Gå til innhold

E30 325i 2,7 "Hartge" Selges!


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Blir ikke kvitt den klakkelyden fremme, men nå har jeg funnet ut at ene felgen fremme tar i demperen rett under der som gjengene til fjørene begynner.

Det gjorde den ikke da jeg kjøpte den. Så det jeg lurer på er om klaringen fra felgen og demperen forandrer seg når jeg senker/hever eller justerer på endeleddet?

Jeg klarer ikke helt å forstå at det skal det, men noen som kan bekrefte eller avkrefte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så felgen kommer nærmere demperen om jeg hever bilen som jeg har gjort?

Prøvde med spacer nå, klakkelyden er der like forbanna, men den tar ikke borti demperen lengre.

Høres akkurat likt ut som en Audi med dårlige drivknuter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utifra det blå, er det slark i tannstanga di eller rattaksel? Høres ut som du har sjekket det meste annet

Det er det jeg også tenker på nå..

Men jeg skjønner ikke hvorfor klakkingen øker i takt med farten?

tannstangen går jo ikke rundt? Kun hjulet og mellomaksling som går rundt? Men akkurat nå er jeg så frustrert og skjønner ikke noe lengre :/

Alt det logiske er utelukket så det kan liksom være hva som helst tenker jeg.

Det er kun når jeg svinger til høyre...

Er jo også rart at når jeg kjøpte bilen tok ikke felgene borti demperen, men nå må jeg tydeligvis ha spacere.. Det har jeg ikke lyst til :? Hjulene kommer så langt ut at jeg ikke synes det er pent lengre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en klakking på IS'en min den kom fra varmeapparatet klakka mer når jeg økte hastighet/turtall. når jeg skrudde den over på kaldluft og farta på varmeapparatet på 0 klakka det ikke mer!

Har bare skumlest gjennom her nå! Ikke skyt meg, hehe. Men er verdt forsøket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en klakking på IS'en min den kom fra varmeapparatet klakka mer når jeg økte hastighet/turtall. når jeg skrudde den over på kaldluft og farta på varmeapparatet på 0 klakka det ikke mer!

Har bare skumlest gjennom her nå! Ikke skyt meg, hehe. Men er verdt forsøket :)

Kan jeg aldri tenke meg, men nå skal alt prøves! hehe

Takk for tipset :)

Tror ikke jeg tør å kjøre denne bilen til E30 meet om ikke jeg får bukt med lyden :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en klakking på IS'en min den kom fra varmeapparatet klakka mer når jeg økte hastighet/turtall. når jeg skrudde den over på kaldluft og farta på varmeapparatet på 0 klakka det ikke mer!

Har bare skumlest gjennom her nå! Ikke skyt meg, hehe. Men er verdt forsøket :)

Kan jeg aldri tenke meg, men nå skal alt prøves! hehe

Takk for tipset :)

Tror ikke jeg tør å kjøre denne bilen til E30 meet om ikke jeg får bukt med lyden :/

Hehe! står ikke på og prøve der ihvertfall :D hehe!

Kanskje en idé og ikke kjøre med den når du ikke vet hva lyden kommer fra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke et hjulager da? Er det foran? Hvilken side?

Dropp spacer.. Om felgen skraper borti fjærbein så vidt, ta en fil og fil et hakk i fjærbeinet i stedet der som ferlgen kommer borti. Det har jeg gjort fremme.. Snakk om så lite at d kun riper opp felgen ved full sving, men skal meeeget lite til med filing for å unngå at et tar borti. Det er uansett så langt ned på gjengene på fjærbeinet at du aldri (til og med ikke jeg) vil komme til å skru den så langt ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket mellomaksling, hardykobling, lager, diff og drivakslinger også? Eller er du sikker på det kommer forfra?

Villa fått noen med over middels peiling til å stå utenfor bilen å høre mens du fremprovoserer lyden. Vanskelig å høre hvor lyden kommer fra i coupeen fordi lyden setter seg i stålet. Litt lettere utenfra.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket mellomaksling, hardykobling, lager, diff og drivakslinger også? Eller er du sikker på det kommer forfra?

Villa fått noen med over middels peiling til å stå utenfor bilen å høre mens du fremprovoserer lyden. Vanskelig å høre hvor lyden kommer fra i coupeen fordi lyden setter seg i stålet. Litt lettere utenfra.

Lykke til! :)

Var en mekaniker som hørte på det i går og sa han hadde aldri hadde hørt lignende på en bakhjulstrekker.. Spøkte med at jeg var helt sikker på det ikke var en IX... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...