Gå til innhold

E30 325i 2,7 "Hartge" Selges!


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

1988 E30 4dørs 325i


- M20B27 "Hartge H27"  (Godkjent i vognkort)
- 9*16 OZ FUTURA
- Ettermontert Mtech2 utvendig

- M-tech interiør

- Hartge/Scorpion rustfri eksos

- H&R Coiloverkit (Godkjent i vognkort)
- Det meste av understell skal være byttet til Polyurethan foringer samt Justerbare 22/19mm Ireland engineering stabstag.
- Willwood 295mm 6-stemplet bremser foran.
- Det er også registrert godkjent søknad hos biltilsynet med klarsignal på og montere S50B32



Nå begynner det endelig og bli litt varmere i luften og jeg klarer bruke litt mer tid i garasjen :)

Kjøpte den som et lett hobbyprosjekt som jeg tenkte vedlikeholde, gi litt pleie og kose meg med i sommerhalvåret, samt forhåpentligvis lære og forbedre mine mekanikerkunnskaper :)
Dessverre fant jeg mye mer rust enn hva jeg hadde inntrykk av at bilen skulle ha.
Det positive må vel være at rusten er skjult og lakkmessig/synlig er den tilnærmet rustfri. (Hellakkert i 2010)
Har fått en kamerat eller to som skal hjelpe meg med rustsveising da jeg føler at jeg ikke har helt kompetanse på dette området selv, så venter egentlig bare på at det skal passe for begge og begynne.


2 stk bilder fra da jeg kjøpte den:

jfxeraw60fsv0smub9ur.jpg

d20w6j01r9o2bpilmop0.jpg


04/06-2013

d9ade454ag5y7lsvnmio.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det kommet prosjekttråd av bilen jeg ble veldig overrasket over(ja, tenker på tråden etter salg).

Gikk i flere år og såg på denne som en av de fineste 4d i landet, fikk sjokk når jeg fikk se hvordan den såg ut "under lakken". Men jeg har troa på at denne kan bli veldig bra til slutt! Håper du fikk ordnet opp til et bra kjøp, den har jo tross alt et ganske fint vognkort :)

Følger med her! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det kommet prosjekttråd av bilen jeg ble veldig overrasket over(ja, tenker på tråden etter salg).

Gikk i flere år og såg på denne som en av de fineste 4d i landet, fikk sjokk når jeg fikk se hvordan den såg ut "under lakken". Men jeg har troa på at denne kan bli veldig bra til slutt! Håper du fikk ordnet opp til et bra kjøp, den har jo tross alt et ganske fint vognkort :)

Følger med her! Lykke til :D

Vi tenker likt :wink:

Ordnet opp til et bra kjøp? Tja, jeg fikk tilbakebetalt en sum som vi begge ble enige om.

Hadde jeg kjøpt bilen om jeg hadde visst om rusten på forhånd til prisen jeg har nå betalt? Neppe, men det er i hovedsak fordi jeg ikke var ute etter en bil med så mye rust, og som deg hadde jeg mye bedre inntrykk av bilen enn hva den faktisk var/er..

Men men, sånn sett er vel ingen av oss fornøyd (Meg og selger). Han betalte igjen en god del penger som han egentlig ikke var enig i.

Nå er det hvertfall på tide og se fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik står bilen i dag:

Tenker og rengjøre i hjulhusene for så og tectylere på nytt. Da blir det også tectylert, evnt annen rustbeskyttelse inni skjermer.

Kom gjerne med råd om hva som er bra og bruke her!

8um7ang51dkne9ibgh63.jpg

Demontert litt forskjellig i motorrom:

8lek2dj8j70il8xid9lv.jpg

cvqqbhh83ll20eps3vwl.jpg

Når man skal rengjøre møkkete motorrom passer denne T-skjorten perfekt til jobben :wink:

320543_10200225505033154_1007463890_n.jpg

Har fikset mye ledninger som har vært morkent, uoriginalt og til tidvis dårlige koblinger osv...

Prøver og ligge opp nye ledninger/slanger mer ryddig og har for eksempel kjøpt nye stikk til lykter.

Har også noe jobb igjen med ledninger inne i bilen.

hvm8jjlmsg3ssyp33ep1.jpg

ai8os97p51jzf6rx8o3m.jpg

5kag5meri8eohvf6n5ls.jpg

Har begynt å montere igjen

bd97bb8midtkgszd6f2h.jpg

Slik står den etter kveldens økt er ferdig.

0jolxrqiopcjfkye4n7l.jpg

tm3hw19obwjals8qvvir.jpg

Vannlekkasjen som sikkert er medskyldig i noe av rusten befinner seg nedi her.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre, og vet ikke om det skal være en drenering ned der bortsett fra den som drenerer vannet ut og ned langs torpedoveggen.

Blir å prøve å kitte/silikonere. Hvis jeg tømmer vann ned i hullet renner det rett inn i bilen.

6zfmhgdhp422s5k1fp7z.jpg

Så er det rusten da!

Fant heldigvis ikke så mye mer når jeg tok av skjermer og skjørt, så det er snakk om diverse i gulv, litt på høyre kanal, hjulkasse og batterikasse bak.

Gleder meg nå til vi får begynt på dette her.

rwg1s8kos2ovza890wyl.jpg

o926tti4i2ul6j8b7w9l.jpg

4dw783ynwwotlbktuz07.jpg

wiuv2w1jwt17pyo2yats.jpg

05lthzd9gggztova5dwh.jpg

bfxf8at3c9dq77lw8avd.jpg

lcpphszplcn6abkphko3.jpg

xi8lagrji2rhgfc3wt6h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sitt denne bilen et par ganger her på stord, og den er meget rå! Blei ganske sjokket når eg såg desse bildene av rusten på denne bilen... Eg hadde aldri trudd at det skjulte seg så mykje rust i ein så "bra" e30. Men ser ut så den e komt i gode hender no. Fikser du opp denne, så har du definitivt den fineste 4dørs e30`en her i landet meiner no eg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...