Gå til innhold

ny bil,noen som har prøvd f30 316i?


 Share

Anbefalte innlegg

On 27.3.2013 at 21.32, Fredrik skrev:

Mitt utgangspunkt for diskusjonen var påstanden om at 0-100 Km/t på 10,9 sekunder for F30 316d ikke er imponerende. Jeg argumenterte for at dette er relativt og avhengig av fokuset. Jeg viste i denne sammenhengen til et par-tre andre bilmodeller med samme motorstyrke, nogenlunde samme vekt og pris. Min påstand er at F30 316d i relasjon til de aktuelle sammenlignbare bilmodellene absolutt gjør en god figur. Jeg har kun fokusert på motoreffekt, vekt, pris (i Norge) og akselerasjonstider 0-100 Km/t... :)

F30 316i gjør unna 0-100 på 8,9 sekunder... og den byr på 220nm allerede fra 1350 omdreininger! Så vil si at Bensinmotoren er en god del mer turtallsvillig, bedre bunndrag og ikke minst bedre lyd.

så vil si at bensinen er et godt alternativ hvis du tenker på slikt. I tillegg til at ved bytte av bakpotte på bilen så får du ca 16hk ekstra på toppen av 136hk = 152hk. Det er motstand i OEM eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bolla skrev:

Det er kanskje ikke en god ide, Lifeasiknowit? http://www.dinside.no/motor/chiptrimming-hold-deg-langt-unna/61992668

Artikkelen er dog 8 år gammel :P og effektavgiften er fjernet. Så i dag vil man kunne få registrert sånt i vognkortet uten å måtte betale effektavgiften som man måtte før.

når det kommer til drivlinje så er det delte meninger... jeg har hørt at mange biler tunet profesjonellt i form av chip er utrolig bra. Eneste som holder meg tilbake er dette med garantien :( vil ikke anbefale å tune bilen til noen med fare for tap av garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...