Gå til innhold

E30 325i 2,7 "Hartge" Selges!


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Bare en liten tanke fra min side, hadde samme lyd på stasjonsvogna, det viste seg å vere bærebroen fremme, de dunka kun når eg svingte til høgre, var vertfall bar en liten tanke, men dette har du sikkert sjekket:)

Mener du bærebroen eller bærearmen?

Har lest igjennom hele tråden din nå, blir så gira når jeg ser bilder og leser :)

Må være peneste 4 dørs jeg har sett :D

Bra arbeid på flott bil :applause:

Hvilken dim har du på dekkene?

Tusen takk :)

Det er 215/40-16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke skiftet ut noen hjulbolter i det siste tilfeldigvis? litt usikker på åssen lyden høres ut, men jeg hadde noe jeg ville kalle klakkelyd når jeg hadde en smule lange hjulbolter.

Har du prøvd å jekke opp med sving og rotert på hjulet? eventuent sjekke vertikal slakk også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke skiftet ut noen hjulbolter i det siste tilfeldigvis? litt usikker på åssen lyden høres ut, men jeg hadde noe jeg ville kalle klakkelyd når jeg hadde en smule lange hjulbolter.

Har du prøvd å jekke opp med sving og rotert på hjulet? eventuent sjekke vertikal slakk også?

Ja dette er prøvd ut. Jeg har ikke bolter fremme men studs.

Disse kan umulig ta i noe som helst. Blir hodegal av dette her :?

Tenkte på en ting i sted. Blir det klakkelyder i diffen bak når jeg svinger hvis den er dårlig?

Høres ikke ut som det kommer bakifra altså, men kanskje lyden kan forplante seg videre så den høres ut som den kommer forfra?

I såfall kan det jo også være drivakslingene, men det høres ikke ut som det er bak i det hele tatt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig hvordan lyder går i stålet, så jeg ville undersøkt diff og akslinger ja!

Ellers rekner jeg med du har gått over alle bolter og mutrer og sett til at alt sitter godt.

Ja, tror ikke jeg har oversett noe der...

Får undersøke ang diff da!

Kan se dårlig ut for e30 meet i såfall :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du diffbrems?

har du sjekke at det er nok olje på diffen?

hvordan er foringen din som holder diffen?

jeg fant ut at klonke lyden min var girkassa:P den ble borte når jeg holdt inne clutchen

så er nok et lager eller noe i kassa mi som begyner og takke for seg :P

hvis du trenger en diff før e30 meet så har jeg en åpen diff som du kan få grisebillig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du diffbrems?

har du sjekke at det er nok olje på diffen?

hvordan er foringen din som holder diffen?

jeg fant ut at klonke lyden min var girkassa:P den ble borte når jeg holdt inne clutchen

så er nok et lager eller noe i kassa mi som begyner og takke for seg :P

hvis du trenger en diff før e30 meet så har jeg en åpen diff som du kan få grisebillig:P

Da har jeg endelig funnet ut hva som var feilen :D

Viser seg at tannstangen var montert med sving, og så justert inn igjen med endeleddene.

I kveld hadde vi hjulstilling og fikk ordnet opp i dette, og til stor overraskelse var lyden borte når vi var ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :applause:

Yes :)

Lettet noen kg av skuldrene mine der ja!

Se om jeg får tid til å bytte svingarmsforinger før E30meet nå, så skal det meste av knirkelyder være borte også.

Litt eksoslekkasje er det, men det får jeg ikke tid til å gjøre noe med før jeg reiser. (har jobbukke helt frem til Torsdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...