Gå til innhold

F10 520D | HRE felger • KW • M-Performance • 3D Design - Nye bilder s.33


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
1 time siden, Walkabout skrev:

Lekkert som vanlig! Har du vurdert å fjerne tåkelysene? Det tror jeg hadde blitt bra, leppa hadde kanskje fått enda litt mer oppmerksomhet også :) 

Takk. Har egentlig ikke vurdert i fjerne tåkelysene, synes det er greit å ha de selv om de blir minimalt brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
På 18.6.2013 den 16.28, E.H.D skrev:

Da har alle hjulene vært på vekten, og fy så tunge org. hjulene er.

Og HRE felgene med Michelin PSS dekkene er tilsvarende lette selv om de er 1" større i diameter og 0,5" bredere foran og 2" bredere bak.

Vektene på org. 351M hjulene med Michelin run-flat:

28,7 + 28,9 + 29,9 + 30,2 = 117,7kg

Vektene på HRE med Michelin PSS:

22 + 21,9 + 24,5 + 24,5 = 92,9kg

Så "HRE dietten" er på imponerende 24,8kg. :D

Holder på med klargjøring av sommerfelgene til sesongen, og siden jeg byttet dekk fra Michelin PSS til de nye PS4S i fjor, så tenkte jeg at jeg skulle veie hjulene igjen.

Da de var nye i 2013 var samlet vekt med PSS 92,9 kg. Nå med PS4S som er gått en sesong (lite kjørt), så viser det seg at PS4S dekkene er enda lettere enn PSS dekkene. 

Nå veier de 21,6 + 21,6 + 24,1 + 24,2 = 91,5 kg  :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
På 30.3.2019 den 13.21, E.H.D skrev:

Holder på med klargjøring av sommerfelgene til sesongen, og siden jeg byttet dekk fra Michelin PSS til de nye PS4S i fjor, så tenkte jeg at jeg skulle veie hjulene igjen.

Da de var nye i 2013 var samlet vekt med PSS 92,9 kg. Nå med PS4S som er gått en sesong (lite kjørt), så viser det seg at PS4S dekkene er enda lettere enn PSS dekkene. 

Nå veier de 21,6 + 21,6 + 24,1 + 24,2 = 91,5 kg  :grin:

Utbytting av Run-Flat dekkene dine hadde nok en stor del av vektreduksjonen. Merker stor forskjell når du løfter et run-flat kontra et vanlig i samme merke og dimensjon. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jonas_S skrev:

Noe nytt her? 😀

Ikke mer enn at jeg kjøpte nye vinterdekk til denne vinteren. Hadde Nokian Hakka R2, men syntes hele tiden de var vel myke, og siden jeg bor på Karmøy, som sikkert har minst vinter i hele landet, tenkte jeg å prøve noen litt sportsligere vinterdekk denne gang. 

Siden jeg liker Michelin dekk, så falt valget enkelt på Michelin Pilot Alpin 5, som ikke er et nordisk vinterdekk.

Det har, såklart, ikke vært snø her enda, så vet ikke hvordan de er på vinterføre, men på bar veg er disse dekkene mye bedre enn vanlige vinterdekk. Ikke så myke, god styreresons, ingen sporing, meget støysvake og godt grep.

12 timer siden, GtiGtr skrev:

Utbytting av Run-Flat dekkene dine hadde nok en stor del av vektreduksjonen. Merker stor forskjell når du løfter et run-flat kontra et vanlig i samme merke og dimensjon. :) 

Her er det de smidde sommerfelgene som står for den store vektreduksjonen. :grin:

 

Og her er de nye vinterdekkene på originalfelgene.

IMG_3550 copy.jpg

IMG_3551 copy.jpg

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :)

Hvilke dimensjon kjører du fram/bak på Alpin dekkene?

Markant annerledes mønster på dine enn på 225/45r17 Alpine 5 som jeg monterte på en V70 awd. Deler dine positive erfaringer på vestlandske vinterveier på disse dekkene.

Legger ved bilde av hvordan dekket i 225 bredde såg ut. Dine må være bredere? Ser ut som et totalt annerledes mønster.

 

michelin_alpin5__.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...