Gå til innhold

E30 325i 2,7 "Hartge" Selges!


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter vel kanskje sikringer på speedoen hvis jeg ikke tar helt feil

Fant endelig ut av det!

Skjønner ikke så mye egentlig, kjøpte et instrumentpanel som hadde stått i en 318 og byttet en "kloss" på fremsiden for at det skulle fungere med 6'er.

Monterte det på i går og alt fungerte utenom bensinmåleren.

Tok da den av et annet instrument jeg hadde og monterte. Så funket ikke turtelleren. Prøvde med et gammel instrumentpanel der ikke speedo virket og da virket turtelleren.

Byttet så turtelleren over men det virket ikke. Så endte jeg med å bytte ut hele "frontpanelet" av et annet instrument jeg hadde og nå fungerer tilsynelatende alt.. :)

Alt i alt har jeg laget meg et instrument ut av 3 stk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det over til neste "Nøtt" :-D

Gasspjeldbryteren! (Nr 24)

9893

Hvilken funksjon har den og hvorfor er det ingen forskjell om jeg kobler den til eller fra?

Skal det være slik? Kan det ha noe med at bilen går dårlig, "henger igjen" på ca 5000 omdreininger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å treffe på deg på treffet og på hotellet!

Klarte rett og slett ikke mer på lørdagen, holdt på å sovne der nede i baren så måtte bare gi meg på det :P Ble ikke akuratt så mange timene på puta de dagene, og heller ikke dagene før treffet hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å treffe på deg på treffet og på hotellet!

Klarte rett og slett ikke mer på lørdagen, holdt på å sovne der nede i baren så måtte bare gi meg på det :P Ble ikke akuratt så mange timene på puta de dagene, og heller ikke dagene før treffet hehehe!

Hei :)

Veldig hyggelig ja! Var ikke så lenge etterpå jeg gikk og la meg heller tror jeg! Tar på etter hvert som du sier. Vi sov ganske lenge Søndagen før vi reiste hjem igjen! Men kjekt var det :-D

Kjørte du forresten hjem igjen på gromfelgene dine? Eller brukte du banefelger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å treffe på deg på treffet og på hotellet!

Klarte rett og slett ikke mer på lørdagen, holdt på å sovne der nede i baren så måtte bare gi meg på det :P Ble ikke akuratt så mange timene på puta de dagene, og heller ikke dagene før treffet hehehe!

Hei :)

Veldig hyggelig ja! Var ikke så lenge etterpå jeg gikk og la meg heller tror jeg! Tar på etter hvert som du sier. Vi sov ganske lenge Søndagen før vi reiste hjem igjen! Men kjekt var det :-D

Kjørte du forresten hjem igjen på gromfelgene dine? Eller brukte du banefelger?

Tok kjangsen å kjørte hjem, men det rista noe sykt over 100km/t pga ubalansen som det hadde blitt. Så det ble stort sett rolig kjøring hjemover.

De skal av og sendes til reklamasjon hos Dekkonline, så må jeg legge ut mellomlegget for nye i mellomtiden. Skal i hvert fall ikke ha samme type dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, skjønner!

Såg ikke bra ut hvertfall.. Var det federal?

Falken #-o

Trodde de var noenlunde gode dekk jeg :?

MEN, jeg byttet nettopp gasspjeldbryteren over fra en delebil jeg har stående og du verden for en forskjell det ble :shock:

Nå drar den jevnt ved pådrag og responsen er mye kjappere. Er faktisk så vanvittig forskjell at jeg irriterer meg at vi har kjørt hele helgen og på bane uten å bytte den først :roll:

Eneste problemet nå er at den går så høyt på tomgang :? 12-1300 rpm ved drifttemp...

Er det at gasspjeldbryteren fungerer, men den står feil innstil kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer.. når jeg vrir den helt til den ene siden så merker man et klikk.

Nå er den montert slik at den er helt til ene siden og det akkurat er "klikket. Er den da åpen eller stengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler ikke tps til M20 fra 0 - 5 volt? Hvor 0 volt er stengt og 5 volt er helt åpen?

Da kan du isåfall bare måle med tenning på, og justere tps til den gir 0 volt med helt lukket gasspjeld...

Nå er ikke jeg ekspert på tps'er, men slik jeg alltid har gjort det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...