Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Espen: Nei, var ikke på gatebil! Litt for mye folk der. Hehe. Ja, er ikke ute etter å spare penger. Da hadde jeg ikke kjøpt originaldeler til det mekaniske, eller oppgradert noe på bilen.

Lars & Julian: Ja, det frister veldig og har lurt på det siden han snakket om salg og at motoren røk i Tyskland. Men så er det 3 problemer!

1. Hvordan skal jeg få råd til det?

2. Kommer jeg til å drepe meg selv?

3. Kommer motoren min også til å ryke?

Så har du vel noen momentbegrensninger i programvaren, siden det er automat på din. Så det bør vel kjøpes i tillegg. Hehe.

Men jeg kan i det minste la være å kjøpe inn ting og sette litt og litt penger til siden, frem til vi ser hva settet koster og om jeg har sjanse til å ha råd til det (hvertfall før andre kjøper det). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at motoren røk har ikke noe med kompressoren å gjøre.. :D

Var register-feil, mest sannsynlig strammeren. Endte vist med knekt kam(mer) osv, men forsikringsselskapet kan intet om bil så vanskelig å forstå de :P

1. Billigere brukt og skal få litt bimmersrabatt pga det er deg.. ;)

2. Kommer an på dine kjørekunnskaper og viljestyrken din.. :lol:

3. Ikke med mindre du vil ødelegge den.. Det store problemet i min er automatkassen, den likte ikke så godt de ekstra NM.. :P

Veldig gøy å kjøre ifra M3-er på Modball iallefall, samtidig som jeg slapp i gire som besatt som de gjorde.. Kjekt med autolat.. :cool:

Her i gården blir det diesel (Ufffff..) og stasjonsvogn framover... Heldigvis 6'er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dieselsekser er kjekt det også! Må bare ha litt trim hvis de er gammel :D Eller ny også. Haha.

Jeg synes 330 går akseptabelt med meg og samboeren til daglig. Men innimellom skulle jeg hatt litt ekstra. Og sånn med litt bagasje og en ekstra venn eller familiemedlem baki, kjennes det ut som det mangler 100 hester. Men sånn er det jo med vekt til hk-forhold. Skvatt litt mot Sverige, når jeg kjente hvor dårlig den gikk i første forbikjøringen. Hehehe. Venter alltid til jeg har veldig god sikt, så det hadde gått plenty med selv en nissan micra.

Du kan jo gi meg en pris på PM, så vet jeg sikkert om det går eller ikke. Haha. Men jeg har mine tvil. Dessverre. For det frister noe jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at meg og Julian har snakket litt på PM. Vet ikke om det er oppnåelig i min situasjon for øyeblikket, men jeg kan nevne at jeg skal spare osv. og prøve å samle inn nok penger mot senhøsten, hvis kit'et evt. ligger ute for salg så lenge. Så da stopper jeg å kjøpe inn "styling" og dill dall, frem til noen har kjøpt kompressoren til Julian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressor høres ut som en super plan ;)

Merket ikke noe mangel til forbikjøringer på min. Men så kan vel ikke du smelle den ned i 2 gir i opp til 90 km/t, akser som bare det då :D Men regner med det blir kompressor på min og etter leilighet er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fort nok :D Men det virket som jeg mistet 100 hester. Haha. I forhold til vanlig.

Det var med 3,5 folk i bilen, fullastet bagasjerom samt gulv bak seter og resten av de ledige setene (Kjølebag osv)

Når jeg kjører i 70-80 og smekker i 3. gir, pleier det å dundre avgårde, men med så full bil, burde jeg girt ned mer, så hadde problemet vært løst.

2. giret drar meg godt over 100 før jeg når turtallsperren :D

Kompressor blir supert, ja! Så lenge jeg får råd til en. Haha. Det er der det ligger.

Møtte på en annen bimmer på søndag, etter jeg kom ned fra Modalen. Det var rundt midnatt ved Vestkanten og bort mot Bergen Bildekk. Han kjørte litt "aktivt", så jeg slang meg på. Var artig det. :D Hadde håpet det var en her inne, for jeg glemte å se på speedometeret. (ikke noe voldsomt eller farlig, bare så det er sagt)

Var en sort E46 cab med LED baklykter, uten modellbetegnelse og med taket lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt andre gir går vell rett over hundre :P jævlig tøft å se motoren matche turtall når du girer ned, før den slipper clutchen.

Gøyeste for meg i helgen var nok når skulle hente en kompis på gardemoen før vi skulle tilbake til rudskogen. Møtte en E39 M5 på E6 han stresset i begynnelsen siden han hadde full bil og jeg bare en passasjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Høres kjekt ut :D

Hvordan føler du kvaliteten på SMGII er? Nervøs?

Jeg var jo litt interessert i å kjøpe en, men leste så mye om at de var direkte skumle over 150K km, så jeg ble vettskremt av systemet. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du bør være redd for SMG kassen, min eg snart kjørt 150k, og jeg merker ikke sluring eller noe.

Girer fort som f, spes fra 1 til 2 når du holder inne kickdown :D (Med DSC av selfølgelig :P)

Sålenge kassen er bra behandlet, så skal den holde lenge den, måtte sjekke opp i det selv, og fant flere som har SMG kasser i andre biler enn M3, så har kjørt mye mer en min bil uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja oki :) Var skeptisk til "myten" også, men ville ikke være den som bekreftet eller avkreftet den. Haha.

