Gå til innhold

Jarles Bil i Askim / Bil og Eiendom / Netto Bil AS - Useriøs og truende forhandler! Styr unna!


Evenol
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor så jeg ikke her først før jeg kjøpte bil av Bil & eiendom Jarle Johnsen? Kjøpte en Fiat Punto Grande av han i januar. Når jeg kom hjem så jeg at instruksjonsheftet og serviceheftet manglet og ba om å få det ettersendt. Vel etter flere forklaringer, en sydentur og ansatte som roter så har jeg enda ikke mottatt noe. Ba også om å få skiftet sikkerhetslåsen da den gjør at det lyser på panelet i bilen. Nå tar han ikke tlf eller svarer på e-post og jeg bor alt for langt unna til å kunne "besøke" han. Innser nå etter å ha lest om han at denne karen og legger sammen egen erfaring av dette at det beste er å holde seg langt unna og kjøpe av andre. Vet ikke om Forbrukerrådet gjør særlig i slike saker. Ser nå at han har 20 annonser ute på finn.no og det er svært skuffende at en sånn forhandler opptrer slik. 

Da jeg kjøpte bil hos fyren fikk jeg samme behandlingen som deg. Masse unskyldninger om alt fra sykdom i familien, til ansatte som rotet og ferietur. Han lyver så det renner av ham. Jeg bor i nordland og hadde dermed ikke mulighet å dra dit, så da han sluttet å ta telefonen skrev jeg en e-post til ham der jeg forklarte at jeg oppfattet hans oppførsel som meget useriøst og at jeg ønsket å gjøre om kjøpet. Dersom han ikke gikk med på det, kom jeg til å gå rettens vei. Da svarte at han ikke ønsket mer kontakt med meg.

Jeg anbefaler deg absolutt å ta en prat med forbrukerrådet. De sørget for at jeg fikk 12 000kr tilbake betalt. Ikke la han slippe unna. Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei Forum (vedr Jarle Bill og Eiendom i Askim)

Jeg er ny bruker på forumet og har registrert meg ene og alene for å støtte opp om negative og dårlig erfaring med Jarle Bil og Eiendom i Askim. Jeg kjøpte en "strøken" men billig Mitsibushi, 2004 Modell. Pris ca kr 35.000. Kjørt 160.000 , en eier, gammel mann  alle servicer fulgt.

Etter en prøve tur klagde jeg på en ulyd fra hjul. Dette skulle han selvfølgelig få utbedret hvis jeg kjøpte bilen. Vi avtalte handel og jeg kom og hentet bil. Lyden var sjekket og var ingen problem ble det sagt.

Bilen skulle benyttes til kjøre opplæring for sertifikat. Bilen ble benyttet en til to ganger pr uke. Etter en ukes tid var batteri kaputt, bil startet ikke . (Tenkte i ettertid at når jeg kom til selger for å prøve kjøre bilen sto den faktisk å gikk, alt selvfølgelig for at bilen skulle være deilig å varm under prøve kjøring. Tull!)  Batteri måtte byttes, jeg tenkte skitt av, den får gå på min kappe. Etter noen få kjøre turer hjemme begynte starter å fuske. Enkelte ganger så var det skikkelig vanskelig å få start. Selger sa at denne skulle han selvfølgelig skifte. Avtaler om skifte ble gjort men utsatt og utsatt av forskjellige grunner hver gang. Kjøpet ble gjort rundt oktober 2014 , pr i dag har jeg etter 50 til 100 telefonsamtaler og like mange sms'er, har jeg gitt opp. Trenger vel også å nevne at en eller to måneders tid etter kjøpet tok jeg den på EU kontroll da jeg fikk varsling om at dette måtte gjøres innen januar. Litt dumt av meg å ikke sjekke modell / reg nr bedre enn at dette var også en 2003 modell. en liten nødvending utbedring her også , ca kr 12000 :-(.

Jeg skal være ærlig å si at jeg er ingen teknisk kyndig person, naivt, men derfor henvendte jeg meg til et firma for å kjøpe bil. Tenkte at dette var trygt nok og tror mange med meg tenker likt.

Jeg har klaget denne mannen og firma inn til finn.no  redaksjonen i håp om at de kanskje gjør noen tiltak mot dette mannen/frima slik at det ikke er via dem denne mannen/firma gjør sitt juks og bedrag.

Svar tilbake fra Finn.no 16.3.15 er som følger :

Hei,

Takk for henvendelsen.

Vi anbefaler deg å kontakte Forbrukerrådet for å få bistand i saken.
Vi noterer også klagen på selger, og vil vurdere tiltak om det er flere som opplever det samme
.

