Gå til innhold

Den lille bilrelaterte TV-serie-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg såg første episoden nå ikveld jeg også. Har sålangt holdt meg åpen for at nye Top Gear kunne bli noe bra. Men basert på første episode så må jeg si at jeg er lite imponert. Første gang i historien at jeg knapt gidder å følge med. På et tidspunkt satt jeg og trykket på pcn under episoden. Noe som aldri hadde skjedd under en fersk episode med Clarkson og Co. For min del ble det for mye "wannabe" TopGear og Clarkson fakter på Evans. Enig i at Evans blir noe slitsom. Matt Leblanc synes jeg ikke trivdes særlig i jobben engang, men var kanskje bare i den episoden.

For å ta frem noe mer positivt. Jeg såg også Extra Gear. Syntes det var mye bedre enn selve TopGear. Rory overrasket veldig positivt som en god og naturlig programleder. Chris Harris er alltid bra. Men sålangt foretrekker jeg hans innslag på youtube hvor han får gjøre sin greie med egen kameramann. Artig å se han i en simpel "topgear" setting. Funket for min del. Håper på at han (/de?) kan bli bra i det normale TopGear. Såvidt jeg har skjønt så skal Chris Harris være med der også.

ExtraGear er egentlig et "behind the scenes" program. For min del føltes det litt mer som "gammel" Topgear før det ble alt for iscenesatt, bare at det fungerte rimelig bra nå i moderne tid til å være et "simpelt" bilprogram. Det var også mer ekte. En liten tanke fra meg er å gi de gutta noe mer budsjett og frie tøyler. Ta med Sabine også. Deretter la de kjøre sin stil mer ut samtidig som de får utvikle seg selv, programmet og kjemien.   .. Godt mulig jeg kommer på helt andre tanker etter å ha sett neste episode av Topgear og Extra Gear, men sålangt så ble jeg langt mer imponert over Extra Gear. Muligens en viss sammenheng med forventningene man har til de forskjellige programmene. For min del så synes jeg Top Gear episoden drog ut. Ekstra Gear kunne godt vært lengre.

Gleder meg til å se gamlegjengen på skjermen igjen jeg også. :) Merket savnet var veldig tilstede under hele Top Gear episoden.

Endret av bimmerR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synes episode nr to tok seg litt opp. Episode tre ett hakk tli. Mye takket være Chris Harris sin film som etter min mening var første virkelig gode innslag i programmet. Programmet i seg selv har fortsatt en veldig lang vei å gå. Skader sikkert ikke å gi slipp på Chris Evans f.eks.

Litt på siden av TopGear tv-sendinger (TopGear og ExtraGear) er at Chris Harris også skal få gjøre sin greie for Topgear.com (internett)  Ser veldig frem til det! :) 

 

“Obviously I’m thrilled to be making beautiful films like the F12tdf piece for the Top Gear television show,” says Chris, “but the longer-form, more detailed web films I’ve made with Neil Carey over the years remain my natural format, and broadcasting them through TG’s huge online audience is a dream come true.

“If you want to know even more technical details about cars, hear more in-depth analysis, I hope we’ll be the perfect destination. I want the films to be just as they were on Chris Harris on Cars. With added slow-motion slides.

http://www.topgear.com/car-news/chris-harris-coming-topgearcom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Litt halvdød tråd, men følte dette passet inn her.

Edd China har bestemt seg for å forlate Wheeler Dealers. I og for seg ganske dumt, da det er han som er hele programmet etter min mening, men når jeg hører begrunnelsen hans her, forstår jeg det veldig godt.

De episodene som har kommet fra USA-studioet har ikke vært i nærheten av de gamle kvalitetsmessig etter min mening, og det er tydelig at han er enig selv. :)

 

Synes forøvrig Top Gear også har blitt veldig bra etter at Chris Evans forsvant. Har ikke sett den siste episoden som ble sendt på søndag, men de to første likte jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må prise oss lykkelig over å ha nå Top Gear, Grand Tour OG ikke minst Chris Harris On Cars! 

Ser på alt! Forrige sesong av Top Gear var krise, men klipp med Harris så jeg på. Nå er det tre gode programledere igjen, ikke akkurat slik det var før, men det er god underholdning! 

Chris Harris på Top Gear er som han selv i CH On Cars, bare forsterket med 10 🤣 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at de siste episodene av Wheeler Dealers ikke var helt topp, som China er inne på så ble ikke detaljene og kvaliteten slik den burde være. Jeg ante meg at det ville gå slik når de flyttet alt til USA, amerikanerene er gode på å lage tv men de er ikke gode på å forsøke å forbedre europeisk tv. Det hele ble rett og slett litt for "masseprodusert" og amerikanisert.