Da får vi håpe trenden fortsetter! Men jeg kommer nok aldri til å angre på at jeg lette etter og kjøpte en ordinær manuell. Men må også prøve en SMG før eller senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girer fort som f, spes fra 1 til 2 når du holder inne kickdown :D (Med DSC av selfølgelig :P)

ja vist du slår dsc HELT av og bruker "launch controll" sitter du bare å flirer etterpå :D

Tror du bare hører de dårlige historiene om smg kassene, men uansett om bmw folk sier de er dårlige kan jo de være tusen ganger bedre enn andre merker ;)

min har akkurat passert 150k og funker suverent, kan virke litt nervøs ved start på kalde dager. Nøkker litt da, men merker det enkli bare vist det første du skal gjøre etter å starte er å rygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan ende i en boble når man sitter å leser på et forum. Man ser de samme problemer og feil hagle inn, og glemmer litt at man stort sett bare ser det negative, fremfor alle det går bra med, som ikke skriver at det går bra.

Men nå har vi i hvert fall samlet sammen to med SMG som forteller at bilene har kjørt litt, og alt er fortsatt bra. Tviler ikke på at det vil hjelpe andre som googler seg inn her, når de er usikker på SMG selv. :)

Skal bli så deilig med ny clutch til helgen :D Håper bare ikke det viser seg at girkassen begynner å bli slitt også. Men det merker jeg fort.

Slurer hvert fall som bare juling nå om dagen. MÅ bare huske å se hvilken vei clutchen(lamell) som står på nå sitter. Haha. Ellers blir det steinhard pedal, gitt. Det har man gjort før, ja.

Skal også bytte clutch på en 2001 audi A6 over helgen, og det blir muligens siste jobb før man mister verkstedet. Har kanskje funnet nytt lokale, men det blir i såfall på Os. Et lite stykke mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si ifra vis du finner en ekstra plass på verksted.. :cool: Trengs desperat, da jeg ikke orker å måtte skubbe min bil ut og inn av verkstedet, samt få kjeft av verksmester konstant fordi bilen står på en kundeplass.. (Vi har parkeringshus til ansatte, men litt vanskelig å skubbe en bil opp to etasjer.. :lol: Litt skruhjelp hadde også vært kjekt, glemt alle mine kunster etter jeg startet på delelager.. haha. Betaling er såklart obligatorisk.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et problem! Stedet vi har hatt og får er ikke mine. Hehe.

Min far var mekaniker frem til 5 år siden. Da ble han miljøterapeut. Sammen med et par av "brukerne" i kollektivet han jobber, har han startet en verkstedsbedrift på kommunale områder, der han/jeg får stå gratis på fritiden, mens han tar service og

Mindre reparasjoner på offentlige biler og kollegaer sine privatbiler. Så jeg kan liksom ikke ta meg helt til rette der. Bare låne plass når det er ledig. Så jeg har ikke akkurat tillatelse til å dele/leie ut stedet med/til andre. Hehe. Min egen bil kan stå maks 2 dager på bukk, hvis det er litt planlagt og noe er veldig gale. Ellers må den stå utenfor, og dyttes frem og tilbake.

Det passer jo bra for meg, som ikke har råd til å leie plass for øyeblikket. Ellers hadde jeg gjerne delt en plass med noen andre BMW folk. :) Er jo kjekt å både hjelpe og kanskje få litt hjelp tilbake. Har gode erfaringer med det etter jeg sto på Askøy med 3-4 andre. Jeg fikset opp en 320 og de bygget M3er og 325 turbo. Ble litt misunnelig, men samtidig fikk jeg se de på kloss hold og oppleve de og fremgangen. Bare koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt hva du mener.. :) Har jo tilgang til verkstedet jeg jobber med (er blitt satt over til delelager grunnet dårlig rygg), men da blir det samme dilemma igjen.. Må skubbe bilen ut hver gang jeg er ferdig, noe som plager meg litt for da føler jeg ett tidspress på meg. Og det er jeg absolutt ikke interressert i.. :lol: Må også gå i gang å skifte framskjermer før evt salg, samt heve bilen litt foran. Med mye sving og hump i veien så slår dekk i skjermkanten foran :( Ubehagelig...

Så har revet litt lakk desverre, men sånn er det nå med lav bil! Neste bil skal bli offroader iforhold til denne jeg har nå.. :P Har faktisk revurdert litt, og ser på E39. Huffameg, hadde ikke trodd jeg skulle ha lyst på det. Men men, 530D er jo akseptabelt og mye billigere enn tilsvarende E46 av en rar grunn.. Får jo mye mer utstyr, større bil og en kjørekomfort av en annen verden. Dog ikke facelift 3-liters dieselen på 204hk.. :( så da MÅ jeg til TRF og få den oppskremt.

Har igrunn ikke råd til å leie plass jeg heller, men frister likevel å kunne ha et fast sted å stå slik at jeg slipper stress.. Samt enklere kan skru litt svart, da de er ganske streng på det her på huset.. Familie er lov, men ikke venner og bekjente. Kjipt, men kan ikke klage på at jeg får bruke verkstedet omtrent når jeg vil.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...