Gå til innhold

Koding av hengerfeste E90 2010mod


2000Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Ringte Bilia for å få pris på koding av elektronikken til hengerfeste. Svaret jeg får er at det skal de 3600kr for. Da jeg sier "kødder du med meg eller? Er responsen at han skal justere timeprisen, og han kommer med en ny pris som er på 1890,- Dette virker for meg også som veldig mye penger for å få kodet et hengerfeste.

Begrunnelsen var at det tar lang tid å koble opp maskinen, og at det tar to timer :shock:

Stemmer dette? Er dette noe man kan gjøre i garasjen med annen programvare?

Er det i tilfelle noen i Kongsberg/Drammensområdet som er interessert i å gjøre dette til en lavere pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig det jeg trodde også, så jeg sa til ham at det er dumt for de(Bilia) at de sørger for at folk heller drar andre steder, eller gjør det privat.

Det var han forsåvidt enig i, men det var 2 timer det tok, og det var timeprisen - ferdig med deeet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at det er flere moduler som må oppdateres, slik at det tar litt tid.

Når man skal oppdatere SW på alle moduler på E39 har jeg fått beskjed om at dem må ha bilen koblet opp hele natta, for det tar så lang tid.. (Dette ble også sagt av et "ikke bmw" verksted)

Så det kan jo være noe i det, selv om det høres helt på trynet.. Skulle tro det var bare og huke av for h.feste og ferdig med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det holder med å legge til hengerfeste ($235, evt. $3VA) i FA/VA. Skal ikke bære nødvendig med noe oppdatering for å gjøre dette.

Ja, burde ikke være noe mer en det, men man vet aldri.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert originalt hengerfeste på min 2010 E 91 uten å ha programmert den.

Ingen problemer med det, alt fungerer. Men jeg fikk fortalt at den programmeringen de gjør er ganske omfattende, blant annet skal ryggesensorer bak kobles ut når du kjører med henger, ryggelys på bil skal slukke når hengerfeste har ryggelys, ladespenningen skal økes litt, resten husker jeg ikke.

Har kjørt i 1,5 år nå siden jeg monterte uten problemer, men jeg fikk også beskjed om at på noen biler går alt av seg selv, mens på andre må det programmerer for å fungere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1890kr for komplettering av hengerfeste veldig billig, absolutt ingen pris å sutre for.

Dette er noe som kan ta alt fra 1 til 20 timer avhengig av hvor lenge det er siden software i bilen er oppdatert og naturligvis hvor mye utstyr bilen har. Oppdatering er noe testeren gjør automatisk og ikke noe man kan velge bort.

Hvertfall ikke på utstyret man bruker på merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres helt vilt ut, uten at jeg egentlig har noen inngående kunnskap om dette... Uansett, så har jeg inntrykk av at vi som kunder rett som det er "bare må godta" ymse forklaringer av verkstedene osv, og slik sett kan man føle seg ganske så maktesløse. Tror vi må bli flinkere å vise forbrukermakt ved å bl.a undersøke priser bedre, og velge de verkstedene som er tilliten verdig :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...