Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet hjem fra verkstedet (uten bilen) Haha.

Klarte å knekke en linksbolt på 2cm og 12 kroner. Fikk lett ut restene, så trenger bare få en ny en og sette sammen igjen. Står GS har på lager, så er spennende å se hvor lang tid det tar.

Ellers kan jeg nevne konklusjonen etter dagens fiks og feilsjekk:

Toppdekselpakning lakk inn mot 2 tennplugger, samt litt i ene halvmånen ved vanos.

Vanos O-ringene var paddeflate, nedslitt og steinhard.

Tennplugger så bra ut, men gangen har også vært fin. Oljen hadde begynt å sive nedover gjengene på de to tennpluggene der det lakk. Byttet alle 6 plugger.

Bortsett fra en knekt bolt, gikk overhaling av vanos veldig greit. Er ikke redd for dem nå lenger :)

Så dette var på høy tid, og flere feil/svakheter er utbedret.

Har lyst til å bytte hele systemet for veivhusventilasjonen, bare for å være sikker på at det er skikkelig og holder seg slik.

Andre tekniske ting, som jeg må fikse (har nevnt et par av de før):

Foringer på bærearmer, indre.

Støtdempere og topplagre, begge bak

Eksoslekkasje

Eksos tar borti rustningen til diff (kakler i revers)

Bare enkle og kjappe feil mao.

Bakpotte er skjøtet med klemmer, der rørene ikke er presset langt nok inni hverandre, så det både lekker og tar borti ting.

ninvwwuuke0ox0ltvco1.jpg

i0f1vuwqv1rt44fgtgyb.jpg

6ul9lw6b0kn1qb7inbqg.jpg

zpi7w8rgco5ajgwdnpl9.jpg

humuduaqvl8xiadyn3u9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lookin good.. :cool:

Forresten, du trenger ikke gjøre noe med veivhusventilasjon da den fjernes ved montering av kompressor.. ;) Har forresten demontert det meste til kompressoren nå, kun selve innsuget og dyser som gjenstår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, mitt filter var helt totalvrak så glad det skulle fjernes når pressen kom på.. :)

Ja mye arbeid for tiden.. Lite tid til resten føler jeg, kubbet før kl 21.00 igår.. :(

Tja var en mail igår men heller lite.. Dropper nok prisen litt når den er klar for salg! Må få den vekk :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å droppe prisen, bør den hvert fall bli kjapt solgt. Virker som det er flere som sikler etter 330ci for tiden, og det er ikke mange av dem.

Men du får ha lykke til med salg, da! :) Satser på det ordner seg. Er jo lav km også :)

Har sovnet ca 22.00 de siste dagene jeg også. Haha. Og opp igjen mellom 06 og 08.

Ellers hadde ingen skruene til vanos på lager i Bergen, men GS har dem klar til i morgen tidlig :) Er spent på om det blir noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg satser på at den ryker fort.. :) Jeg trodde også mange så etter 330ci for tiden, men har ikke vært mye pågang for å si det mildt.. Takk for det! :D Ja er lav km, 2 eiers og komplett servicehefte med alt dokumentert.

Hehe, like greit! Må være uthvilt til jobb og familieliv vettu..

Vi får satse på det ordner seg, blir nok mer livlig motor på lave turtall med helt strøken Vanos.. Keep us posted.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er så køddete å løse i 1. gir, og nå vet jeg at det ikke var pga clutch.

Men synes den elektroniske gasspedalen har litt treg respons også, og det kommer ikke noe opp på diagnose.

Men ved software update, skulle visst dette være utbedret og mye bedre. Men med kompressor har de jo i følge ESStuning.com, fikset dette med programmering og noe bypass-greier. Blir spennende, og sikkert en helt annen verden. :)

Men angående vanos, merker vi det i morgen og utover. På pakken med O-ringene og Rattle repair, sto det at det var ca. 320km innkjøring på det.

Hvis noen lurer på hva de rød klossene beisan systems selger er (soft vise liners et eller annet), så er det magneter med gummibelegg og spor. Man fester de på skrustikken, når man skal dele opp vanosstemplene med muttertrekker, for å ungå skade på stempelveggene. Rattle repair settet er bare nye ytterringer til nålelagre inni stemplene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med vanos og har fått bilen hjem igjen!

Ble noe helt annet. :)

Fikk bedre bunndrag i alle gir, og mye lettere å løse i 1. Gir.

Tar det rolig i innkjøringsperioden.

Begynte å fylle 98 i dag, men det var når jeg nesten var hjemme. Tror ikke det blir noe merkbar forskjell, men bør ha det når den trimmes.

vi35dgrdx4c2s2telvg6.jpg

lxj8c0etj3g8f1hsofwh.jpg

5nn7jc7ani5z5yapfdge.jpg

3dzbrvvqau251fz0eg1t.jpg

6ecasump0myhud1x70ac.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her skjer det lite pga pengeinnsamling til noe annet.

I morgen tenkte jeg hvert fall å dra av bakpotten og fikse lekkasje, samt presse rørene lenger inni hverandre, slik at eksosen ikke tar borti diffen lenger. (Kakler noe salig når man rygger)

Nå er planene for bilens utseende helt bestemt blant meg og samboeren, så det blir ikke mer vingling :) Tenkte å gå for noe eget, og som forhåpentligvis skiller seg litt ut.

M-tech II front blir beholdt, hekken blir beholdt som den er.

Dropper M3-hjulbuer, men modder på faceliftforskjermer (Må sveises pga forskjellige blinklys i front) Blinklys på sidene av skjermer blir sotede. Så putter jeg på et non-M3 M3 panser i carbon (uten vents), som blir lakkert i bilens farge, sammen med resten av bilen.

Beholder også CSL felgene, men flytter fordekkene bak (235) og kjøper 215 foran. Så spacer jeg til ET20 f og ET25 b. Har ikke helt bestemt meg for merke eller type på senk enda, men den skal slippes ned noen cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...