Gå til innhold

Jarles Bil i Askim / Bil og Eiendom / Netto Bil AS - Useriøs og truende forhandler! Styr unna!


Evenol
 Share

Anbefalte innlegg

Så lenge han har truet deg på den måten han gjorde er det absolutt ingen grunn for deg å la tråden ligge synes jeg!

Jeg er helt enig med deg, men nå har ikke jeg noe mer å tilføye egentlig. Håper bare at tråden ligger her til skrekk og advarsel for andre evt. fremtidige kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tråder er gull verdt for oss andre!

Hver gang jeg finner en bil på finn og ser "jarle,konghelle eller Prodrift blir jeg skeptisk og leter videre :^o Så faktisk på en 530 e60 på finn igår,lagt ut av en privatperson, men der så jeg at det sto konghelle på skiltplata,noe som fikk meg til å lukke annonsen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk gud for at jeg leste dette....hadde planer å kjøpe "nytt"(qoute han:Jeg har en helt ny i eske som du kan få kjøpt , den skal på en m3 banebil jeg bygger men den blir ikke ferdig i sommer ) 550 kit til M3n fra denne typen...Men etter blemma jeg gjorde på Forrige bilen så tar jeg mine egne regler før jeg bruker så mye som ett øre!!

takk, og FORTSETT å informere folkens når det er folk som driver på en feilaktig måte. Det er best for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for at jeg leste dette....hadde planer å kjøpe "nytt"(qoute han:Jeg har en helt ny i eske som du kan få kjøpt , den skal på en m3 banebil jeg bygger men den blir ikke ferdig i sommer ) 550 kit til M3n fra denne typen...Men etter blemma jeg gjorde på Forrige bilen så tar jeg mine egne regler før jeg bruker så mye som ett øre!!

takk, og FORTSETT å informere folkens når det er folk som driver på en feilaktig måte. Det er best for oss alle!

Så bra! Jeg har lest og hørt mye rart om han i ettertid også - sikkert ikke alt som er sant, men dårlige rykter blir jo "født" av en grunn. :)

Kan ellers oppdatere med at den hvite 1-serien tråden handlet om i første omgang ble solgt for en drøy uke siden. Da hadde den ligget ute til 173.000,- inkl. omreg. i lang tid, så i bunn og grunn har han tapt mye penger på å ikke selge den til meg da jeg viste interesse i april. Men akkurat nå så er jeg bare veldig glad til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Siden vi forteller historier om Jarles Bil, så tenkte jeg å dele min erfaring med mannen.

Da jeg i 2010 var ferdig med studiene begynte jeg å lete etter bil. Jeg hadde et beskjedent budsjett på 60 000kr. Etter mange år som student var ikke økonomien den beste. Jeg kom over en meget fint priset chrysler stratus 99. Den hadde gått godt under 100 000km og kostet 60 000kr. Siden jeg var uerfaren på bilmarkede fant jeg ut at det var best å kjøpe hos forhandler. Her fikk jeg jo med 3 mnd garanti, så jeg tenkte at dette var et lurt kjøp. Det eneste problemet var at forhandler var jarles bil og deler. Jeg reiste sørover til askim og kjøpte bilen. Alt så bra ut til jeg parkerte hjemme på gårsplassen. Når jeg stoppet motoren begynte det å koke i ekspansjonstanken.

Jeg burde skjønt at dette var starten på noe mer. På verkstedet kunne de fortelle meg at det var temperaturføleren som vår ødelagt. Motoren fikk dermed ikke tilstrekkelig kjøling og kjølevannet ble dermed så varmt at det begynte å koke. Dette medførte at topppakningen røk. Og en simmering bak girkassen. Alt i alt ble verkested regningen på 26500kr. Det var dyrt, men siden jeg hadde garanti, så tenkte jeg dette skulle gå bra. Jeg skulle jo få halvparten tilbake fra selger. Jeg ringte ham og vi avtalte at jeg skulle sende kviteringer og pengene skulle så komme inn på konto. De kom aldri. Jeg ringte flere ganger og fikk vær gang en ny unskyldning for hvorfor jeg ikke hadde fått de. På et tidspunkt sa han faktisk at han hadde overfør og at det måtte være noe krøll med banken. Men dette hadde han visstnok glemt at han hadde sakt en uke senere.
jeg ble tilslutt lei og gikk rettens vei. Forbrukerrådet ga meg fult medhold. Han nektet fortsatt å betale, så saken gikk videre til forbrukertvistutvalget. Der fikk jeg delvis medhold og fikk dermed utbetalt 12000kr. Han skulle dessuten ettersende servichefte på bilen som han hadde rotet bort. Dersom dette ikke ble gjort hadde jeg krav på ytterlig erstatning.
Han betalte ikke en krone før dagen før fristen gikk ut. Da fikk jeg pengene, men noe servichefte kom aldri. Jeg purrer og purret. Han ble mer og mer irritert. På dette tidspunkt hadde jeg ingen interesse av å få det servichefte. Jeg ønsket bare å gjøre hverdagen hans dårligere. Jeg ga meg først da han begynte å true meg. Jeg ser at det er vanlig takst for den mannen, og jeg skulle ønske jeg ikke ga meg der. Men på det tidspunktet var det nesten et år siden jeg hadde kjøpt bilen og jeg var egentlig litt lei.

