Gå til innhold

Freakshow's E39 530Dat Individual.


Anbefalte innlegg

Siden du hadde litt tragedie med bilen så kan jeg jo oppmuntre deg med at lyktene er snart ferdig og kommer når jeg reiser bortover til helga. 

IMG_20170118_211032.jpg

IMG_20170118_211012.jpg

Så får du hvertfall nye justeringspinner og ny polerte lykteglass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, RemyNG skrev:

Siden du hadde litt tragedie med bilen så kan jeg jo oppmuntre deg med at lyktene er snart ferdig og kommer når jeg reiser bortover til helga. 

IMG_20170118_211032.jpg

IMG_20170118_211012.jpg

Så får du hvertfall nye justeringspinner og ny polerte lykteglass. 

takker for det remy! :) en liten opptur gjør mye i disse dager xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg fulgt med helt hva som skjer med shattered sin bil, men hva med å kjøpe denne og ta delene du trenger?  lå ikke denne ut til salgs her for 15-20.000?     så selger du resten av delene du gidder på bilen.  kommer ikke så ille unna det da :D

 

det er slike feil som gjør diesel litt kjedelig.  en bensiner (fra denne tidsperioden iallefall) er mye enklere, samt billigere deler på.     håper jeg slipper slike påkost på min :shock:  den har dog (bank i bordet) gått helt feilfritt de 1,5årene jeg har hatt den 

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, space-ace skrev:

nå har ikke jeg fulgt med helt hva som skjer med shattered sin bil, men hva med å kjøpe denne og ta delene du trenger?  lå ikke denne ut til salgs her for 15-20.000?     så selger du resten av delene du gidder på bilen.  kommer ikke så ille unna det da :D

 

det er slike feil som gjør diesel litt kjedelig.  en bensiner (fra denne tidsperioden iallefall) er mye enklere, samt billigere deler på.     håper jeg slipper slike påkost på min :shock:  den har dog (bank i bordet) gått helt feilfritt de 1,5årene jeg har hatt den 

Bileb min er preface og delene passer ikke over. Dessuten forsvinner min i helga nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres litt spesielt ut. Den type feil du har fått "konstatert" er ekstremt sjelden (aldri opplevd) på denne typen common rail.

TRF oppgradert HT pumpe kommer jo vanligvis bare på ca 7k ink mva. Som et tips om du faktisk har defekt pumpe.

edit:

Forskjell på 184 og 193hk : "Alt" utenom dyser er likt.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pumpa er gåen? Er det ikke bare å sette inn ny? Jeg spør ikke for å virke verdensmester. Hadde pumpa røket på min e39, så hadde den kostet like mye som bilen er verdt. Så jeg forstår det koster, men likevel så er vel bilen for bra til å gi opp? Og det er veldig lite sannsynlig at du vil få store utgifter senere. Billigere enn å kjøpe ny bil, på lang sikt vil jeg påstå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, space-ace skrev:

nå har ikke jeg fulgt med helt hva som skjer med shattered sin bil, men hva med å kjøpe denne og ta delene du trenger?  lå ikke denne ut til salgs her for 15-20.000?     så selger du resten av delene du gidder på bilen.  kommer ikke så ille unna det da :D

 

det er slike feil som gjør diesel litt kjedelig.  en bensiner (fra denne tidsperioden iallefall) er mye enklere, samt billigere deler på.     håper jeg slipper slike påkost på min :shock:  den har dog (bank i bordet) gått helt feilfritt de 1,5årene jeg har hatt den 

dette er preface ja og som TRF sier lengre ned så passer ingen ting uten om dyser :P

18 timer siden, Shattered skrev:

Bileb min er preface og delene passer ikke over. Dessuten forsvinner min i helga nå ;)

rekti!

17 timer siden, space-ace skrev:

viste ikke at det var så store forskjeller på pre og facelift.  dumt det da.  får håpe det ordner seg på levelig vis da :)

 

17 timer siden, TRF-Racing skrev:

Dette høres litt spesielt ut. Den type feil du har fått "konstatert" er ekstremt sjelden (aldri opplevd) på denne typen common rail.

TRF oppgradert HT pumpe kommer jo vanligvis bare på ca 7k ink mva. Som et tips om du faktisk har defekt pumpe.

edit:

Forskjell på 184 og 193hk : "Alt" utenom dyser er likt.

ja, jeg er litt usikker da, Fødepumpa (under bilen) begynte å bråke no infernalsk! så kan jo faktisk hende at sponet kommer derfra også? men da må jeg vel av med HT pumpa, splitte denne og se om det mangler noe metal i den :P
men må man ha spesial verktøy for å bytte HT pumpa eller er det rimelig streight forward?

