Gå til innhold

Jarles Bil i Askim / Bil og Eiendom / Netto Bil AS - Useriøs og truende forhandler! Styr unna!


Evenol
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ringte på denne bilen(link: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41050361) tidligere i dag som var priset til 169' og gjorde en avtale med selger Jarle J. (annonserer under navnet Bil & Eiendom på Finn.no)

Planen var at jeg skulle komme nedover et par timer etterpå, men det kræsjet plutselig litt fordi han skulle til Gardermoen. Han sa han skulle ringe meg når han dro fra Gardermoen så kunne vi møtes nede i Askim. Timene gikk og jeg sendte en melding for å lure på hvordan han lå ann i løypa. Da fikk jeg til svar at et fly han ventet på var forsinket i to timer, slik at vi måtte drøye dette til i morgen. Jeg sendte en SMS og ba han holde av bilen til meg slik at jeg kunne komme i morgen. Dette var helt i orden i følge Jarle.

En time senere så begynner jeg å få ugler i mosen når jeg ser at han har satt annonsen som passiv på Finn. Så går jeg inn på 1-serie og ser at han har lagt ut en ny annonse og priset den samme bilen til 229'. Det var nok bare tull at han var på Gardermoen...

Jeg tar en telefon og spør hva som har skjedd nå. Da svarer han først med å si at det har vært så stor interesse på bilen at han syns den var priset som en billig V40. Da svarer jeg: Ja, jeg skjønner fortsatt at det finnes en del useriøse bilselgere der ute. Da tar han tidenes helomvending og begynner å true meg, spør hvor jeg bor osv., fordi nå skulle han komme å ta meg fordi jeg kalte han useriøs. Han mente at jeg måtte være den største stjerna som var født siden jeg kalte han useriøs osv. Jeg tente på alle pluggene og sa at han gjerne kunne ta seg en tur, og oppga adressen. Han var forbanna en stund etterpå og sa at han kjente mye folk rundt i området hvor jeg bodde som kunne ta seg en tur, jeg sa at de også var velkommen. Plutselig så skjønner jeg at han ikke er så forbanna tøff i trynet som han skal ha det til, for nå begynner han å unnskylde seg med at den ene selgeren hos de hadde tatt feil av prisen på denne og en V40 de skulle legge ut på Finn... yeah right.

Når jeg konfronterte han senere med tidligere utsagn og lurte på om det var sånn han behandlet kunder mente han at han ikke hadde truet meg og begynte å snakke om alle andre mulige biler han hadde for salg, at han var så stor selger, at han hadde mange M3'er, cosworth'er, at han hadde drivet med dette i 20 år.... blablabla.

Ikke noe big deal, men jeg syns helt ærlig at det ikke går ann å oppføre seg på denne måten. Så mitt tips er å holde seg unna denne forhandleren/personen når det kommer til kjøp av bil.

EDIT 5/5-13: Nå har luringen senket prisen på 1-serien til 177' (8000,- unna avtalen vi hadde på 169') og den er enda ikke solgt. Mye vits å gjøre seg useriøs for... Jeg er bare glad det ikke ble kjøp for min del.

EDIT 19/6-13: Kan egentlig avslutte denne tråden fra min side og opplyse om at den hvite 1-serien tråden handlet om i første omgang ble solgt for en drøy uke siden. Da hadde den ligget ute til 173.000,- inkl. omreg. i lang tid, så i bunn og grunn har han tapt mye penger på å ikke selge den til meg da jeg viste interesse i april. Men akkurat nå så er jeg bare veldig glad til. ;)

Uansett, jeg fant en annen tråd om samme karen tilbake i 2008. Bare å holde seg unna...

Tråd: viewtopic.php?f=9&t=80818

Endret av Evenol
Domenet det ble vist til har ny eier og er derfor fjernet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smule bipolar bilselger? Hehe.

Jeg syntes det var litt Big deal. Sikkert mange som hadde blitt skremt av sånn oppførsel.

Kjekt at du sier ifra. Frister ikke å gi slike mennesker en fortjeneste.

Vil heller ikke vite hvordan han takler problemer med kunde i ettertid, dersom man finner alvorlige feil/noe dyrt ryker etter en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg solgte e46a var den solgt på 15 min. I ettertid føler jeg selvfølgelig at jeg solgte den for billig. Men jeg tenkte aldri å trekke annonsen og legge ut på nytt med ny pris.

Utrolig useriøst av forhandler! Finnes så mange merkelige folk i bilverdenen..synd det ikke ble bil på deg for den så pen ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borti han her vi å. Prøvde å lure meg med en 06 opprusta passat for et par år sia! Nevnte ingenting om rust eller de 8! Varsellampene i dasjen, to punkterte dekk og utslitt interiør. Masse hull i dasjbord og tydelige tegn på taxibruk... Tross km på 95000,- .yea right!... Sa ikke noe om noe av dette på tlf eller annonse! Tre timers tur bortkasta. Holdt på å fly på fyren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han bytta navn på firmaet sitt også siden sist?

På bilene han har til salgs også, er det samme 520 som er til salgs eller er det bare at han har miksa bildene tro

den ene står som solgt og den andre står til salgs for noen tusen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han bytta navn på firmaet sitt også siden sist?

På bilene han har til salgs også, er det samme 520 som er til salgs eller er det bare at han har miksa bildene tro

den ene står som solgt og den andre står til salgs for noen tusen mer.

Der har du et vanvittig godt poeng. Den bilen lå først ute til 569' før den ble satt som "solgt". Deretter lagt ut igjen for 619'. Dette har han bevisst gjort hvis interessen har vært stor, akkurat som han gjorde med 1-serien.

Han legger ut annonser på Finn.no under "Bil & Eiendom", så jeg vet ikke om han har byttet navn eller hvordan dette foregår.

Jasså, så de bomma GREIT på den V40en og ser jeg. Den ligger jo ute til 46k :lol:

Useriøst. Bra du sier ifra!

Se der ja. Da løy han om dette også.

Ellers er det bra at det kommer frem flere negative erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har han redusert prisen til 189', men fortsatt ikke solgt. Nå er vi snart nede på prisen vi hadde en avtale på. Da tapte han i hvert fall en kunde på måten han oppførte seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en useriøs tulling, skulle ikke hatt lov til å drive med salg #-o

Frister nesten å ringe på bilen å spør og grave litt :wink:

Kunne ikke blitt mer enig.

Da må du i hvert fall ikke si noe "dumt"(i hans øyne), fordi da klikker han mentalt. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig avslutte denne tråden fra min side og si at han nå har senket prisen på 1-serien til 177'(8 tusen unna avtalen vi hadde på 169') og den er enda ikke solgt. Mye vits å gjøre seg useriøs for...

Uansett, jeg fant en annen tråd om samme karen tilbake i 2008. Bare å holde seg unna...

Tråd: viewtopic.php?f=9&t=80818&p=2779384#p2779384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evenol changed the title to Jarles Bil i Askim / Bil og Eiendom / Netto Bil AS - Useriøs og truende forhandler! Styr unna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...