Gå til innhold

ALPINA E34 B10 4.6 #023/027 (Luftet bilen)


 Share

Anbefalte innlegg

grom bil, skjelden vare er det ihvertfall

Moro å ha noe som ikke er hverdagskost :D

Imponerende at den ser så strøken ut med den kilometerstanden. Men på en bil som dette så spiller jo egentlig ikke kilometerstanden noen rolle så lenge bilen er godt tatt vare på..

Km-stand har sikkert mye å si for enkelte når det kommer til samlerverdi. Men km-stand og teknisk tilstand har ofte mindre sammenheng. Det er hvertfall teorien min :P

drømme bil!!

ser ut som denne også har manuell...

http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor

Dette er en av de andre 27 originale og 7 med manuell. Denne har ett interiør jeg ikke klarer å like :P Skal også sies at denne har snart ligget til slags i over 1år, så mulig det er noe som ikke er helt bra med den. Han jeg kjøpte bilen min av hadde sett på den, men likte ikke bilen, så han byttet ikke den til seg. Fikk ikke helt ut hva problemet var, bortsett fra interiøret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drømme bil!!

ser ut som denne også har manuell...

http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor

Dette er en av de andre 27 originale og 7 med manuell. Denne har ett interiør jeg ikke klarer å like :P Skal også sies at denne har snart ligget til slags i over 1år, så mulig det er noe som ikke er helt bra med den. Han jeg kjøpte bilen min av hadde sett på den, men likte ikke bilen, så han byttet ikke den til seg. Fikk ikke helt ut hva problemet var, bortsett fra interiøret :P

Denne bilen har helt sikkert hatt samme interiøret som min 4.0...

Alt grått...

Jeg har dog byttet ALT inni, utenom selene og taktrekk, som fortsatt er grå.

Men jeg skulle gjerne hatt disse stolene i min! (sikkert du også..?) :)

Som denne 4.6'n står nå, er den rett og slett fæl inni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig ja, sitter vel som støpt i de :P

Leste en diskusjon på m5board tror jeg, hvor det var diskusjon om hvilken som var den eldste BiTurboen. Da ble det sagt at det er din, vet du om det stemmer? #001 ble visstnok vraket på bane når den var ny og #002 ble sist sett i Sveits for ti år siden eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#001 ble visstnok vraket på bane når den var ny og #002 ble sist sett i Sveits for ti år siden eller noe.

Bare ett lite utklipp av en mail fra Angelika hos Alpina.....

"Unfortunately we don't know what was happening with the first two cars. No. 1 was delivered to Switzerland and the last contact to the owner was beginning of 1994. No. 2 was at first in Schwalbach near Frankfurt and afterwards it was bought by a customer in Munich, this car we did see the last time in April 1995. "

Så min er nok mest sannsynlig den eldste gjenlevende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#001 ble visstnok vraket på bane når den var ny og #002 ble sist sett i Sveits for ti år siden eller noe.

Bare ett lite utklipp av en mail fra Angelika hos Alpina.....

"Unfortunately we don't know what was happening with the first two cars. No. 1 was delivered to Switzerland and the last contact to the owner was beginning of 1994. No. 2 was at first in Schwalbach near Frankfurt and afterwards it was bought by a customer in Munich, this car we did see the last time in April 1995. "

Så min er nok mest sannsynlig den eldste gjenlevende....

Sånn det var ja, så det kan faktisk hende bil 1 finnes. Har vel tilfeldigvis ikke blitt kontaktet av Reiner Witt, om salg? Han har jo nr.1 av 4.6, 4.6 touring og 4.0 og mange fler :P Skulle tro han var keen på bilen din og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grom bil :-) Den 4.6 v8 er heftig motor og kjæmpe sterk. Jeg hadde en e36 alpina b8 4.6 med 6trins manuel. Angrer veldig at jeg solgte denne bilen. Denne motoren hadde jo allerede 300nm på 1000rpm :shock:

Takker :D Har du eid den grå coupen som SSP bygde? eller finnes det flere B8'r i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sigurd, nå synes jeg du burde oppdatere litt her ;)

Har ikke så mye å oppdatere med egentlig. Har fått på strøkene frontlykter fra Johnja, nye tåkelys og lister til frontfangeren er bestilt. Skulle ha fått fiksa noen custom gulvmatter også, hvor var det du kjøpte de til 523'n a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...