 

Så tilslutt en konkret oppfordring til dere andre med tilsvarende erfaringer, send inn din klage på denne juksemakeren til finn.no redaksjonen. I finn.no sitt svar gav de åpning for å gjøre tiltak hvis de mottok flere slike klager. La oss se om vi kan få dette til å bli den siste klagen på dette Forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en billig gammel bil, du kan ikke forvente for mye. Var det faktisk batteriet som var ødelagt, eller noe annet? At du ikke fant ut at den skulle på eukontroll kan du skylde deg selv for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en billig gammel bil, du kan ikke forvente for mye. Var det faktisk batteriet som var ødelagt, eller noe annet? At du ikke fant ut at den skulle på eukontroll kan du skylde deg selv for. :)

Det du sier der ang etterkontroll er sprøyt, hvis en selger er noenlunde seriøs skal dette nevnes/fikses opp i, da spesielt siden det er snakk om en "forhandler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har akkurat hatt en veldig därlig erfaring med detta Firma!!!

Bil og Eiendom " Jarle Johnsen" bestilte en campingvogn hos oss fra Tyskland.

Denne vognen klarte jeg ikke og levere til den dato som han ville ha den sä jeg fant en annen en til han.

 

Etter noen dager ringte han til meg at han ville ha begge to vognene. Jeg sente bare en kontrakt over til han for den andre hadde jeg enda ikke Chassis nr pä.

Men tenkte meg at det er jo en bil forhandler og det skal gä greit.

 

Den förste vognen fikk han og den andre vognen skulle betales noen uker senere.

 

Jeg har ringt til denne mannen  i flere uker og han tar ikke tel men Sender meg sms at han har problem i Familien.

I dag sente jeg han en til sms at nu mätte jeg vite hva som skjer og da fikk jeg til svar at han hadde ikke bestilt den andre campingvognen.

Tenk noe sä frekk!!!! Jeg er selv bilselger og dette er useriös!!!!

Nä sitter jeg igjen med en  helt ny campingvogn som jeg har kjöpt til denna kjeltringen.

 

Advarer alle og ikke gjöre noe butikk med denne fyren!!! Kjeltring!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er vel oss som forbrukere som må gripe inn mot slike luringer. Vi må spre ordet, og i tillegg gjøre de rette instanser oppmerksomme på det. Et dårlig rykte er nok det som må til for at folk skal slutte å handle hos kjeltringer som Jarles Bil. Når kundegrunnlaget hans blir borte forsvinner nok bedriften også rimelig kjapt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
16 timer siden, nyxhs skrev:

Da foreslår jeg at vi alle som en legger inn en anmeldese av hans firma på google. Slik jeg ser det fortjener samtlige bilkjøpere en advarsel. Jeg har allerede gitt an 1 stjerne og lagt ved en begrunnelse. Hvem er med? https://search.google.com/local/reviews?placeid=ChIJm1adUmLjQ0YR_taQfGL5fNI&hl=no&gl=NO

Linken er ikke gyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fidelio skrev:

Linken er ikke gyldig.

Snodig. Prøv denne. Dersom den heller ikke fungerer er det bare å google jarles bil askim. Jarles bil og deler kommer da opp på toppen. Trykk der det står "1 anmeldelse". Da er det bare å skrive hva man syns om ham som bilforhandler. Slik gjorde jeg det vertfall.

https://www.google.no/search?q=jarles+bil+askim&client=firefox-b&oq=jarles+bil+askim&gs_l=mobile-heirloom-serp.12...0.0.1.1585.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..34.mobile-heirloom-serp..1.4.537.EpXYXVLSqVw

Han har muligens byttet navn på firma, mn regner med at forretningstilen er den samme gamle. Litt mye dårlig pr kanskje :). Nytt navn: jarles bil og eiendom.

 

Endret av nyxhs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hmm, liker ikke det jeg leser her.. 

Fant en fin bil jeg har veldig lyst på til grei pris og riktig utstyr, tenkte jeg skulle google firmaet for sikkerhets skyld..
ser han har to selgere, altså ikke han selv, noen erfaring med di? 
Bilen har jo nybil garanti og vist man tar naf test først burde jo saken være ganske grei ? bmw dekker jo om noe ryker pga garrantien, men greit at naf sjekker at den ikke har vært kræsja elller er to biler som er sveist i hop .. 

tviler på at han har endret seg mtp alt det negative jeg har hørt men man vet aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evenol changed the title to Jarles Bil i Askim / Bil og Eiendom / Netto Bil AS - Useriøs og truende forhandler! Styr unna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...