Gå til innhold

Fratatt førerkortet.


lagunilla
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skulle jeg også vist da jeg mista lappen for å ha 76 i 50 sone, 1 km over grensa for å miste lappen.

Det var mørkt og regna på en ukjent plass og skulle rekke ei ferge. Fikk 7800,- i bot også.

Da hadde jeg et par måneder igjen av prøvetida. Fy faen det var kipt!

Mista den i 3 mnd men gikk 6 mnd før jeg fikk den igjen fordi dritt kjærringa på biltilsynet sendte søknad om nytt førerkort til feil politikammer 3 ganger. Vi fant det ut selv etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, blir bestandig like irritert på purken som står og har fartskontroller på de fineste strekninger. Her i nabolaget er det spinning, og råkjøring i det dobbelte av fartsgrensa, men ikke sett de her en eneste gang, ikke ved skolen heller. Men langs de pene 2 feltsveiene står de midt på natta, trafikksikkerhet my ass.

Ble selv stoppa midt på natta, ca kl 2, på en tofeltsvei med midtdeler. Var midt på sommeren, tørt og fint ute, og ikke en bil på mils avstand og veien var rett og fin. Hadde litt dårlig tid og skulle rekke noe, og trilla opp i 128 i 80 sona, da det var en lang rett nedoverbakke, og der stod de selvfølgelig.

Fant ut at jeg fikk utrolig mange straffer, sikkert i kombinasjon med at prøvetiden min var ferdig om 2mnd ca. Fikk bot på 10 000, mista lappen i 7mnd (fikk kranglet det ned fra 9mnd), fikk ny prøvetid på 2 år, betinget fengselstraff på to uker med prøvetid på 2 år, måtte ta lappen og betale for denne på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så gjør purken bare jobben sin. Det respekterer jeg. Det er bare måten de behandler deg på uansett hvordan du er mot dem.

Isteden for å si god kveld stårn der og sier "Får håpe lillesøsteren ikke har samme gener som du da!". Sikkert god spøk, men ikke den dagen man mister lappen.

Ser at du nevner fengselstraff, bot og at man må ta oppkjøring om igjen. Det som skremmer meg noe jævlig. Man må jo punge ut neste 15-20k(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke en mnd ekstra pr prikk man har fra før? Mulig det er feil men..

Det er ingen ting som sier 40% over grensa, men lappen ryker på 36 over grensa i 70 eller mer. Også får man 5km ekstra i "bonus" på motorvei klasse A. Altså 141 i 100 sona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista lappen Pga prikker ifjord påske, å da var jeg uten i seks mnd, å jeg trengte ikke ta ny førerprøve. Jeg reiste bare ned på politistasjonen å henta lappen når dagen var kommet! Da var det veldig uvandt å ha lappen igjen, å slippe å ha hjertet halvveis i halsen det halve året jeg måtte kjøre uten;) Da var jeg ferdig med prøvetia forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista lappen Pga prikker ifjord påske, ....................................... Da var det veldig uvandt å ha lappen igjen, å slippe å ha hjertet halvveis i halsen det halve året jeg måtte kjøre uten;) Da var jeg ferdig med prøvetia forresten..

For det første, når du ikke lærer å kjøre mer ansvarlig enn at du faktisk mister lappen pga prikker, så sier det det meste om deg, da bør du kanskje vurdere din kjørestil.

For det andre at du da velger å kjøre i 6mnd UTEN lappen, og det eneste du er redd for, er om du blir stoppet, da er det bare så jævlig synd du ikke ble stoppet.

Beklager men slike som deg provoserer, dere er farlige i trafikken og burde ikke fått lov til å eie bil.

NEI jeg er ikke skinnhellig og søndagskjører, ja det hender seg at jeg kjører litt for fort, men jeg velger å tro at det er en grunn til at jeg nå har kjørt bil i mer enn 24 år og sykkel i snart 20 år UTEN Å HA FÅTT BOT.

Jeg tenker faktisk på medtrafikanter og er litt bevist på min egen kjørestil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista lappen Pga prikker ifjord påske, å da var jeg uten i seks mnd, å jeg trengte ikke ta ny førerprøve. Jeg reiste bare ned på politistasjonen å henta lappen når dagen var kommet! Da var det veldig uvandt å ha lappen igjen, å slippe å ha hjertet halvveis i halsen det halve året jeg måtte kjøre uten;) Da var jeg ferdig med prøvetia forresten..

Kjørte du uten lappen?? Det er jo en grunn til at de har tatt lappen.

Jeg parkerte begge bilene i garasajen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ikke automatisk 1 mnd ekstra per prikk. Du kan enkelt å greit google litt om dette så finner du en liste over lengden på førerkortbeslag etter hvilken fart/sone du har blitt tatt i. Den stemmer som regel ganske bra da det er denne listen politiet går etter. Den kan dog avvike noe alt etter detaljene bak førerkortbeslaget. (Vær,skole,trafikk,vei osv) .

Så en annen sak.

1. Er du i prøvetiden må du ta hele oppkjøringen på nytt igjen.

2. Forbi prøvetiden og førerkortbeslag 0-6mnd, får du førerkortet tilbake igjen.

3. Forbi prøvetiden og førerkortbeslag 6-12 mnd, må du ta den praktiske delen av oppkjøringa (dvs. oppkjøringa + evt. prøvetime hos trafikkskolen)

4. Forbi prøvetiden og førerkortbeslag 12+ mnd hele oppkjøringa på nytt igjen.

Og så dette med alle "straffene" vi får. Nu er vi inne på dette at vi ikke skal straffes mer enn 1 gang for samme tingen..

Jeg tenkte samme greia når dette hendte meg,og deres mening er at førerkortbeslag ikke er en straff, men en konsekvens #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...