Top Gear har kommet seg veldig etter at de har fått halvert antallet programledere, slik det var i "første" sessong så ble det mye kokker og mye søl. Første episode av sessong 24 synes jeg var bra, fortsetter det slik så skal jeg gi de en ny sjanse. 

Når det gjelder The Grand Tour så er jo nå første sessong over og jeg sitter litt med følelsen "var det alt". De kjempe budsjettene de snakket om må jeg si jeg ikke har sett effekten av, synes nesten de har tatt ett steg ned i standard iforhold til når de jobbet med Top Gear for BBC. De vaser alt for mye, halve episoden er de i dette teltet og surrer rundt med mindre morsome ting. De bruker så mye tid på tull, som de kjendisene som aldri kommer frem. Det var kun vittig i første episoden, i de neste så ble det bare ett irritasjons moment. Samme med han racerføreren som bare snakker dritt, han når ikke The Stig til anklene en gang...en karakter som ikke har sagt ett kløyva ord i 22 sessonger. Ett annet eksempel er den episoden når de i grove trekk kjører rundt på en strand i hver sin beachbuggy, i en hel episode. Savner litt tester av superbiler som kjører om kapp med tog og fly på tvers av europa, savner eventyrer som africa spesialen og når de har ett bestemt oppdrag. Så langt synes jeg The Grand Tour er litt så som så, fantastisk å se gutta på skjermen igjen men det var ikke det jeg håpet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje like greit at  Wheeler Dealers gir seg. Det er alltid skummelt når man drar et konsept for langt. Jeg ble ordentlig skuffet over de siste episodene. Hadde store forhåpninger da jeg så hvilke biler de skulle pusse opp men synes de fikk veldig lite ut av det. Spesielt episoden da de tok den gamle Cadillacen. De viste jo nesten bare hva de ikke fikk til.

Blir litt som de siste episodene med gamle Top Gear. Det tapte seg mye de par siste sesongene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wheeler Dealers uten Ed China er for meg utenkelig. Det var hans del av programmet som var interessant og som skiller Wheeler Dealers fra andre tilsvarende konsepter. Kombinasjonen av Ed's klare og informative kommentarer og praktiske måte å jobbe på samt god filming var unik for denne typen programmer. Mike Brewer's bidrag til programmet synes jeg stort sett alltid har vært av det trivielle slaget. Ikke at det har vært helt uvesentlig, men han har en lei tendens til å skryte av seg selv litt for mye og dette virker for meg bare mot sin hensikt. Det var alltid fint når programmet kom tilbake til verkstedet og Ed China. Jeg håper derfor at vi får se Ed China i nye bilprogrammer eller at Wheeler Dealers finner tilbake til seg selv igjen. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Mike gjør i Wheeler Dealers er ikke bare lite spennende å se på, men lukter manus og planlagt fra ende til annen. Greit nok, enkelte tjenester han kjøper av folk kan være spennende å se på, men ikke like omfattende som det som gjøres i verkstedet. Til tross for at klippene er korte, er det mulig å få noe lærdom ut av skruingen. 

TV-programmer hvor de kjøper biler, litt in-house drama og andre elementer fra reality-TV er det nok av. Eksempelvis Fast'n Loud og Counting Cars . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er synd at Edd gir seg, det programmet er egentlig det eneste jeg synest har vert matnyttig. Ser særs lite på TV, og synest selv top gear etc for mange år siden ble for strømlinjeformet og alt for mye manus.

Som industriarbeider får jeg også skikkelig blårussfølelse av dette Edd nevner. Når en gruppe mennesker uten faglig komptanse, men med flotte titler tror at man kan senke kvaliteten, ta bort alt som er vanskelig og forvente at produktet skal forbli det samme. Litt av det samme vi ser i Nordsjøen med hva som skjer dersom man firer på vedlikeholdet kontra produksjonsnedetid og lekkasjer.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv skipper jeg vekk alt av wheeler dealer som ikke har med skruingen og gjøre. Dvs ed som skrur, og mike som finner deler eller får noe fikset. Alt annet ser ikke jeg underholdningsverdien i.

Som flere har påpekt, detaljfokuseringen er helt unik og er det som gjorde programmet gøy. Å se på folk som krangler og klager, men likevel alltid klarer deadline til tross for alle slags problemer andre lager- er kjedelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...