Gå til innhold

E30 325i 2,7 "Hartge" Selges!


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Fant dette her med litt research...

Er det ikke feil antall det bør gå under når jeg ikke har montert de på siden?

Eller menes det noe annet?

[ Bilde ]

Edit: Her er hvor jeg fant det!

http://www.vegvesen.no/_attachment/105817/binary/178307

Feil antall ja. Det betyr at det sitter der, men virker ikke. Ergo, 1'er feil. Om dere leser kjøretøyforskriftene kapittel 28 skjønner dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette her med litt research...

Er det ikke feil antall det bør gå under når jeg ikke har montert de på siden?

Eller menes det noe annet?

[ Bilde ]

Edit: Her er hvor jeg fant det!

http://www.vegvesen.no/_attachment/105817/binary/178307

Feil antall ja. Det betyr at det sitter der, men virker ikke. Ergo, 1'er feil. Om dere leser kjøretøyforskriftene kapittel 28 skjønner dere.

Altså, her er det som står der..

RETNINGSLYS

5. Bil skal ha minst to lykter foran, minst to bak og minst en på hver side som gir oransje, blinkende retningslys.

5.1 Lyktene skal tilfredsstille minst ett av følgende krav:

a) Være E-merket med symboler som angitt med kombinasjoner i henhold til ECE-reg.nr. 6, serie 01, tillegg 5, rettelse 2.

B) Være e-merket med symboler som angitt med kombinasjoner i henhold direktiv 76/759/EØF, som endret ved direktiv 87/354/EØF og direktiv 89/277/EØF.

c) Være godkjent og merket i henhold til annen standard med tilsvarende krav som i alt. a eller b.

5.2 Retningslys foran og på siden kan kombineres i en lykt, dersom lyset er synlig innenfor de vinkler som er angitt i nr. 5.3.

5.3 Lyset fra hver av lyktene foran og bak skal være synlig innenfor en vertikalvinkel fra minst 15° over til minst 15° under horisontalplanet gjennom lyktens sentrum og innenfor en horisontalvinkel fra minst 45° innover til minst 80° utover fra et vertikalplan gjennom lyktenes sentrum som er parallelt med bilens lengdeakse.

Lyset fra hver av lyktene på siden skal være synlig innenfor en vertikal vinkel fra minst 15° over til minst 5° under horisontalplanet i lyktenes sentrum når lyktene er plassert slik at høyden fra vegbanen til den nederste kant av den lysende flaten er mindre enn 100 cm, og fra minst 15° over til minst 15° under dette planet når høyden er 100 cm eller mer.

Lyset skal videre være synlig bakover og ut fra bilen innenfor en horisontalvinkel fra ikke over 5° til minst 60°, målt fra et vertikalplan gjennom lyktens sentrum som er parallelt med bilens lengdeakse.

5.4 Lyktene skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av den lysende flaten er 35 cm eller mer for lykter foran og bak, og 50 cm eller mer for sidelykter. Høyden fra vegbanen til øverste kant av den lysende flaten skal være mindre enn 150 cm. Når det på grunn av bilens konstruksjon er nødvendig, kan dog høyden fra vegbanen til øverste kant av den lysende flaten økes til maksimalt 190 cm. Målene skal tas når bilen er ubelastet.

Avstanden fra bilens fremre begrensning til nærmeste del av den lysende flaten i sidelyktene må være mindre enn av bilens totale lengde.

5.5 Lyktene foran og bak skal være plassert slik på hver side at den lysende flates ytterkant er mindre enn 40 cm fra bilens ytterste kant.

5.6 Retningslys skal være sammenkoplet med kontrollampe og/eller lydsignal som skal kunne sees og/eller høres fra førerens plass, og tre i funk sjon samtidig med retningslysene og vise om disse fungerer korrekt.

5.7 Blinkfrekvensen for retningslysene skal være 90 ± 30 blink pr. minutt.

5.8 Betjeningsinnretningen for retningslyset må være slik innrettet at lysene på høyre side settes i funksjon når den beveges i urviserens dreinings retning eller mot høyre, og at lysene på venstre side settes i funksjon når den beveges mot urviserens dreiningsretning eller mot venstre.

Det er jo ikke tvil om at de SKAL være der, men jeg må bare vite sikkert om det skal være 1'er feil eller 2'er feil :)

Hvorfor mener du at det må monteres 2 stk for at det skal bli 1'er feil men at det er 2'er feil om de ikke er montert?

Jeg ser ikke det none plass :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy mener jo du skal ta med lappen å klaske i bordet når du allerede mangler sideblinkers. Ettersom jeg forstår mener han at de skal godkjenne det med en gang.

Min erfaring viser at blinkers må sitte der. Om pæra ikke lyser, er det en bagatell. Altså en 1'er feil, på lik linje med skiltlys f.eks.

En smal sak å koble blink på en M3 speil i mine øyne. Får jo de speilene for en slikk og ingenting på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere :)

Jeg skal kontakte de igjen og vise det jeg fant her.

Jeg spurte nemlig om det var 2'er feil om jeg monterte men at de ikke virket også. og da sa han ja...

Kan jo selvfølgelig montere m3 speil og koble opp også, men hvorfor bruke tid, penger og energi på det om de må gjøre om Til 1'er feil uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

E30'n skal nå selges :)

 

Har kvitteringer for ca 30 000kr i deler siden jeg kjøpte den og kun kjørt ca 6-7000km.

Det er så og si ubrukte dekk (Toyo Proxes), Nylig montert ny eksos (Hartge/Scorpion) og nytt AGM batteri.

Kommer annonse i løpet av helgen så snart jeg har fått tatt nye bilder.

 

Om ønskelig, kan jeg få bilen til E30meet ( 7. 8 og 9 Juli ) på Rudskogen for levering der :)

 

Er du kanskje interresert? Ta kontakt på rognae@outlook.com eller tlf 99283073 for mer info!

Prisantydning 90 000kr. Ingen innbytte!

 

Mvh

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...