diesel. 
Pumpe må byttes, fuelrail må byttes, dyser må byttes, begge de andre pumpene må byttes og tanken må ned og rengjøres. 
Diesel slanger/rør må skylles gjennom. 
Pris hos BMW var rundt 70-90k 
Pris hos Vestfold elektro diesel har jeg Fått pris på 61k

Mekanikker på BMW anbefalte meg å gjøre mest mulig selv 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det meste skal være mulig å gjøre selv, må nok legge ut noen høvdinger for delene. Du kan jo eventuelt høre i dieseltråden HVOR mye jobb det er å fikse alt ;) 70 lapper er mer enn det noen jeg kjenner ville lagt i en sånn fiks, uansett hva slags bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Freakshow skrev:

"Gode nyheter" fra Vestfold elektro diesel. 
Pumpe må byttes, fuelrail må byttes, dyser må byttes, begge de andre pumpene må byttes og tanken må ned og rengjøres. 
Diesel slanger/rør må skylles gjennom. 
Pris hos BMW var rundt 70-90k 
Pris hos Vestfold elektro diesel har jeg Fått pris på 61k

Mekanikker på BMW anbefalte meg å gjøre mest mulig selv 😂

Men i huleste...

Hva har skjedd som gjør at alt dette må byttes?

Nå må du bare sette igang å legge ut annonser på Finn/Facebook på alt av deler du trenger.

Alltids noen som har nye deler liggende som dyser,Fuelrail og lignende .

Men det var voldsomt mye som du måtte bytte .

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Shattered skrev:

Tipper det meste skal være mulig å gjøre selv, må nok legge ut noen høvdinger for delene. Du kan jo eventuelt høre i dieseltråden HVOR mye jobb det er å fikse alt ;) 70 lapper er mer enn det noen jeg kjenner ville lagt i en sånn fiks, uansett hva slags bil :P

jada, jeg og daniel sitter og surfer etter overhalte deler ^^ kan gjøre nesten alt selv uten om å vaske tank og bytte HT pumpe, så da blir det eventuelt brukt tank. så får vestfold elektrodiesel bytte pumpa ^^
men vi får se :)

40 minutter siden, sveigis skrev:

Men i huleste...

Hva har skjedd som gjør at alt dette må byttes?

Nå må du bare sette igang å legge ut annonser på Finn/Facebook på alt av deler du trenger.

Alltids noen som har nye deler liggende som dyser,Fuelrail og lignende .

Men det var voldsomt mye som du måtte bytte .

 

 

 

 

fordi det var spon i filter. så for sikkerhets skyld sånn at ikke noe skal bli ødelagt i ettertid er det best og bytte alt.

bilen ligger nederst på prioriterings lista nå desverre =/
blir nok å Fikse Alfa´en, 330´n også 530´n nå ja.

men leiter jo etter overhalte deler, så blir jo veldig mye billigere en å levere den på no verksted. eneste som skal byttes på verksted blir da HT pumpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...