Jeg anbefaler alle til å holde seg langt unna alt som har med han å gjøre. Han er en useriøs svindler av verste sort. Dersom noen der ute har blitt lurt av ham anbefalerer jeg forbrukerrådet. Det tar litt tid, men saken blir løst og man får vertfall tilbake noe av pengene. :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner han Jarle. Jeg er født og oppvokst i Askim, flyttet derfra når jeg var 23 år.Når pappa drev bilbutikk i Askim i sine yngre dager så var jeg bare 11-12 år. Og han Jarle pleide å komme innom butikken til pappa ganske ofte for å si det slikt. Han Jarle pleide å kjøpe biler på Østfold Bilauksjon som er i Askim. Han kunne kjøpe en bil til 5000-10000 kr med feil og mangler, mye rust osv osv. Han Jarle mann pleide å fikse disse bilene med sparkel, brukte deler osv. Og så prøve han å selge de bilene til pappa til gjerne 20000-30000 kr. Men pappa kjente jo gutta på Østfold Bilauksjon veldig godt, og de pleide alltid å si til pappa at han ALDRI måtte finne på å kjøpe bil av han.. Fordi de samma bilene han Jarle kjøpte endte igjen opp på bilauksjon, til gjerne 30000 kr+++++ . Og kjøpere kom tilbake til bilauksjon å klagde på det ene å det andre, hehe

Så han Jarle fortsetter som han alltid har gjort ja, trudde han hadde skjerpet seg jeg,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som han truer med at skal skje? Hadde del gitt flatt faen i å gi meg om noen truet meg, hadde heller laget enda mer spetakkel for å se ha som skjer. Er kanskje like greit jeg ikke har kommet ut for slike ennå, vet da søren hva jeg hadde vært i stand til å gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg vel dele det jeg også opplevde av den artisten.

For mange årsiden hadde han en Kadett Gsi 16v stående som jeg ringte på.

Tonen begynte hyggelig,hanfortalte på inn og utpust hvordan bilen var helt tli jeg begynte å spørre om rust."Hva faen tror du det er,tror du det er en diamant jeg selger?Ja rust i kanaler under skjørt og noe i gulv".svarte han.Da sa jeg enkelt men høflig,at da er der mer.Fikk da motsvar at han gadd ikke bruke tid på åndsvake personer ;).Hadde jo ikke engang nevnt pruting til han.

Nei enkelte får enn bare holde seg unna.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvorfor så jeg ikke her først før jeg kjøpte bil av Bil & eiendom Jarle Johnsen? Kjøpte en Fiat Punto Grande av han i januar. Når jeg kom hjem så jeg at instruksjonsheftet og serviceheftet manglet og ba om å få det ettersendt. Vel etter flere forklaringer, en sydentur og ansatte som roter så har jeg enda ikke mottatt noe. Ba også om å få skiftet sikkerhetslåsen da den gjør at det lyser på panelet i bilen. Nå tar han ikke tlf eller svarer på e-post og jeg bor alt for langt unna til å kunne "besøke" han. Innser nå etter å ha lest om han at denne karen og legger sammen egen erfaring av dette at det beste er å holde seg langt unna og kjøpe av andre. Vet ikke om Forbrukerrådet gjør særlig i slike saker. Ser nå at han har 20 annonser ute på finn.no og det er svært skuffende at en sånn forhandler opptrer slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at konghelle bil dukket opp her i diskusjonen, hvem har hatt dårlige erfaringer med dem? 

Jeg var hos dem og så på en e92 og det eneste jeg kan si er at opplevelsen var veldig positivt selv om jeg ikke kjøpte noe derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evenol changed the title to Jarles Bil i Askim / Bil og Eiendom / Netto Bil AS - Useriøs og truende forhandler! Styr unna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...