Gå til innhold

96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)


BjornarHS
 Share

Anbefalte innlegg

Var å startet bilen etter noen uker igår, knipset noen bilder i samme slengen. Ikke den mest givendes oppdateringen, men men :)

IMG_20161217_134503.jpgIMG_20161217_134716.jpg

IMG_20161217_135403.jpg

Har bestilt bremsedeler nå, men fikk ikke bestille kun en bakskive (brembo max), så da utsatt jeg ny skive, er noe lite kast i den som er der nå, men tror det skal gå greit enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke mye nytt å melde om her, men litt framgang på 2.8en :)

Var å fikk den ut av bilen den stod i igår, så nå står det bare igjen for han som jeg kjøper den av å ta av ess-kompressoren og det som hører med, som han skal ha selv :)

Ser den svetter litt, men blir full shine på denne uansett så :)

Her kommer en rekke dårlige bilder fra under uttakingen av motoren!

IMG_20170121_143832.jpgIMG_20170121_143903.jpgIMG_20170121_144937.jpgIMG_20170121_144957.jpgIMG_20170121_145004.jpg

IMG_20170121_145022.jpg

Mellomaksling:IMG_20170121_164831.jpgIMG_20170121_164837.jpg

IMG_20170121_164824.jpg

Har vel og merke bestemt meg for at det ikke blir noe ombygging før en er ferdig med studier (til sommeren). Dette grunnet der er endel jeg vil gjøre med både motor og motorrom, og da blir det fort endel penger ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må ha det godkjendt tenker jeg, både for helheten og verdien på bilen :)

Satte meg opp en liste med reimer, pakninger, kjedestrammere, vannpumpe, thermostat o.l. så ser nok at jeg må regne rundt 5000 vertfall i nye deler (selv om motoren fungere fint slik den er nå). Tenker det er greit å skifte alt slik, så slipper man å måtte skifte det i ettertid når motoren en "trykt" ned i rommet :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sveigis skrev:

Blir det 328 nå?:).

Det blir jo knallbra.

Denne fine bilen fortjener en go'motor.

Og lurt det du gjør med liten service på motor før nedsetting i bil .

Igjen dette blir bra :)

Blir 328 ja, har ikke satt meg noen frist for når den skal være ombygd, så jeg tenker man får ta det litt etter hvordan det blir med jobb og opplegg etter styrmannskolen nå :)

Men nå har jeg vertfall motor/gir/mellomaksling, så da har man de delene som er "vanskligest" å få tak i ved en 328 ombygging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Freakshow skrev:

dette er nice! :D kjedelig du ikke fikk med kompressoren da! xD

Haha, ja det hadde vært optimalt! Sprek motor med den kompressoren på, det kan jeg skrive under på :-D:shock:

Noen som vet hvor mye slitasje en slik kompressor eventuelt påfører motoren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, BjornarHS skrev:

Haha, ja det hadde vært optimalt! Sprek motor med den kompressoren på, det kan jeg skrive under på :-D:shock:

Noen som vet hvor mye slitasje en slik kompressor eventuelt påfører motoren? 

Forhåpentligvis ikkje mykje då eg ska montera kompressor på min M50B25 etter kommande sesong :P Den ha riktignok ikkje alu-blokk, but still ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, RF91 skrev:

Forhåpentligvis ikkje mykje då eg ska montera kompressor på min M50B25 etter kommande sesong :P Den ha riktignok ikkje alu-blokk, but still ;)

Er vell litt mer solide de motorene der, men sånn i utgangspunktet hadde jeg trodd slitasjen gikk mer på hvordan man kjører med kompressor..
Skal sies den B28 motoren ser veldig fin ut opp med ventilene, samt gikk veldig fint når vi hadde den igang etter kamaksel skiftet. Bilen den har stått i har vell vært en e36 som har vært "nogen lunde" fint velholdt, så igrunnen litt dumt den ble delt opp i deler..
Mulig jeg har lagt ut bilde av delebilen her før, men her kommer enda et. Ikke umulig den blir gjenkjendt her inn på forumet, da jeg vet her ligger en tråd eller to om den :)
16326134_10212228405852193_284455213_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, bimmerfun skrev:

Hvorfor blir den delt opp? Er det den jeg tror det er, var vel dem veldig fin

Den lå til salgs for cirka 6mnd siden, 328i m/ess kompressor.

Bilen manglet vell eu-kontroll og hadde mangel lapp på støy og veltebur etter det jeg vet, samt det var bremser som ikke hadde gått gjennom visning (k-sport).

Han som har den kjøpte den for å flytte over en del deler til en annen veldig pen 328i han har, for så å selge denne igjen som orginal 328i. Etter å ha regnet litt på ting konkluderte han at han like så godt bare kunne plukke av "gromdelene" og selge resten av bilen i deler.

Bilen bar tydelig preg av å ha blitt velholdt opp gjennom tidene, men det kan virke litt som at den har blitt ståendes å forfalt litt siste årene, litt rust rundt hjulbuer, jekkfester og de ellers typiske e36 plassene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BjornarHS changed the title to 96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...