Gå til innhold

Fratatt førerkortet.


lagunilla
 Share

Anbefalte innlegg

Får man ikke en mnd ekstra pr prikk man har fra før? Mulig det er feil men..

Det er ingen ting som sier 40% over grensa, men lappen ryker på 36 over grensa i 70 eller mer. Også får man 5km ekstra i "bonus" på motorvei klasse A. Altså 141 i 100 sona.

Det heter min20km eller 40% av gjeldende hastighet.Broderen fikk lappen igjen etter beslag nettopp pga 40% regelen.36km i 90sone er nettopp utrekna etter 40% regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det heter min20km eller 40% av gjeldende hastighet.Broderen fikk lappen igjen etter beslag nettopp pga 40% regelen.36km i 90sone er nettopp utrekna etter 40% regelen.

Man mister lappen ved 26km/t i 60-sone eller lavere og 36km/t ved 70-sone eller høyere. På motorvei klasse A er det 41km/t. I en 30-sone vil dette være nærmere 100%, så tror ikke den regelen din er helt reell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter min20km eller 40% av gjeldende hastighet.Broderen fikk lappen igjen etter beslag nettopp pga 40% regelen.36km i 90sone er nettopp utrekna etter 40% regelen.

Man mister lappen ved 26km/t i 60-sone eller lavere og 36km/t ved 70-sone eller høyere. På motorvei klasse A er det 41km/t. I en 30-sone vil dette være nærmere 100%, så tror ikke den regelen din er helt reell.

Hvis du forsøker deg på litt grunnleggende prosentregning finner du ut av at 40% regelen stemmer nokså bra :wink: 30 sone = 12km/t, 40 sone = 16km/t, 90 sone = 36km/t etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man derimot er politi selv slipper man unna med å si at bilen er "særskilt egnet for kjøring i høye hastigheter" #-o . Vil påstå at BMW, særlig de som er tatt vare på og oppgradert av entusiaster slik som her på forumet ikke står så mye tilbake for Ford Mondeo og Volvo XC70 når det gjelder egenskaper i høy fart...

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/0 ... 1481237582 :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...