Gå til innhold

E30 325i 2,7 "Hartge" Selges!


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

men hvor går vannet som kommer ned der nå da :S

min enkle plan var og tette hele greie under dekslet man vipper opp :P så det ikke kommer noe vann ned der i det hele tatt:P

men skal følge med her så kanskje jeg gjør det samme ;)

Det sitter en drenering lengre mot høyre hvertfall.

Det jeg er usikker på, er om det egentlig skal være en drenering der som jeg har tettet igjen, eller om alt skal gå ut den som er avbildet :?

Grunnen til min lekkasje er meget sannsynligvis en feil som er gjort etter restaureringen av krasjen som var for noen år siden.

doxvoobzrxcub1g62npb.jpg

tls2ha41zekea616j00z.jpg

Renner det vann inn i bilen din om du prøver på andre siden også?

Når jeg gjør det, så renner det ut under kanalen.. Sikkert samme plass som taklukedreneringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problematikken med vann som kommer inn ved torpedoveggen har jeg sett på flere BMWer som har vært rettet opp etter kollisjonsskade. Jeg diskuterte emnet med en verksmester hos et BMW-verksted og fikk inntrykk av at dette sjelden ble grepet ordentlig fatt i når problemet oppstod. Dette pga. at han mente at for å få utbedret det ordentlig måtte man fjerne dashbordet for å få sveiset. Siden dette tok for lang tid (=dyrt) ble som regel problemet løst ved å fuge fra motorromsiden. Dette vil holde vannet ute i et par år (dvs. til garantitiden er ute), men siden vannlekkasjen har startet en rustskade, er det begrenset hvor mange ganger man kan fortsette å midlertidig stanse lekkasjen på denne måten.

Derfor anbefaler jeg deg å bruke den tiden du trenger på å lokalisere vanninntrengingen - f.eks. ved å la bilen stå ute i regnvær med minst mulig av interiøret montert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problematikken med vann som kommer inn ved torpedoveggen har jeg sett på flere BMWer som har vært rettet opp etter kollisjonsskade. Jeg diskuterte emnet med en verksmester hos et BMW-verksted og fikk inntrykk av at dette sjelden ble grepet ordentlig fatt i når problemet oppstod. Dette pga. at han mente at for å få utbedret det ordentlig måtte man fjerne dashbordet for å få sveiset. Siden dette tok for lang tid (=dyrt) ble som regel problemet løst ved å fuge fra motorromsiden. Dette vil holde vannet ute i et par år (dvs. til garantitiden er ute), men siden vannlekkasjen har startet en rustskade, er det begrenset hvor mange ganger man kan fortsette å midlertidig stanse lekkasjen på denne måten.

Derfor anbefaler jeg deg å bruke den tiden du trenger på å lokalisere vanninntrengingen - f.eks. ved å la bilen stå ute i regnvær med minst mulig av interiøret montert. :)

Jeg har forsåvidt gjort det :)

Interiøret demontert og spyleslange :wink:

Håper bare jeg har funnet alle lekkasjeplasser! 2 stk til nå hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt merkelig..

En som bor her i nabolaget har en E30 herjebil stående som jeg kunne skjære og kappe i før han skulle hive den.

Der er hjulkassen bra bortsett fra at han har akkurat det samme hullet som jeg har her: Samme plass du også hadde hull?

[ Bilde ]

Det stemmer ja! Sykt dryg plass faktisk.. Er ikke sååå ille hos meg da, er ikke hull gjennom, men må ta det ila året om jeg får anledning, slik at det ikke ender opp sånn. Er kun der jeg har funnet rust, samt to bobler på bakplate under fanger på utsiden og litt overflate over høyre baklykt på innsiden (der er det fukt).. Så når det er tatt er bilen, så langt jeg har sjekket, rustfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at ved spyling for å finne lekkasjer, så er svakt "dusjeregn" det som kryper best. Kraftig stråle presser vannet uante plasser, og er normalt sett ikke til god hjelp...

Spylte gjennom høytrykkspyleren uten strøm! Tror det funker bra :)

Det var litt merkelig..

En som bor her i nabolaget har en E30 herjebil stående som jeg kunne skjære og kappe i før han skulle hive den.

Der er hjulkassen bra bortsett fra at han har akkurat det samme hullet som jeg har her: Samme plass du også hadde hull?

[ Bilde ]

Det stemmer ja! Sykt dryg plass faktisk.. Er ikke sååå ille hos meg da, er ikke hull gjennom, men må ta det ila året om jeg får anledning, slik at det ikke ender opp sånn. Er kun der jeg har funnet rust, samt to bobler på bakplate under fanger på utsiden og litt overflate over høyre baklykt på innsiden (der er det fukt).. Så når det er tatt er bilen, så langt jeg har sjekket, rustfri.

Hadde vært herlig og bare hatt litt overflaterust må jeg si.. Er jo enkelt og fikse. Hvertfall når det er skjulte plasser som det der.

Misunner deg bilen din må jeg si =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at ved spyling for å finne lekkasjer, så er svakt "dusjeregn" det som kryper best. Kraftig stråle presser vannet uante plasser, og er normalt sett ikke til god hjelp...

Spylte gjennom høytrykkspyleren uten strøm! Tror det funker bra :)

Høyttrykkspyler uten strøm hørtes ikke så dumt ut. :)

Jeg vet at en kjent BMW-forhandler i en kystby mellom Haugesund og Florø faktisk vurderte å tilsette såpe i vannet de brukte for å søke etter vannlekkasjer. Tanken var å forandre vannet fra slangen slik at det ville falle mykere og bli mer likt regnvann. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare hva denne mutteren er til?

Det er under demperen fremme.

Jeg kan skru den rundt og rundt uten at det skjer noe. "Staget" den er skrudd i går også rundt..

lg7w5bn5qwje066ewebg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...