17 timer siden, Evopower skrev:

Så pumpa er gåen? Er det ikke bare å sette inn ny? Jeg spør ikke for å virke verdensmester. Hadde pumpa røket på min e39, så hadde den kostet like mye som bilen er verdt. Så jeg forstår det koster, men likevel så er vel bilen for bra til å gi opp? Og det er veldig lite sannsynlig at du vil få store utgifter senere. Billigere enn å kjøpe ny bil, på lang sikt vil jeg påstå :)

 

hvis du går og leser litt lengre bak i tråden så finner du litt mer info ;)
men kan oppsummere kjapt for deg :)@Djwik fant spon i dieselfilteret mitt, som vi trur mest sannsynelig kommer fra HT pumpa.
og hvis det er casen da må alt i hele systemet byttes, Hvertfall det jeg ble fortalt av BMW og Vestfold elektrodiesel.
det vil si, HT pumpe, Dyser, Pumpe i tanken, pumpe under bilen, tank må renses/byttes og rør og slanger fra dieseltank til motor må byttes. uansett overhalt eller nytt så er det ikke en billig eller kort prosses :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at ALT er likt, utenom dyser (disse kan også brukes, men vil gi mindre effekt).

Under bygging av TRF HT pumpe byttes det meste av vitale deler. Finner vi annet rep behov tar vi kontakt og gir pris på det (men det har ikke skjedd hittil).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Jeg sier at ALT er likt, utenom dyser (disse kan også brukes, men vil gi mindre effekt).

Under bygging av TRF HT pumpe byttes det meste av vitale deler. Finner vi annet rep behov tar vi kontakt og gir pris på det (men det har ikke skjedd hittil).

 

åja! beklager små sliten om dagen xD fikk ikke det helt med meg :P kjekt og vite ^^
men sender deg en PM jeg TRF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Freakshow skrev:

 

hvis du går og leser litt lengre bak i tråden så finner du litt mer info ;)
men kan oppsummere kjapt for deg :)@Djwik fant spon i dieselfilteret mitt, som vi trur mest sannsynelig kommer fra HT pumpa.
og hvis det er casen da må alt i hele systemet byttes, Hvertfall det jeg ble fortalt av BMW og Vestfold elektrodiesel.
det vil si, HT pumpe, Dyser, Pumpe i tanken, pumpe under bilen, tank må renses/byttes og rør og slanger fra dieseltank til motor må byttes. uansett overhalt eller nytt så er det ikke en billig eller kort prosses :P

Ja leste at du hadde spon i filteret, men jeg ville antatt at det var kun HT pumpa som forårsaket spon. Ikke hele systemet. Klart at da blir det mer kostnad. Høres ut som du trenger å hente en komplett bil fra tyskland eller sverige for 25k, eller hva de ligger på nå. Da får du alt av deler på dieselsiden og kan selge karosserideler og interiør fra den etterpå. Ikke vrakpant på biler som kun er momset inn. Hvis du får solgt deler for 5k fra den, så koster det deg 20k som jo er mindre enn hva kun dysene ville kostet nytt.

Men du har sikkert tenkt tanken allerede :P for å finne alt du trenger i norge til ok pris er ikke lett.

Håper det ordner seg! Følger med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Evopower skrev:

Ja leste at du hadde spon i filteret, men jeg ville antatt at det var kun HT pumpa som forårsaket spon. Ikke hele systemet. Klart at da blir det mer kostnad. Høres ut som du trenger å hente en komplett bil fra tyskland eller sverige for 25k, eller hva de ligger på nå. Da får du alt av deler på dieselsiden og kan selge karosserideler og interiør fra den etterpå. Ikke vrakpant på biler som kun er momset inn. Hvis du får solgt deler for 5k fra den, så koster det deg 20k som jo er mindre enn hva kun dysene ville kostet nytt.

Men du har sikkert tenkt tanken allerede :P for å finne alt du trenger i norge til ok pris er ikke lett.

Håper det ordner seg! Følger med :) 

joda men hvis det er spon fra HT pumpa kan dette være i hele systemet. så da må alt byttes for sikkerhets skyld :P
men det blir nok overhalte deler trur jeg :) da slipper jeg unna ganske rimelig ^^

det skumle med å hente fra delebil er at en vet jo ikke hvor lang det har gått heller! :o så det kan jo plutselig ryke på nytt xD da bruker jeg heller litt ekstra og kjøper overhalte deler ^^

men bilen blir nok satt helt på vent nå tipper jeg :) så får jeg fikse de 2 andre jeg har først og solgt hvertfall en av de xD

godt du følger med ^^ selv om det blir nok ikke å skje stort her med det første :P

jada ordner seg alltid te slutt :) og bilen er i for god stand til å ikke bytte alle delene. da forstilling, bremser og coilovers var kliss nytt i 2014 og bare kjørt 12k på xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en liten Update igjen da! :)

fikk denne hyggelige meldingen fra Daniel ^^

Da har vi tatt retur test på bilen Dyse 1 og 2 må byttes resten er bra Og HT pumpa er sliten HT pumpe å 2 dyser så går den igjen.
de fikk sett live data av HT pumpa også, den leverte rundt 1000 bar og skal ligge på 1500 som jeg forsto.

så ja! :D dette var jo en Glad melding! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RemyNG skrev:

Det ble jo mye mer gledelig nyhet, mindre utgift enn regnet da. 

Men enda ikke slengt på lyktene på bilen da så du er treig 😂

ja det var jo det! :D i tillegg til at jeg og Daniel kan bytte alt selv! :D
bare bestille litt spesial verktøy på ebay! :) da sparer jeg fort 4-5k i verkstedregninger xD

nei? bilen står jo i Tønsberg! :D kommer ikke tel å slenge på lyktene før bilen er ferdig montert og iorden xD
kan jo ikke lage no riper i lyktene før bilen er iorden xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...