Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er bare mye vil ha mer!

Ser poenget ditt. Da måtte jeg solgt denne og kjøpt 318, men det er ikke aktuelt. Bilen er kommet for å bli :)

Jeg har også tenkt litt på å bygge en E36 om til M3, som jeg har nevnt tidligere i tråden.

Kanskje det er nok. Så er jo 330ci nokså "sjeldne". Men det er som du sier, kjedelige 318 osv (som har samme utseendet som en 330). Det er vel det som plager meg. Og hvis jeg får M3 karosseri, kommer den til å bli luremus/wannabe, ergo motorbyttet.

Vet ikke helt jeg. Er veldig ubesluttsom på sånne ting. Det er en spesiell bil, og jeg/vi elsker den, men vil at den skal skille seg ut litt fra 318 osv (snakker om fronten nå).

Så det er bare å komme med forslag folkens!

Det eneste som er helt sikkert, er at den skal hellakkeres i samme farge. Vil ikke ha CSL front eller karbonpanser o.l. Er ikke kjempeglad i karbon, og samboeren liker ikke CSL front.

Har også tenkt på M3 forskjermer og sveise igjen luftinntakene, men er redd det kan se rart ut.

Vil også valse bak. Ikke bredere, men på innsiden, slik at jeg får felgene helt ut, deretter senk.

Foran jeg er mest usikker. Som sagt, bare til å komme med forslag og ærlige meninger. Det settes pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjøpe bilen jeg ^^ hehe skal kjøpr e46 etter jeg har solgt min bil(200sx -.-) kunne gjerne tenkt meg din ^^

Men hvis du skal bygge om til m3 front. Så MÅ du sveise inn m3 bakskjermer !!! Ser helt forferdelig ut med breie forskjermer å vanelig "pingle" bredde bak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg holder meg til planene om M3 karosseri og fortsatt 330 motor. Vet ikke om jeg skal sløyfe luftinntakene på forskjermer, men jeg dropper hvertfall alt av M3 emblemer.

Det var tross alt det som var planen og inspirasjonen til bilkjøpet i utgangspunktet (kontra E60) Hehe. Jeg kan leve med at den blir litt wannabe M3, for en M3 ser fortsatt bedre ut enn 318-330 (Perfekt IMO). Så er det jo vi som skal gledes av bilen, og sånn vi vil ha den.

Skal nok ha meg en M3 også, men om det blir denne eller annen, gjenstår å se. Men denne blir uansett beholdt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Eneste 3-serien jeg har vært 100% tilfreds med og i mer enn to uker. Selv om det ikke virker sånn, har jeg kjørt mest rundt i 5-serier, så det var kanskje vanskelig å finne noe sammenlignbart.

Må bare slippe den litt ned og få på finere hjulbuer :) Speilene må byttes ut. Er litt mikke mus-ører. Haha. Pluss at de ikke har grunning under lakk, så lakken flasser mer og mer bort, hver gang jeg vasker bilen. Ellers er det litt skraper på bakfanger som er dårlig flikket. Og forfanger flasser i klarlakken på flere større områder. Hater det. Heldigvis var planen å bytte det ut og lakkere uansett, så er ikke en "unødvendig" kostnad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulbuene foran blir jo byttet på minutter, men de bak lar jeg noen profesjonelle ta seg av.

Vet ikke om jeg skal spørre etter lim eller sveis, men jeg har en følelse av at lim er best mtp at det blir helt tett og bra rustbeskyttelse.

Må kjøpe inn litt over tid. Sparer til lakk og kjøper en del av gangen. Når jeg har kjøpt alt og spart nok, får jeg bakskjermene limt/sveist, så blir alt levert til lakk. Så den er mest sannsynlig klar mot slutten av vinteren, vår eller til sommeren. haha. Den skal senest være klar til road trip'en neste sommer. :D Men jeg får på senk ganske snart, i det minste.

Ene bakbremsen har begynt å henge, så den må byttes, sammen med morkne reimer, clutch og girkasseolje. Har kjøpt ny clutch, så den er på vei. Så har jeg noen 18" M6 felger som skal lakkeres før vintersesongen. Så det blir nå litt oppdateringer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete, jeg klarer aldri å bestemme meg! Haha.

Gjentar meg selv og nevner igjen at jeg er ubesluttsom, for nå har jeg fått en ny idé.

Kom gjerne med tilbakemeldinger :D

Ideen går ut på å droppe M3 karosseri. I stedet vurderer jeg å beholde hekken som den er, og bare valse hjulbuene bak (ikke bredding, men mer plass i hjulhus til spacing)

Fronten kan få en "M3-look" fanger, ment for ikke-M3, uten deksler ved grøftelys. Dropper M3 panser med powerdome, men monterer facelift-forskjermer og modifiserer kanten av skjermen, slik at den passer rundt blinklysene ved frontlyktene. Men angående blinklyset på selve forskjermene vet jeg ikke om jeg skal sveise igjen på faceliftskjermene og kappe hull til prefaceblinkers, der de originalt er på preface, eller om jeg bare skal beholde faceliftblinkers og sote de litt.

Faceliftforskjermene har finere hjulbuer og linjer imo, og minner om M3 sine. Faceliftlyktene liker jeg på sedan, men på coupe synes jeg preface ser hakket bedre ut. Derfor modde skjermer i stedet for å lage total faceliftfront.

Her er noen bilder til sammenligning av forskjermer. Det jeg er ute etter, er å få selve hjulbuen høyere opp mot panseret.

e46reigercslshowcase2.jpg

CSL-Style-Front-Bumper-BMW-E46-Silver-3.jpg

CSL-Front-Bumper-BMW-E46-M3-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullpreik! Det blir golf1 skjermer med plastbreddere, så bare popnagler jeg de på! Da sparer jeg masse penger på deler, arbeid, materialer og lakk. :)

Har fått det meste til clutchen nå. Heldigvis var den forhåndsstrammet, slik som rett fra BMW.

Hevearm, noen skruer, klips og girkasseolje kommer i morgen eller på onsdag.

Skal bytte den på lørdag, og det skal bli deilig. Skal prøve å huske kameraet og ta noen bilder underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjøp kompressoren min.. ;) Hehe..

Gjør underverker på ellers så daff M54b30-motor.. :D

Men nå MÅ vi få tatt shoot her snart, så snart jeg får byttet motor i bilen min..

Skal jo selge sleden til høsten og vil ha noe dokumentasjon på at jeg faktisk har hatt bilen.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...