Gå til innhold

hopeless E34 535 turbo, nå til salgs.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker det blir å bygge opp turbo på motoren som allerede står i bilen så jeg får tilpasset grenrør+slanger+turbo etc.etc. Har motor til som står på bukk og venter. Kan bygge opp denne skikkelig imens :)

Bilder hadde vært flott! Ser naturlig ut at det skal gå en kanal her, men den er så kantete og fæl. Så kan hende det bare er dårlig maskinering. Derfor jeg har lyst å sammenligne med annen topp! :) Men ikke stress, ta det når du kommer hjem fra offshore du!  Topp er plana av gammel eiger av toppen og vippetøy er på vei ut for å oppgradere til mer macho vippetøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Okey du skal lage grenrør selv?

Får jo kjøpt mye ferdig produkter nå om dagen :P

Fikk noen bilder av frua idag, den kanalen skal være der ja, men så ikke veldig pent ut på din.

Ikke beste bildet men ser den er der :)

attachicon.gif

Takker for bilde! Da er alt på stell og bare gi gass! :) Ligger grenrør nede på postkontoret og venter nå - skal hente det ut i dag :) Men regner med det blir noe tilpassing for å  få det montert i E30 med M30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lest gjennom tråden din :)

 

Du hadde rett, ikkje så ulikt mitt motor-prosjekt :) Tøfft bygge og fin bil :)

 

Har en b35 topp liggende med ei knekt vippe arm(trenger planing også), om det blir så du skulle trenge topp. Har en meget preppa m106 topp som det blir så jeg skal bruke istedefor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da nærmer det seg hjemreise :)

blokk og veiv er kontrollert og funnet ibra stand :)

stempler skulle vel komme I uke 42 å råder skulle sendes uke 41 en gang :)

 

så blir det vel en liten bestilling hos ppf ;)

tenker da Z55 turbokam, fjærpakke stage2, å ny 4 pukka clutch lamell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutchen Skal jo holde 800nm+ så det får holde denne gangen. Blir grei nokk effekt enn så lenge ;) blir å legge meg på rett over 800nm på hjul til å begyne med ;)

Men blir muligens tilton etterhvert ja, må spare opp litt penger før den tid ;) kunne også.tenkt meg å fått tatt litt rust. Det hadde jeg egentlig tenkt å.sette bort, så ryker litt kr der å....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven å gøy det er å lese om folk som pøser liv i gamle m30er:).

Har lest igjennom tråden og det er imponerende det du gjør.Dessuten må det være dritgøy når det fungerer.

Stå på med det gode arbeidet du gjør,her følges det med uten tvil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Tore, er ikke noen mekanikker jeg heller, men er morro å prøve litt selv ;) den ser meget bra ut den 535'n din:)

Har forståelse for at man ønsker å holde disse klassikerne i original stand, men jeg drømmer alikevel om en 88mod 535 med turbo innskrevet i vognkort ;)

Ble ferdig strippa toppen etter litt kamp, men jeg vant ;)

post-47870-0-47824900-1413062476_thumb.jpost-47870-0-39563700-1413062548_thumb.j

Ellers kan jeg røpe at jeg var å henta min første E39 i kveld, en 523i touring. Kjøpte den av en kompis som bytta den mot en råttn volvo, jeg var med da han kjøpte den, da vat det mistanke om gåen topp/toppakning, noe som vi fant ut var gåen radiator og tett eksos, å vannpumpe så dette ble byttet inkl. termostat, bilen funker greit, trenger en ny framdemper da den ene er punktert ellers virker den i orden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Tore, er ikke noen mekanikker jeg heller, men er morro å prøve litt selv ;) den ser meget bra ut den 535'n din:)

Har forståelse for at man ønsker å holde disse klassikerne i original stand, men jeg drømmer alikevel om en 88mod 535 med turbo innskrevet i vognkort ;)

Ble ferdig strippa toppen etter litt kamp, men jeg vant ;)

attachicon.gifSnapchat-20141011084006.jpgattachicon.gifSnapchat-20141011102233.jpg

Ellers kan jeg røpe at jeg var å henta min første E39 i kveld, en 523i touring. Kjøpte den av en kompis som bytta den mot en råttn volvo, jeg var med da han kjøpte den, da vat det mistanke om gåen topp/toppakning, noe som vi fant ut var gåen radiator og tett eksos, å vannpumpe så dette ble byttet inkl. termostat, bilen funker greit, trenger en ny framdemper da den ene er punktert ellers virker den i orden:)

Takk for det Viggo :-) Ja jeg kjøpte den her for kort tid siden og er storfornøyd :-D Lav km og pent behandlet virker det som :-) Nesten eneiersbil i følge selger, noe jeg finner troverdig :-) Aldri vinterkjørt i Norge. Ble importert fra tyskland i april, så derfor velger jeg ihvertfall å la den stå tørt i garasjen denne vinteren ;-)

Nåja, selv om du ikke er utdannet mekaniker så har du tydeligvis ganske peiling på motorskruing ser jeg ;-) Håper du får utnyttet potensialet videre med den motoren du driver med da :-) Ikke dårlig å dra 500 gamp ut av en orginal motor da :-) Lykke til og jeg kommer til å følge tråden din :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...