Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Langtur og langtur. Hehe. Blir den årlige svensketuren, just for kicks. :D Har leid en leilighet på norskesiden et par dager. 70kvm og 30min til Svinesund.

Pleier å være på Svinesundparken motell, men de gikk konkurs i vinter. Så det var jo kjipt.

Prøvde å filme litt mer for å fange lyden, men det blir aldri sånn jeg vil. Må nok kjøpe noe Gopro med ekstern mic, men det er langt nede på listen over prioriteringer. Hehe. Motorlyden og eksosanlegget er mye høyere og finere irl. Klarer ikke helt å fange brølingen/skrikingen på høyt turtall.

En annen dag får jeg prøve å filme fra utsiden, mens jeg gir gass forbi kameraet. Kanskje det blir bedre da. Litt mindre støyforurensing.

Her triller jeg i 2. gir, og smeller rett i 5. gir. Oppe i rundt 120km/t + -

http://www.youtube.com/watch?v=6PTn4RPt0i0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit; hele innlegget: (05. Juni 2013)

I dag har Internetten vært så snill og lånt meg Adobe Lightroom (permanent) :)

Dette førte til en redigeringsfrenzy, som gjorde at jeg slettet de fleste bildene mine og la ut igjen de redigerte.

Har stort sett brukt Gimp, som er en gratisversjon av noe tilnærmet photoshop. Med det har jeg moddet litt nye BMW modeller slik jeg synes de burde vært, eller hjulpet folk i photoshoptråden med senk, felgbytte osv.

Så nå var det på tide å utfordre seg selv litt, så er spent på hvordan lys/fargeredigering-skillsene utvikler seg med tiden.

Et sted må man begynne, så dere får unnskylde meg om det er helt på trynet i begynnelsen. Haha.

Her er et eksempel på resultat:

IMG_1760_zpsbd19ba2b.jpg

Lightroom, sagst du?

Ja, Heinrich, das ist super!

Og dette er gjort av en lys-noob, så hvis du synes dette er bra, er nok mulighetene endeløse for en med skills. :)

Så snart jeg begynte på første bildet, tenkte jeg: "Helvete...for et program!" Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av at jeg glemte å sjekke at årsavgift var betalt, og dermed måtte lide for det, er bilen nå på klippelisten og jeg kjører rundt med kvittering på at den er betalt i frontruten. Haha.

Uansett gikk dette utover den planlagte bestillingen min for mandag, så måtte nøye meg med en vanospakning, koppholder, castrol olje og termostat med pakning og sensor. Det som mangler er: resten av LED pærer til fotbrønner, handskerom og solskjærmer/sminkespeil, samt ny girkule og LED til grøftelys.

Skal ta inn en E46 facelift for ho mormor om noen dager, for å lodde jordingsfeil på baklykter, legge om sommerdekk og bytte slitasjevarslere, samt diagnose. Da blir det noen kroner inn igjen, så får i det minste kjøpt LED grøftelys innen en uke. Håper jeg får de på før langturen til Sverige. Er jo ekstra mange som ser meg da, så da må ting matche. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D99+ med kart og program kostet 4,1k

Hvor fikk du tak i dynavin til denne prisen? skal finne for en kamerat, og det hørtes ut som en veeldig kurrant pris ;)

Hvor har du bestilt ledpærer fra forresten? blir vel noe slikt i m5'n tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tzunami: Kjøpte LED til interiør fra. http://www.ebay.com/itm/221222650059?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Bestilte ryggelys fra samme selger.

Har også bestilt LED skiltlys til Audi A6 fra ham, og de var dårlige. Holdt en uke (pinol LED)

Interiørpærene så bra ut og funker bra, noe helt annet :) Men passformen kunne vært bedre. Enten må du file litt på de, eller så må du ta av glasset på lampene og ta pærene inn den veien.

Dynavin'en må du huske du får moms på også. WinCE er litt billigere Android osv.

Så må du ha braketten til klimapanel, det blir ca 1000 til.

Kjøpte den her: http://jandtdistributing.com/dynavinsolutions/bmw-stereo-navigation-units-and-accessories/bmw-e46-3-series/

$729 enhet (4,2k med dagens valutakurs)

$80 frakt

$99 brakett til klima.

