Gå til innhold

E30 325i 2,7 "Hartge" Selges!


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Takk 530dE39 :)
Noen som kan forklare hva denne mutteren er til?

Det er under demperen fremme.

Jeg kan skru den rundt og rundt uten at det skjer noe. "Staget" den er skrudd i går også rundt..

[ Bilde ]

Tar opp igjen denne jeg..

Når jeg presser/gynger bilen så er det vandring og klunkelyd en plass.

Har prøvd å stramme mutteren på toppen av demperen men den virker å være skrudd helt til/bunn.

Det at jeg kan skru denne mutteren som er på bildet her rundt og rundt uten at den strammer seg, kan det være årsaken? og hva må jeg i såfall gjøre for å fikse?

Sitter pris på svar :)

Funnet ut noe her?

Det er vel bilstein som sitter her, og de er skrudd likedan i topplageret som nede under fjærbeinet, så ville tro klunkelyden du får er demperen som ikke er skrudd hardt nok fast i fjærbeinet, vil tro du får festet dette ved å stramme til koppen på fjærbeinet og mutteren i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest hele tråden nå! Har sikla på denne bilen siden første gang jeg så den på bimmers for 2-3 år siden. Overraska over hvor mye rust der var! Men du har gjort en meget bra jobb! Nydelig bil :)
Nydelig! :D

Takk skal dere ha :)

Ja, den rusten overrasket mange tror jeg!

se her ja da er det bare ut og kruse da :D

Har hatt den på et par turer og det er en del som irriterer i understellet.

Ikke kjekt å parkere/vise bilen frem til folk når det knirker, knaker, klakker og knekker i understellet bare jeg løser bilen.

Har derfor bestilt diverse fra Koed som jeg forventer å motta over helgen og da er den forhåpentligvis klar for litt mer cruising og ikke minst E30Meet!

Reiser nok til E30meet uansett om den hadde stått slik den står i dag også. Vil si den er klar nok for det :)

Her er bestillingsordren, hvis ikke den blir bedre etter dette gir jeg nesten opp...

• 2 Styk 31211131297U Forhjulsleje, E30

• 2 Styk 31211126790 Støvring ved forhjulsleje

• 1 Styk 31121127725U Bærearm VF, E30, (stål)

• 1 Styk 31121127726U Bærearm HF, E30, (stål)

• 2 Styk 31351091764U Stabilisatorled, for

• 2 Styk 07129964672 Møtrik M10

• 4 Styk 07129906196 Møtrik, M8-8-ZNNI SI

• 2 Styk 31351127263 Holder til for stabilisator

• 2 Styk 07119912506 Bolt M8*45

• 2 Styk 07129922716 Møtrik M8

• 4 Styk 31111114348 Skive A10,5x22

• 2 Styk 33306760587 Møtrik, M10-10 ZNS3

• 2 Styk 31331139452U Tårnleje, for (FL4308-J)

• 2 Styk 31331110196 Skive (afdækning af leje)

• 2 Styk 31336776760 Skive

• 2 Styk 31211125826U Møtrik, M24X1,5MM

• 2 Styk 33551124375U Stabilisatorled, bag

• 2 Styk 33321127717 Holder f/stab. led

• 2 Styk 07119912501 Bolt 8mm

• 2 Styk 07119905374 Møtrik M8

• 2 Styk 33329061945U Svingarmsbøs.(sæt m/2 styk) (F8-5716)

• 4 Styk 07129900047 Møtrik, selvlåsende M12x1,5-10-PHR

• 1 Styk 07119932863 Låsering

• 1 Styk 07119902293 Låsering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 530dE39 :)
Noen som kan forklare hva denne mutteren er til?

Det er under demperen fremme.

Jeg kan skru den rundt og rundt uten at det skjer noe. "Staget" den er skrudd i går også rundt..

[ Bilde ]

Tar opp igjen denne jeg..

Når jeg presser/gynger bilen så er det vandring og klunkelyd en plass.

Har prøvd å stramme mutteren på toppen av demperen men den virker å være skrudd helt til/bunn.

Det at jeg kan skru denne mutteren som er på bildet her rundt og rundt uten at den strammer seg, kan det være årsaken? og hva må jeg i såfall gjøre for å fikse?

Sitter pris på svar :)

Funnet ut noe her?

Det er vel bilstein som sitter her, og de er skrudd likedan i topplageret som nede under fjærbeinet, så ville tro klunkelyden du får er demperen som ikke er skrudd hardt nok fast i fjærbeinet, vil tro du får festet dette ved å stramme til koppen på fjærbeinet og mutteren i bunn.

Det er H&R!

Men du har rett i at det hjalp og stramme koppen på fjærbeinet og mutteren i bunn.

Problemet var jo bare at da jeg hadde demperen ute av bilen og så gikk mutteren bare rundt og rundt. Uansett om jeg holdt igjen i toppen eller hva jeg gjorde.

Men så prøvde jeg ogstramme til nå når den sto på hjulene (Med press) og da strammet den seg til med en gang og vandringen ble vekke :)

Men fremdeles er det en merkelig klakkelyd ved sving i forstilling som jeg ikke klarer og skjønne.

Det høres identisk ut som en Audi (eller hvilken som helst bil) med dårlige drivknuter... "klakk, klakk, klakk" Forstår ikke hva det kan være. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du ie stabbstag?, de er det vell unibals på?, såg og bestillingslista de, skal du ha org stabbstag?:-)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Det er Uniballs på IE ja, men jeg skal prøve om lydene blir borte med å bytte ut Uniballsene. Ikke hele stabstaget. Om det ikke er forskjell blir det nok montert tilbake igjen..

Jeg får se hvordan ting blir mtp subbing, kjørekomfort, lyder osv..

Jeg er faktisk såpass gammel at jeg ønsker at bilen ikke skal høre ut som gyngestolen til tippoldemor når jeg parkerer foran andre folk :)

Greit nok at det er stivt og slikt, men den skal i de fleste tilfeller brukes langs veg og ikke bare banebil for min del, og da må jeg klare og finne en mellomting med comfort og stivhet/sportslighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å demontere forestillingen igjen!

Tror ikke de uniballsene er skyld i noen av ulydene som har vært, så de blir nok å montere igjen tenker jeg!

Har tro på hjullager og topplager på demperen.

Er hvertfall slakk i begge deler!

ydequ6yz.jpg

enepusyn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har samme stabb stag som deg. hvis du skal kjøre på e30meet ikke bytt noe på de.

bilen ligger så utrolig bra med disse stabbstagene. fikk testa de ut på rudskogen når bmwccn hadde treff der.

og hvis du har bytta ut det bak også, så må du forsterke festene til stabbstaget i bærebrua mine har bøyd seg mye og jeg må sveise inn forsterkninger før de knekker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

Det var ikke snakk om å bytte ut stab stagene, men jeg ville prøve om uniballsene kunne være skyld i noe av "ulydene" jeg opplever i understellet...

Du har ikke andre lyder etter du monterte de eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårnlager tror jeg er originale.. Bakre bærearmsforinger er Gs performance.

Og så er det uniballsene til stabstaget da. Ellers er det vel originalt der fremme såvidt jeg kan se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...