Med dagens dollarkurs, blir det totalt 5279,-

Etter moms: 6.598,-

Du finner de kanskje på finn til rundt den prisen (sikkert litt over), men han på siden jeg kjøpte min, har avtaler med kartfirmaet så du får jo med EU kart, norske menyer og norske stemmer. Selv om det står at du bare får north american maps. Hehe. Så du sparer inn igjen litt penger der :)

Espen: Hehe. Skal prøve å ikke dra den helt ut. Men gudene vet hva jeg kan slippe unna med Sålenge jeg dropper "før"-bildene! Haha. Men joda, skal prøve å holde det realistisk. Men et og annet kreativt eller sort/hvitt må man tåle :) Photoshoots skal jeg holde skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte først at det var vanosene som gjorde løsingen køddete, for clutchen virket grei når vi hentet bilen. Synes den tok litt langt ute, men det stoppet der.

Etter å ha kjørt litt aktivt de siste par dagene, har jeg funnet ut at clutchen er helt på bærtur.

Når jeg gir litt på og girer, bare ruser motoren seg opp, så ned igjen, og SÅ begynner bilen å akse. Så det slurer som bare pokker, med litt mer gass enn nødvendig. På flere gir. Så det er nok på høy tid å bytte den, ja! (og nei, det er ikke jeg som bruker mye clutch/fotslurer!)

Original clutch er laget av sachs. Den skal GS ha over 4000 for. Koed kjøper rett fra sachs, uten BMW som mellomledd (det gjør forsåvidt GS også som alternativ vare), så det kommer på 2.077,- fra koed :) Det liker vi. OEM og billig. Det er da et sett med trykkplate, lamell og utløserlager. Så kjøper jeg nye skruer, clips og hevearm osv i tillegg. Blir i underkant av 3.000,-

Men jeg restaurerer nok vanosen i tillegg. Da blir det Beisan systems, ny toppakning, vanospakning og tennplugger. Og så lurer jeg på å bytte ut hele veivhusventilasjonssystemet i samme slengen. (ventil og slanger) Har jo lyst på en frisk og fin motor, som holder lenge :)

Ellers kommer motoroljen i dag, så det blir oljeservice i kveld. Termostaten kommer sikkert på tirsdag, sammen med koppholder. Skal holde tråden oppdatert etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra verkstedet for en time siden.

Deilig å få på ny olje og filter :)

Det andre filteret så faen ikke klokt ut, og det var litt gugge på påfyllingslokket. Regner med det er kondens. Om ikke, vil jeg ikke vite hvordan veivhusventilasjonen ser ut. Hehe.

Men oljen hadde ikke kjølevæske osv i seg. Så i serviceheftet at den har fulgt serviceintervallene, og med utseendet på filteret, kan jeg fastlå at det IKKE har blitt byttet mellom servicer. 26.000km er alt for lange intervaller. Stakkars biler. Får fortsette med hver 10-12k km, som med de andre bilene mine :)

Rasslelyden fikk jeg dunket frem med gummislegge. Viste seg å være et eksosfeste som hadde rustet over mellom festet og karosseri, så dette lå og dirret rundt rørene ved fremre kat.

Det vibrerer litt bakover i revers og første (pga clutch), så det kom ekstra rare lyder med løst eksosfeste.

Ellers er alt rent og pent. Ny clutch og et par nye foringer til bærearm, så er det helt strøkent. Med unntak av rust på bakskjerm og litt flass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir Eibach Sportline ganske snart, jeg! (ca 50/35)

Trodde jeg skulle klare meg fint med sånn den er nå, men begynner å savne noe.

Er liksom noe feil når jeg ser på den, sett bort i fra at det ikke er M3 speil på. Hehehe.

Men kommer det M3 skjermer på, hadde det sett jævlig ut med wheelgap uansett.

Får bare snikbestille og snikmontere det om en måneds tid, og se om samboeren legger merke til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine beilder! :)

Jeg synes igrunn "m-sport høyden" er helt grei. Jeg fikk montert på senke skalåler forran, bare for å fa sen ned litt, synes det gjorde seg :)

(Gi beskjed om du vel jeg skal fjerne :))

rmp3bqtg7yna7syb2qcc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Høres bra ut :) Tror det skal være gode fjærer!

Koll: Du må ikke få lavere. Da kommer du til å sprette ut av bilen på første fartsdump! Hehehe

Men det så bra ut det! 2cm til foran og 0-1cm bak ekstra, så er det midt i blinken for stuket jeg ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...